Filmplannen....
-
- Lid
- Von Pratt
- Lid
- Contacteer:
- O'Neal
- Lid
- Contacteer:
Ok 
weer een goed idee
O'Neal

weer een goed idee

O'Neal
Where life had no value, death, sometimes, had it's price.
That is why the bounty hunters appeared.
http://www.ressurektjon.be.tt
That is why the bounty hunters appeared.
http://www.ressurektjon.be.tt
- wessel
- Lid
Ik moet Auke gelijk geven om het feit dat er na 24 pagina's nog altijd niet veel bereikt is. De regisseur moet zich eens samenzetten met zijn technische crew en alles eens doornemen. Als de preproductie afgewerkt is (storyboard,decoupage,draaiboek,draaiplan etc. etc.) zou ik direct beginnen met acteurs,figuranten,re-enactment groepen enz. vast te leggen en je draaidagen duidelijk vastleggen.Wie absoluut wil meedoen in de film moet zich buigen naar die draaidata,want anders kom je nergens denk ik. Daarna moet je alleen nog je professioneel filmmateriaal huren.
Dit is gewoon mijn mening.Daar doe je mee wat je wil
Dit is gewoon mijn mening.Daar doe je mee wat je wil

-
- Lid
Er is een poll geweest... Ik stel nu anders voor om een soort "tussenstand" te maken. Dus een lijste van wie wat allemaal doet. We kunnen het nog altijd aanpassen/aanvullen. Als dit lijstje er eenmaal is weten we wie welke taak heeft en kan die eventueel gecontacteerd worden als er problemen/vragen zijn.Brigadeführer Von Pratt schreef:Het is toch wel de bedoeling om uiteindelijk iets te filmen in Hasselt en omstreken...(Limburg dus...)
Ik vind het ook geen slecht idee om Von Pratt de leiding te laten nemen hij is tenslotte de intiatiefnemer.
En er is al wel iets bereikt na 24 pagina's we zijn zeker van het scenario en de titel.

- Von Pratt
- Lid
- Contacteer:
Ik ga mijzelf de volgende dagen (weken) bezig houden met het storyboard, het draaiboek en het draaiplan. Ook het verhaal van Rednas verwerk ik in een meer complete scenario-vorm, zodat ik dat kan opsturen naar het CvB, om zo aan subsidies te geraken (anders kunnen we nooit allerlei materiaal aankopen of huren...)
Dit alles zal wel een behoorlijke tijd in beslag nemen, dus daarom een oproep aan al de anderen om hier op het forum of elders te zoeken achter mensen die later misschien wel willen mee-acteren. Personen die zich al geroepen voelen om eventueel mee te spelen moeten het hier dus laten weten. Dat zorgt voor iets minder werk later...
PS: Ik vind het zeer tof dat sommigen mij aanwijzen als leider van het project. Ik wil echter anderen, die deze functie ook op zich willen nemen, niet verhinderen om in dit topic op te komen voor hun leiderscapaciteiten. Ik ga me nu gewoon verder bezighouden met al hetgene dat hierboven beschreven staat...
Dit alles zal wel een behoorlijke tijd in beslag nemen, dus daarom een oproep aan al de anderen om hier op het forum of elders te zoeken achter mensen die later misschien wel willen mee-acteren. Personen die zich al geroepen voelen om eventueel mee te spelen moeten het hier dus laten weten. Dat zorgt voor iets minder werk later...
PS: Ik vind het zeer tof dat sommigen mij aanwijzen als leider van het project. Ik wil echter anderen, die deze functie ook op zich willen nemen, niet verhinderen om in dit topic op te komen voor hun leiderscapaciteiten. Ik ga me nu gewoon verder bezighouden met al hetgene dat hierboven beschreven staat...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
-
- Lid
Ik heb niet alle posts over dit onderwerp gelezen, maar denk dat ik een (bescheiden) bijdrage kan leveren. Ik ben musicus, en schrijf zelf ook muziek. Ik kan achtergrondmuziek schrijven en maken, waarbij ik denk dat dit alleen voor het begin van de film en voor de (waarschijnlijk ellenlange) aftiteling geschikt is. Op andere momenten lijkt muziek mij een storende factor, gelet op de verhaallijn zoals het nu bekend is.
Natuurlijk kun je bestaande muziek nemen voor deze plekken ("daar komen de schutters"
) maar het is natuurlijk mooier om originele muziek te nemen.
Voor een rol in uniform hoef je mij niet te vragen; ik heb alleen maar van die warme naoorlogse leren handschoenen van de legerdump die zo lekker zitten (misschien een shot van mijn hand nodig?)
Oh ja, ik woon vrij dicht bij Hasselt, mar daar heb je dan ook niks aan. . .
Natuurlijk kun je bestaande muziek nemen voor deze plekken ("daar komen de schutters"

Voor een rol in uniform hoef je mij niet te vragen; ik heb alleen maar van die warme naoorlogse leren handschoenen van de legerdump die zo lekker zitten (misschien een shot van mijn hand nodig?)

