Filmplannen....
-
- Lid
- Von Pratt
- Lid
- Contacteer:
Voor een kort film is het verhaal wel geschikt... Toch zou ik er de cliche's uit halen, zoals het richten naar elkaar, en het happy end. Ik zou het verhaal eerder zo maken dat de ene gedwongen is de andere neer te schieten. En dit, hoe wreed ook, dan nog doet... De PIB soldaat blijft dan op het einde alleen achter in het verwoeste landschap, omringd door een doodse stilte...
Geen happy end dan, maar wel een einde dat aanduid hoe vreselijk oorlog wel is...
Geen happy end dan, maar wel een einde dat aanduid hoe vreselijk oorlog wel is...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
- Robert-Jan
- Lid
- Contacteer:
Ja, een happy end hoeft niet, maar dit trekt wel het grootste publiek.
En vanmijn part word die landstormer overhoop geschoten.
Alleen doet mij dit erg denken een ene Upham en een WHer in SPR...
En vanmijn part word die landstormer overhoop geschoten.
Alleen doet mij dit erg denken een ene Upham en een WHer in SPR...
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
- Dodo
- Lid
In 1964 wel ja. Tegenwoordig zien jongeren liever dat er iemand zonder al te veel dialoog overhoop word geknald. Ik erger me persoonlijk ook altijd aan dat eeuwige gezeur voordat iemand de trekker dan overhaalt... Brr..Robert-Jan schreef:Ja, een happy end hoeft niet, maar dit trekt wel het grootste publiek.
"Realistisch" houden: mikken, schieten, weglopen en klaar.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
The Lorraine offensive 1944
- Von Pratt
- Lid
- Contacteer:
Zo zou ik het ook in en eventuele film willen brengen..."Realistisch" houden: mikken, schieten, weglopen en klaar. Smile
Ik betwijfel ofdat men in het echte leven een lange monoloog of dialoog zou voeren terwijl er rond hen heen werd geschoten en gedood...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
- Robert-Jan
- Lid
- Contacteer:
Dat heb ik ook... dan zit ik gewoon te schreeuwen voor de TV.. SCHIET DAN!!! haha.. ja en dan pakt diegene waar ze op richten het pistool af en schiet hun neer.. altijd hetzelfde.Dodo schreef:In 1964 wel ja. Tegenwoordig zien jongeren liever dat er iemand zonder al te veel dialoog overhoop word geknald. Ik erger me persoonlijk ook altijd aan dat eeuwige gezeur voordat iemand de trekker dan overhaalt... Brr..Robert-Jan schreef:Ja, een happy end hoeft niet, maar dit trekt wel het grootste publiek.
"Realistisch" houden: mikken, schieten, weglopen en klaar.
Maar van mijn part mag het een goeie shooter worden.
Maar je moet je wel goed achter de oren krabben wat 1 zo'n geweerschot kost. laten we zeggen 1,-
Als je een goeie shooter maakt zijn er al snel 1000 schoten gelost. Dat is dan wel weer even 1000 euro..
Dus, wat je wilt doen kost geld.
Een set in de Rotterdamse haven kost ook geld, de vliegtuigen en de op te blazen huizen niet te vergeten.
Als de locatie niet geschikt is moet je er zelf 1 bouwen.. KATSJING €€€...
Vooral in de steden word het moeilijk filmen.
Je moet alles huren en vergunningen zijn moeilijk te krijgen.
Op het laatst moet alles wel te realiseren zijn natuurlijk.
Voertuigen kun je wel regelen maar zijn bij een film als wij is dat niet noodzakelijk, wat we nodig hebben zijn:
Personen, vergunningen, munitie, wapens, kleding.
Camera's, tijd.. en bovendien: geld... en natuurlijk een zeer goed en boeiend scipt.
- O'Neal
- Lid
- Contacteer:
Het kan allemaal ook wel goedkoper hoor Robert-Jan..Robert-Jan schreef:Dat heb ik ook... dan zit ik gewoon te schreeuwen voor de TV.. SCHIET DAN!!! haha.. ja en dan pakt diegene waar ze op richten het pistool af en schiet hun neer.. altijd hetzelfde.
Maar je moet je wel goed achter de oren krabben wat 1 zo'n geweerschot kost. laten we zeggen 1,-
Als je een goeie shooter maakt zijn er al snel 1000 schoten gelost. Dat is dan wel weer even 1000 euro..
Een set in de Rotterdamse haven kost ook geld, de vliegtuigen en de op te blazen huizen niet te vergeten.
Voertuigen kun je wel regelen maar zijn bij een film als wij is dat niet noodzakelijk, wat we nodig hebben zijn:
Camera's, tijd.. en bovendien: geld... en natuurlijk een zeer goed en boeiend scipt.
