Bekroonde serie Band of Brothers op NET 5

Films, series en documentaires over WOII
Bigshot
Lid
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

karell schreef:ik voel me in de verdediging geroepen omdat een aantal mensen de mensen die BOB leuk vinden maar zielig vinden. en dat wanneer mensen de serie leuk vinden geen echte wo2 kenners zouden kunnen zijn. dat wordt gesuggereerd...now fine by me!
Vind ik jou zielig dan?
maar ik vind het een GEWELDIGE SERIE!maar daarnaast ben ik veeeeeeeeeel en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer bezig met andere aspecten van wo2...(de zogezegde niet-commerciele aspecten). maar sommigen mensen op dit forum denken dat dat niet kan...
Wie denken dat dan? Ik ben zo ongeveer de enige die met jou in discussie is over dit onderwerp.
je bent of een doorgewinterde wo2 kenner OF een zielige bob fan...
Wie zegt dat?
en dat kan er bij mij niet in.
Bij mij ook niet.
ik ben al jaren voor bob bezig met wo2, en ook al tijdje met een vorm van documentatie.deze schiet overigens nog niet erg hard op wegens scripties voor mijn studie. maar is mijn documentatie daarom van mindere waarde omdat ik BOB goed vind?
Dat heb ik toch niet gezegd?
en als je goed door dit topic bladert is er nog een zeker forumlid wat een hekel heeft aan mensen die bob leuk vinden...
Dat ben ik niet... :-)
dit heeft mij 'gedwongen' tot verdedigen van bob, en wil je mijn gehele mening weten, leees dan zorgvuldig mijn posts in dit topic. dan begrijp je dat ik bob niet ophemel, maar dat ik het gewoon verdedig en dat ik heb van beide kanten begrijp en snap. dus ik weet dat er veel zogenaamde bob-eendagsvliegen bestaan, ik vind het ook dat bob op sommige delen te ver is doorgeschoten. maar ik vind het daarnaast een mooie serie en er zijn goede boeken over geschreven (die ik al voor de serie uit was gebracht al had gelezen)
Je mening is je goed recht, en die respecteer ik. Maar mijn vraag staat nog steeds en ik zal 'm concreter stellen: 'Ik ben dus zielig'?
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
karell
Lid

Bericht door karell »

ik zou ut niet weten of je zielig bent...

je bent wel een beetje egoistisch.....alleen maar denken dat alles wat er verteld wordt dat het over jou gaat... ;)

nee maar ik ben deze discussie zat...ik laat iedereen in zijn waarden.

alleen die aspecten waren gericht op Johan en niet op jou.

ik vind de serie mooi. en de rest is interesseert me geen $#%^&*(*&^%$#$%^&*()(*&^%$#$%^&*()_)(*&^%#$%^(*&%$$%^&*

groetuh
Opgeheven account 3090

Bericht door Opgeheven account 3090 »

je bent of een doorgewinterde wo2 kenner OF een zielige bob fan...
Dit is precies wat ik al eerder bedoelde te zeggen maar je zegt het precies goed.
Voor mijn idee wordt dat hier inderdaad gedaan door sommige mensen.
en ik denk dat als je naar de laatste paar posten van Johan hier kijkt dan moet je toch ook wel denken dat het niet helemaal klopt, hij gaat mij dingen in de mond leggen die niet kloppen en die ik nooit heb gezegd.

Onze taal, Who Care, dat zijn niet dingen waar je je druk om moet maken, dat noemen ze MSN taal, dat komt omdat velen van ons ook nog gewoon vrienden enzo hebben en dan ga je makkelijk dingen afkorten, als ik dingen verkeerd zeg, sorry dat is gewoon hoe ik schrijf.

Bigshot: Je bent egt niet de enige die hier comentaar heeft geleverd, ik vind het niet erg, vind het juist alleen maar leuk.

Gr
Nick
Stefan
Lid

Bericht door Stefan »

Jongens..Hou het leuk..

Het is voor de fun,niet voor elkaar uit te schelden.
Opgeheven account 3090

Ik zei nog dat ik hierover terug zou komen.

