Wie komt er uit Hasselt
- Robert-Jan
- Lid
- Contacteer:
Wie komt er uit Hasselt
Voor een film die we mogelijk gaan maken over het gevecht tussen de Landstorm en de Prinses Irene Brigade in Hasselt, zoeken wij mensen die uit Hasselt of omgeving komen.
Deze personen kunnen voor ons kijken of de locatie geschikt is om te filmen, zijn er veel oude huizen of is er alleen maar nieuwbouw?
Wie wil dit voor ons checken?
Bij voorbaat dank.
desbetreffende film:
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=16555
Deze personen kunnen voor ons kijken of de locatie geschikt is om te filmen, zijn er veel oude huizen of is er alleen maar nieuwbouw?
Wie wil dit voor ons checken?
Bij voorbaat dank.
desbetreffende film:
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=16555
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
-
- Lid
Ik ben ooit veel in Hasselt geweest ( ik woon er wel niet ). Het is best een gezellig centrum met een 50-60 jaar oud marktplein en met een unieke apotheek uit 1600!
Je hebt er wel wat oude gebouwen maar die staan meestal wat verder van elkaar. Misschien is de havenkom interesanter.
Is het dan misschien niet handiger om het over de streek te hebben waar het echt gebeurde? Leopoldsburg, Beringen...
http://www.go2war2.nl/artikel/928 te hebben? Dat is tenslotte niet ver van Hasselt.
Je hebt er wel wat oude gebouwen maar die staan meestal wat verder van elkaar. Misschien is de havenkom interesanter.
Is het dan misschien niet handiger om het over de streek te hebben waar het echt gebeurde? Leopoldsburg, Beringen...
http://www.go2war2.nl/artikel/928 te hebben? Dat is tenslotte niet ver van Hasselt.
- Robert-Jan
- Lid
- Contacteer:
Volgens mij zijn de huizen uit de jaren 50 niet veel anders als in de jaren 40, maar we moeten echt foto's enzo hebben.
Maar in ieder geval bedankt voor je reactie, we komen steeds verder
Maar in ieder geval bedankt voor je reactie, we komen steeds verder

-What if the hunter becomes the hunted?-
-
- Lid
Er staat wel iets van op Go2war2 maar ik kan het niet vindenRednas schreef:Het gevecht gebeurde bij Hasselt, waarom dat niet op de Go2War2 site staat is nogal vreemd (staat niks over dit belangrijke gevecht).

Voor de rest kun je misschien wel de wegen naar Koersel gebruiken dat is bos met verhard onverharde weg van een km of 5 met alleen maar bomen en beton ( ook wel militair domein dus er kan een militair voertuig over rijden ).
- Justin
- Lid
Ik denk eigenlijk, als je de film historisch zo correct mogelijk wilt maken, dat je het in een omgeving moet doen met weinig gebouwen.. in een bos ofzo.. heb je geen last van een toeval voorbijrijdende auto ofzo, of een pasgebouwd huis o.i.d., of je moet echt een stad hebben waar niks meer aan is veranderd sinds de WOII, maar die vind je denk ik niet..
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
De marinier, de marinier
-
- Lid
Justin, De streek waar ik woon is vrij bosrijk.Justin schreef:Ik denk eigenlijk, als je de film historisch zo correct mogelijk wilt maken, dat je het in een omgeving moet doen met weinig gebouwen.. in een bos ofzo.. heb je geen last van een toeval voorbijrijdende auto ofzo, of een pasgebouwd huis o.i.d., of je moet echt een stad hebben waar niks meer aan is veranderd sinds de WOII, maar die vind je denk ik niet..

- Justin
- Lid
Woon je bij Hasselt in de buurt dan? Kun je overwegen het daar misschien op te nemen? Ik zou in ieder geval kiezen voor bebost gebied, of in ieder geval ver van bebouwing enzo af..HMS Renown schreef:Justin, De streek waar ik woon is vrij bosrijk.Justin schreef:Ik denk eigenlijk, als je de film historisch zo correct mogelijk wilt maken, dat je het in een omgeving moet doen met weinig gebouwen.. in een bos ofzo.. heb je geen last van een toeval voorbijrijdende auto ofzo, of een pasgebouwd huis o.i.d., of je moet echt een stad hebben waar niks meer aan is veranderd sinds de WOII, maar die vind je denk ik niet..
Meer dan 330 jaar,
De marinier, de marinier
De marinier, de marinier
-
- Lid
-
- Lid
In deze streek? Dat zijn alleen de oude mensen. En daarbij dat is toch hun probleem als ze er problemen mee hebben dat er een film word opgenomen.Wouter schreef:Daarnaast is het net als Staphorst.
Het overgrote deel is orthodox gereformeerd en die zullen het niet waarderen als je daar in je SS pakkie rond loopt te struinen.
- Dodo
- Lid
Jup, en het was ook hun probleem dat ze in de Tweede Wereldoorlog verzeilt raken..HMS Renown schreef:In deze streek? Dat zijn alleen de oude mensen. En daarbij dat is toch hun probleem als ze er problemen mee hebben dat er een film word opgenomen.Wouter schreef:Daarnaast is het net als Staphorst.
Het overgrote deel is orthodox gereformeerd en die zullen het niet waarderen als je daar in je SS pakkie rond loopt te struinen.
Man, denk eens na...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
-
- Lid
Zeg ik dat? Het is trouwens niet slecht dat ze door deze middelen de oorlog herdenken wat kunnen ze er dan op tegen hebben? Trouwens de meeste mensen die hier wonen zouden dat heus niet erg vinden dat er nog jonge mensen denken aan wat hen is overkomen.Dodo schreef:Jup, en het was ook hun probleem dat ze in de Tweede Wereldoorlog verzeilt raken..HMS Renown schreef:In deze streek? Dat zijn alleen de oude mensen. En daarbij dat is toch hun probleem als ze er problemen mee hebben dat er een film word opgenomen.Wouter schreef:Daarnaast is het net als Staphorst.
Man, denk eens na...
- Dodo
- Lid
Wel, die conclusie trek ik uit de zin "En daarbij dat is toch hun probleem als ze er problemen mee hebben dat er een film word opgenomen".. Je denkt hier duidelijk niet na bij de oorzaak van hun evt. problemen. Dit kan natuurlijk zijn dat er veel lawaai word gemaakt, of dat het verkeer plat ligt. Het kan echter ook zijn dat ze opnieuw worden herinnerd aan zaken die ze liever laten rusten. En als jij dat afdoet als "hun probleem" zonder enige vorm van respect voor dit probleem vind ik dat stuitend en ondoordacht...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
-
- Lid
Als ik ooit ergens bij oude mensen in Hechtel kom en ik zeg dat ik interesse heb in wo2 dan zijn ze een waterloop van woorden en vinden ze het fijn dat er iemand van jonge leeftijd interesse heeft in wat ze hebben meegemaakt. Er zijn natuurlijk altijd oude mensen die zoveel hebben meegemaakt maar hier in Hechtel niet hoor. En daarbij de mensen waarover ik spreek hadden vroeger al problemen met de oorlog, met de gewone mensen met alles en daar vind ik van dat het hun probleem is.
Trouwens veel verkeersproblemen gaat dat niet met zeg meebrengen als alles in bos is.
Trouwens veel verkeersproblemen gaat dat niet met zeg meebrengen als alles in bos is.