Die schoten bijvoorbeeld. Je kan er gewoon het geluid van een schot opplakken.
Decors hoef je niet noodzakelijk te bouwen. Als je in de buurt wat gaat rondrijden met de fiets, zal je waarschijnlijk wel ergens een vervallen fabriek of vervallen huizen tegenkomen.
Explosies kun je zelf maken.. Wederom met behulp van geluidsmontage en computereffecten..
Kortom, een film maken zonder al te veel geld, is mogelijk...
O'Neal
Where life had no value, death, sometimes, had it's price.
That is why the bounty hunters appeared.
http://www.ressurektjon.be.tt
- Robert-Jan
- Lid
- Contacteer:
Daar heb ik wat op te zeggen:PVC O'Neal schreef:Het kan allemaal ook wel goedkoper hoor Robert-Jan..Robert-Jan schreef:Dat heb ik ook... dan zit ik gewoon te schreeuwen voor de TV.. SCHIET DAN!!! haha.. ja en dan pakt diegene waar ze op richten het pistool af en schiet hun neer.. altijd hetzelfde.
Die schoten bijvoorbeeld. Je kan er gewoon het geluid van een schot opplakken.
Decors hoef je niet noodzakelijk te bouwen. Als je in de buurt wat gaat rondrijden met de fiets, zal je waarschijnlijk wel ergens een vervallen fabriek of vervallen huizen tegenkomen.
Explosies kun je zelf maken.. Wederom met behulp van geluidsmontage en computereffecten..
Kortom, een film maken zonder al te veel geld, is mogelijk...
O'Neal
Ik neem aan dat er een mondingsvuur aan te pas moet komen?
Dit plak je er niet zo simpel onder, je hebt gewone losse flodders nodig.
Explosies idem.
En als je toch zo mooi achter de PC wild kruipen, dat kost ook geld.
En een vervallen fabriek.. hmms.. dat is te gevaarlijk.
Een set MOET je bouwen je kunt niet in een vervallen huis gaan filmen, het instortingsgevaar is er altijd..
En vind jij maar is een huis die aan de eissen voldoet.
- O'Neal
- Lid
- Contacteer:
Robert-Jan, ik zit in een filmclub en ook daar verhelpen we deze problemen op de manier die ik in m'n vorige post vermeld heb.
Ook hebben we al enkele films op deze manier gemaakt, met 'Back to Hell' als voornaamste voorbeeld..
O'Neal
Ook hebben we al enkele films op deze manier gemaakt, met 'Back to Hell' als voornaamste voorbeeld..
O'Neal
-
- Lid
Idd, al weet je hoe goed dat eruit zag. Zelfs een houten tompson lijkt echt daardoor.
Dat met de haven van R'dam en vliegtuigen meende je toch niet serieus? Heel R'dam ziet er al niet meer uit als in WO2.
Een shooter alleen is ook niet echt wat, je moet toch een beetje verhaal hebben wil je iets leuks hebben. Ik zal straks nog wel een uitgebreider scenario maken en dan kunnen ik we wel aan een script beginnen. Dan zal je ook zien wat je echt allemaal nodig hebt.
Misschien dat iemand in de omgeving van Hasselt woont en ff kan kijken voor geschikte lokaties?
Een set maken is onmogelijk, dit kost zoveel tijd en geld dat het niet te doen is. Deze film moet in een aantal weekenden al gedraaid zijn (probeer maar eens zoveel vrijwilligers elke keer daarheen te laten reizen). Hoelang zal je nodig hebben voor de aktie scenes waar veel mensen voor nodig zijn? Hoogstens een weekend lijkt me of onderschat ik het nu heel erg?
Dat met de haven van R'dam en vliegtuigen meende je toch niet serieus? Heel R'dam ziet er al niet meer uit als in WO2.
Een shooter alleen is ook niet echt wat, je moet toch een beetje verhaal hebben wil je iets leuks hebben. Ik zal straks nog wel een uitgebreider scenario maken en dan kunnen ik we wel aan een script beginnen. Dan zal je ook zien wat je echt allemaal nodig hebt.
Misschien dat iemand in de omgeving van Hasselt woont en ff kan kijken voor geschikte lokaties?
Een set maken is onmogelijk, dit kost zoveel tijd en geld dat het niet te doen is. Deze film moet in een aantal weekenden al gedraaid zijn (probeer maar eens zoveel vrijwilligers elke keer daarheen te laten reizen). Hoelang zal je nodig hebben voor de aktie scenes waar veel mensen voor nodig zijn? Hoogstens een weekend lijkt me of onderschat ik het nu heel erg?