Oh ja, ik woon vrij dicht bij Hasselt, mar daar heb je dan ook niks aan. . .
"Wenn ich nur wüsste wo ich war in 1944"
- Von Pratt
- Lid
- Contacteer:
Ik vind het ongeloofelijk tof dat jij voor muziek wilt zorgen Carnyx 
Oja, Ik ben momenteel druk bezig met het scenario, maar ik vind dat het verhaal toch net iets té kort schiet, nu ik het al meerdere malen heb doorgelezen. De verhaallijn is iets té kort en naar mijn mening is het toch wat te rechtlijnig...
Wat vinden jullie daarvan...?
Mochten jullie dezelfde mening met mij delen, dan zou ik graag aan Rednas vragen of hij een extra verhaallijn in het geheel kan plaatsen. Hij is de schrijver dus hij verdient toch wel het laatste woord over zijn verhaal...

Oja, Ik ben momenteel druk bezig met het scenario, maar ik vind dat het verhaal toch net iets té kort schiet, nu ik het al meerdere malen heb doorgelezen. De verhaallijn is iets té kort en naar mijn mening is het toch wat te rechtlijnig...
Mochten jullie dezelfde mening met mij delen, dan zou ik graag aan Rednas vragen of hij een extra verhaallijn in het geheel kan plaatsen. Hij is de schrijver dus hij verdient toch wel het laatste woord over zijn verhaal...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
- Robert-Jan
- Lid
- Contacteer:
ik dacht hetzelfde..Brigadeführer Von Pratt schreef:Ik vind het ongeloofelijk tof dat jij voor muziek wilt zorgen Carnyx
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
- Robert-Jan
- Lid
- Contacteer:
Zoals jullie weten:Rednas schreef:Pratt, ik ben het er helemaal mee eens, maar het is ook de eerste keer dat ik zoiets doe. Kan jij dan ook eerst nog wat aanpassingen erop maken?
Er is genoeg voor iedereen!
Vraag Rednas maar wat ik daarmee bedoel!
-What if the hunter becomes the hunted?-
-
- Lid
- Von Pratt
- Lid
- Contacteer:
Misschien een extra verhaallijn :
Laat hoofdrolspeler Jan twijfelen aan zijn plicht, zodat hij bijvoorbeeld wilt deserteren. Hij krijgt het steeds meer en meer aan de stok met zijn officieren en tijdens het gevecht probeert hij er tussenuit te knijpen. Terwijl hij, klaar voor overgave, een hoek omgaat, botst hij tegen zijn jeugdvriend Gerrit, die instinctief een schot lost...
Dit is maar een ideetje... Waarschijnlijk hebben meerdere mensen wel betere ideeën...
Wat betreft het begin... Ik zou de begintiteling eerder houden op korte flashbacks van de twee vrienden, zodat de kijker te weten komt dat ze een hechte band hebben... Dan komt het punt dat Gerrit naar Engeland vertrekt...Dat wordt dan gevolgd door beelden van de Duitse inval (misschien een combinatie van archiefbeelden en zelf gefilmde beelden...), Jan die zijn aanmeldingsformulier tekent, de training,...
Misschien kan je in het verhaal ook vertellen waarom Jan juist bij het Duitse Leger gaat... Werd hij gedwongen ? Staat hij achter de Duitse denkwijze ? Normaal gezien weet hij toch dat zijn beste vriend in Engeland zit...juist een land waartegen hij zal moeten vechten...
Deze innerlijke conflicten kan je dus misschien ook verwerken in het verhaal...
Maar uiteindelijk is de laatste beslissing aan jou Rednas

Laat hoofdrolspeler Jan twijfelen aan zijn plicht, zodat hij bijvoorbeeld wilt deserteren. Hij krijgt het steeds meer en meer aan de stok met zijn officieren en tijdens het gevecht probeert hij er tussenuit te knijpen. Terwijl hij, klaar voor overgave, een hoek omgaat, botst hij tegen zijn jeugdvriend Gerrit, die instinctief een schot lost...
Dit is maar een ideetje... Waarschijnlijk hebben meerdere mensen wel betere ideeën...
Wat betreft het begin... Ik zou de begintiteling eerder houden op korte flashbacks van de twee vrienden, zodat de kijker te weten komt dat ze een hechte band hebben... Dan komt het punt dat Gerrit naar Engeland vertrekt...Dat wordt dan gevolgd door beelden van de Duitse inval (misschien een combinatie van archiefbeelden en zelf gefilmde beelden...), Jan die zijn aanmeldingsformulier tekent, de training,...
Misschien kan je in het verhaal ook vertellen waarom Jan juist bij het Duitse Leger gaat... Werd hij gedwongen ? Staat hij achter de Duitse denkwijze ? Normaal gezien weet hij toch dat zijn beste vriend in Engeland zit...juist een land waartegen hij zal moeten vechten...
Deze innerlijke conflicten kan je dus misschien ook verwerken in het verhaal...
Maar uiteindelijk is de laatste beslissing aan jou Rednas