Filmplannen....

Films, series en documentaires over WOII
Gesloten
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Filmplannen....

Bericht door Von Pratt »

Vlaanderendeleeuw van het forum heeft mij gecontacteerd om mee een oorlogsfilm te maken.
Dit naar aanleiding van een topic dat ging over het maken van een film met de forumleden.
(zie http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=164 ... sc&start=0)

Ik persoonlijk zag het idee wel zitte, dus nu is mijn vraag naar de mensen die dit project ook wel interresant vinden om op dit topic te reageren...

Om het realiseren houden we natuurlijk ook rekening met leeftijd en woonplaats van de vrijwilligers (alhoewel elke hulp welkom is...). Doch hierover moeten we nog verder onderhandelen. Filmmateriaal is in ieder geval al geen probleem... :P
Dit alles staat natuurlijk in zijn uiterste beginfase, en het slagen hiervan hangt af van de medewerking die we krijgen...
Mensen die een interresant en actievol verhaal hebben (fictie of non-fictie), dat redelijk verfilmbaar is, kunnen dit ook steeds hier posten (we zullen daar in ieder geval zéér dankbaar voor zijn... :P )

Groetjes
Von Pratt
Laatst gewijzigd door Von Pratt op 25 jan 2007, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Misschien even korte uitleg waarover de film zal gaan? Welke divisisies wil je uitbeelden? Hoeveel figuranten zoek je etc.

779
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Ja dat is nu de eigenlijke beginfase :P, we willen absoluut een oorlogsfilm maken maar zonder degelijk verhaal komen we dus nergens.
Daarom zijn we nog steeds op zoek naar een geschikt concept voor een low budget film.

Als we een verhaal hebben kunnen we natuurlijk verder beginnen na te denken over de hoeveelheid materiaal we nodig hebben en het aantal figuranten...

Dus ik zou zegge posten die verhalen (non-fictie of fictie)... :P
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Robert-Jan
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

Zeker geintreseerd.
Ik denk dat je de slag om poteau mooi kunt maken.
Of iemand anders ideeen?
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Goof
Lid

Bericht door Goof »

Wat dacht je over zoiets als de houding van de Belgische koning, de invloud van de RK clerus etc.?
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
leieboordbewoner
Lid
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Goof schreef:Wat dacht je over zoiets als de houding van de Belgische koning, de invloud van de RK clerus etc.?
Das interessant! Een belangerijk stuk dat feitelijk vergeten is maar na de oorlog een heuse "koningskwestie" uitlokte! Maar dan bekom je een filmtype a la Jarhaed ect...
For King & Country
Telemark
Lid

Bericht door Telemark »

In mijn stad ligt een mooie hei dat gebruikt werd voor de film A Bridge Too Far, en in de oorlog(maar wel in het gierige landje naast jullie :P )

Mvg
Robert-Jan
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

Telemark schreef:In mijn stad ligt een mooie hei dat gebruikt werd voor de film A Bridge Too Far, en in de oorlog(maar wel in het gierige landje naast jullie :P )

Mvg
Dicht nij mij in de buurt is het terrein waar de kapitein met hoofdschot word weggehaald (nijverdal)
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Kvind het tof dat jullie filmlocaties vlak bij jullie thuis hebben liggen, maar het is niet echt mijn bedoeling om 'A Bridge Too Far' na te maken é :P

Dus ik zou nogmaals gewoon vragen of er iemand filmverhalen weet... Zo moeilijk is dat waarschijnlijk niet, denk ik, op dit forum zitten vast en zeker veel creatieve zielen... :wink:
O'Neal
Lid
Contacteer:

Bericht door O'Neal »

Als er een film komt, count me in :P :wink:

O'Neal
Where life had no value, death, sometimes, had it's price.
That is why the bounty hunters appeared.
http://www.ressurektjon.be.tt
Jeroen 29th
Lid

Bericht door Jeroen 29th »

Mss dat je al enkele richtlijnen kan geven, mag het elke slag zijn, elke eenheid elk land? Of moet het in België-Nederland te filmen zijn?
Anders mss het verhaal van de 99th infantery division("battle babies")?

Greetz
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Het filmen zou het best in België of Nederland gebeuren... Dus daarom zoeken we het liefst ook achter een verhaal over een slag die zich hier in de Benelux heeft afgespeelt...
Jeroen 29th
Lid

Bericht door Jeroen 29th »

Misschien het verhaal van de 99th ID in the bulge? Ze vochten naast de 106st ID, die jou wel bekend is denk ik, of speel jij niet mee in de films van carl?

BTW: ik heb mss wel wat ideetje maar die zijn makkelijker bespreekbaar op msn, dus mss kan je je msn pb'en?
Greetz
Geuf
Lid

Bericht door Geuf »

Ik zou wel weer eens een film willen zien vanuit Duits oogpunt. op de 20 Gealieerde films zit 1 Duitse bij wijze van spreken.
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Brigadeführer Von Pratt schreef:Het filmen zou het best in België of Nederland gebeuren... Dus daarom zoeken we het liefst ook achter een verhaal over een slag die zich hier in de Benelux heeft afgespeelt...
De slag tussen de Prinses Irene Brigade en Landstorm Nederland bij Hasselt?
Gesloten