-
- Lid
het scenario:
Aan het begin zie je een gesprek tussen Jan en Piet (om ff 2 namen te noemen), neefjes, maar ook beste vrienden. Piet zegt dat hij met zijn familie naar Engeland gaat vanwege de Duitse dreiging (misschien omdat hij joods is? 1/5e van de PIB was nl joods als ik het goed heb). Jan blijft in Nederland, het waait wel over, we waren immers in WO1 ook neutraal.
Na het gesprek (noem je toch de proloog) komt zo'n liedje en titel etc.
Dan een tijdsprong, Hasselt 1944. Hier komt een aantal scenes met gevechten daar. Ik kan nu niet het preciese verhaal daar vertellen omdat beide sites (van de LN en PIB) offline zijn... Het zal ongeveer een geallieerde aanval zijn met oa Brencarrier(s) ed. Wel een realistisch gevecht, we zijn niet GI joe.
Dan in een moment dat Jan ff alleen is zie je hem in gedachten weer denken aan het moment dat hij zich inschreef bij de Waffen SS. Een andere jongen is vol enthousiasme aan het vertellen over hoe zij de Bolsjewieken een lesje zullen leren etc. Hij probeert Jan over te halen en de naïeve Jan tekent maar in.
Een explosie en Jan is weer terug in het gevecht. Dan volgt weer een actie scène.
Op een moment van rust praat Jan met mede Landstormer of het nog wel zinvol is, moeten ze zich niet overgeven? Waarvoor doen ze het nou? En nog wel tegen landgenoten! Dan zegt de ander dat ze dat beter niet kunnen doen, wat zal er met ze gebeuren? Misschien worden ze wel meteen geëxecuteerd.
Ze gaan weer verder, weer een kleine actie scène die overgaat in het volgende, Jan loopt om de hoek van een huis en loopt bijna tegen Herman aan. Ze noemen beide elkaars naam (als verbazing, je weet wel), maar nog geen seconde later gaat er een schot af en zie je Jan in elkaar vallen, dood....
De camera verdoezeld (/wordt on scherper) en gaat ondertussen omhoog naar de lucht (zeg maar alsof de geest richting de hemel gaat) als einde.
Het is -denk ik- niet teveel werk en kan in een korte tijd (belangrijk) opgenomen worden. Door telkens de actie af te wisselen hou je de aandacht erbij. Het is ook niet echt leuk om de hele tijd alleen maar geschiet te zien/horen (gaat gauw vervelen).
Maar hoe zit het met geld (geldschieters?), waar halen we kleding vandaan (huren of via reenactment groepen?). Misschien dat iemand kan vragen of voertuig verenigingen mee willen werken (voor de brencarriers). Misschien dat ook iemand kan uitzoeken voor de vergunningen ed?
De emblemen voor de Landstormers kan je denk ik het beste laten drukken met een zeefdruk, de meeste mouwbanden hadden gewoon met simpele witte letters Landstorm Nederland op de zwarte band gedrukt (bevo). Het voordeel hiervan is dat het amper wat kost en we zo genoeg geld over houden voor andere dingen.
De kraagspiegel van LN. Ook de bekende met SS runen werd gebruikt.
Voor de PIB soldaten heb je engelse Battledresses nodig, daarop komt een vilten schouderstuk met de leeuw en de naam. Kopen lijkt me nogal duur, ik denk daarom dat je ook bij deze het het beste kan laten zeefdrukken. Oker/oranje leeuw en naam op bruin vilt. Daarna kan je sommige lijnen accentueren met een zwarte viltstift. Aangezien de PIB soldaten niet helemaal met closeups in beeld komen zal je het niet zien op film. (ik heb thuis 3 verschillende emblemen van de PIB, een voorbeeld is dus voorhanden).
Kijk anders ook nog ff hier, er staan poppen van LN en PIB (met brencarrier) bij het Legermuseum:
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=15605&start=0
Aan het begin zie je een gesprek tussen Jan en Piet (om ff 2 namen te noemen), neefjes, maar ook beste vrienden. Piet zegt dat hij met zijn familie naar Engeland gaat vanwege de Duitse dreiging (misschien omdat hij joods is? 1/5e van de PIB was nl joods als ik het goed heb). Jan blijft in Nederland, het waait wel over, we waren immers in WO1 ook neutraal.
Na het gesprek (noem je toch de proloog) komt zo'n liedje en titel etc.
Dan een tijdsprong, Hasselt 1944. Hier komt een aantal scenes met gevechten daar. Ik kan nu niet het preciese verhaal daar vertellen omdat beide sites (van de LN en PIB) offline zijn... Het zal ongeveer een geallieerde aanval zijn met oa Brencarrier(s) ed. Wel een realistisch gevecht, we zijn niet GI joe.
Dan in een moment dat Jan ff alleen is zie je hem in gedachten weer denken aan het moment dat hij zich inschreef bij de Waffen SS. Een andere jongen is vol enthousiasme aan het vertellen over hoe zij de Bolsjewieken een lesje zullen leren etc. Hij probeert Jan over te halen en de naïeve Jan tekent maar in.
Een explosie en Jan is weer terug in het gevecht. Dan volgt weer een actie scène.
Op een moment van rust praat Jan met mede Landstormer of het nog wel zinvol is, moeten ze zich niet overgeven? Waarvoor doen ze het nou? En nog wel tegen landgenoten! Dan zegt de ander dat ze dat beter niet kunnen doen, wat zal er met ze gebeuren? Misschien worden ze wel meteen geëxecuteerd.
Ze gaan weer verder, weer een kleine actie scène die overgaat in het volgende, Jan loopt om de hoek van een huis en loopt bijna tegen Herman aan. Ze noemen beide elkaars naam (als verbazing, je weet wel), maar nog geen seconde later gaat er een schot af en zie je Jan in elkaar vallen, dood....
De camera verdoezeld (/wordt on scherper) en gaat ondertussen omhoog naar de lucht (zeg maar alsof de geest richting de hemel gaat) als einde.
Het is -denk ik- niet teveel werk en kan in een korte tijd (belangrijk) opgenomen worden. Door telkens de actie af te wisselen hou je de aandacht erbij. Het is ook niet echt leuk om de hele tijd alleen maar geschiet te zien/horen (gaat gauw vervelen).
Maar hoe zit het met geld (geldschieters?), waar halen we kleding vandaan (huren of via reenactment groepen?). Misschien dat iemand kan vragen of voertuig verenigingen mee willen werken (voor de brencarriers). Misschien dat ook iemand kan uitzoeken voor de vergunningen ed?
De emblemen voor de Landstormers kan je denk ik het beste laten drukken met een zeefdruk, de meeste mouwbanden hadden gewoon met simpele witte letters Landstorm Nederland op de zwarte band gedrukt (bevo). Het voordeel hiervan is dat het amper wat kost en we zo genoeg geld over houden voor andere dingen.
De kraagspiegel van LN. Ook de bekende met SS runen werd gebruikt.
Voor de PIB soldaten heb je engelse Battledresses nodig, daarop komt een vilten schouderstuk met de leeuw en de naam. Kopen lijkt me nogal duur, ik denk daarom dat je ook bij deze het het beste kan laten zeefdrukken. Oker/oranje leeuw en naam op bruin vilt. Daarna kan je sommige lijnen accentueren met een zwarte viltstift. Aangezien de PIB soldaten niet helemaal met closeups in beeld komen zal je het niet zien op film. (ik heb thuis 3 verschillende emblemen van de PIB, een voorbeeld is dus voorhanden).
Kijk anders ook nog ff hier, er staan poppen van LN en PIB (met brencarrier) bij het Legermuseum:
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=15605&start=0
- Robert-Jan
- Lid
- Contacteer:
Wat jij zojuist hebt getypt is nog geen half uurtje film.
Laten we eerst zeggen wat we ermee willen bereiken.
Wil je de bios in? of lokaal...
We kunnen ook een stukje op de Grebbenberg filmen, daar is alles nog zoals het was. (teminste)
Ik vind wel dat je niet 1 schot dood... er moet wel iets gebeuren..
Laten we eerst zeggen wat we ermee willen bereiken.
We kunnen ook een stukje op de Grebbenberg filmen, daar is alles nog zoals het was. (teminste)
Ik vind wel dat je niet 1 schot dood... er moet wel iets gebeuren..
- Shifty
- Lid
- Contacteer:
- O'Neal
- Lid
- Contacteer:
Idd, als je lokaal al succes hebt, kan je al blij zijn, denk ik...Shifty schreef:Wordt wakker man !Robert-Jan schreef:Laten we eerst zeggen wat we ermee willen bereiken.
O'Neal
- Robert-Jan
- Lid
- Contacteer:
Als jij een goeie film maakt kunnen we toch zeker proberen dat hij uitgezonden mag worden op TV oost ofzo.. (lokale omroepen)PVC O'Neal schreef:Idd, als je lokaal al succes hebt, kan je al blij zijn, denk ik...Shifty schreef:Wordt wakker man !Robert-Jan schreef:Laten we eerst zeggen wat we ermee willen bereiken.
O'Neal