Het boek van Bill en Babe.
Het boek komt uit in Oktober van dit jaar waarscheinlijk.
Het is geschreven door Robyn Post, het boek gaat over de vriendschap die Bill en Babe hebben.

Gr
Nick
karell
Lid

Bericht door karell »

ben benieuwd!!!!!!!!!!
Bigshot
Lid
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Ik ook! :-) 8)
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Opgeheven account 3090

Me3

Ik heb meteen gevraagd of ik er eentje bij haar kon "bestellen" zodat ik een van de eerste boeken heb anders moet ik een hele tijd wachten totdat hij in Nederland te koop is :x

Gr
Nick
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008

Bericht door Auke »

Omdat een overfanatieke moderator het topic over het nummer Blood Upon the Risers in de Babbelbox op slot heeft gegooid reageer ik hier maar, hoewel dit topic niets met dat nummer te maken heeft, maar goed. :roll:

Mauserwerke, ik heb diverse versies van Battle Hymn of the Republic gedownload, maar die heb ik niet op internet kunnen vinden. Ik kan ze helaas ook niet op mijn webruimte uploaden want dan zou ik de auteursrechtregels overtreden.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
viny
Lid

Bericht door viny »

Ik wou toch even mijn mening geven over deze discussie over BoB, ik heb erg sterke, en erg slappe argumenten en standpunten gelezen. Mijn complimenten daarvoor.

Ik vind niet dat door BoB iedereen maar 101st is gaan verzamelen in tegen deel, ik ben door BoB en SPR juist Duits gaan verzamelen, en ik weet dat ik niet de enigste ben.

Ik vind ook niet dat er gezegt mag worden: Jij bent een held want jij zat aan het front en jij niet want jij was logistiek figuur op de achterhoede. Ik vindt geen een militair of veteraan een held, ok, dat is mijn mening. Helden komen, als het aan mij ligt, uit boekjes zoals Hercules etc.

Ook vind ik dat de oorlog zeker bekender is geworden door series als BoB en SPR. En dit helemaal niet in een verkeerd beeld! Ik zal een klein voorbeeldje noemen. Bij een van de eerste afleveringen zaten wij bij iemand thuis gezellig te kijken, ook waren hier een paar allochtonen bij, die ik natuurlijk zelf ook ken. Nadat er er een vecht sence was geweest zei een van mijn buitenlandse maten van mij: dat hij echt vol verwondering zat te kijken. Toen kreeg ik vragen over me heen, wat voor oorlog was dat dan, en was dat hier ook, en waarom etc etc. Zo kun je zien dat (zelfs) buitenlanders, die waarschijnlijk zelf ook door oorlog zijn gevlucht zich lichtelijk gaan intereseren voor de oorlog. Dit deed mij heel veel en heb ook uit respect natuurlijk op zijn vragen geantwoord.

Met dit voorbeeld wou ik geven dat de oorlog niet alleen onder de '101st Groupies' bekender is geworden, maar uit eindelijk ook een cultureel doeleind krijgen.

Gr. Vincent
Laatst gewijzigd door viny op 31 mar 2007, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Brian
Lid

Bericht door Brian »

Dan hebben we er nu weer een paar erg sterke argumenten bij :p

Ik ben het hier volkomen met je eens Viny!

Of een miljoenen productie nou 'groupies' voortbrengt... ik vind dat we daar met z'n allen maar eens doorheen moeten leren kijken en ook eens kijken naar het educatieve gedeelte van zo'n serie, wat mensen hiervan kunnen leren én waar ze zich in (kunnen) gaan interesseren.

Helemaal met 'de jeugd van tegenwoordig' ( :wink: ) is dit de aangewezen manier om deze doelgroep te bereiken en ze wat bij te brengen! Het zal eenmaal weinig voorkomen dat 'een jeugdige' zonder interesse in wo2 zomaar een boek (over wo2) gaat lezen van het informatieve niveau zoals de criticasters van BoB op dit forum gewend zijn én als acceptabel niveau om geïnteresseerd te zijn beschouwen :roll: ...
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."
Stefan
Lid

Bericht door Stefan »

Heb eergister een stukje gezien,zitten ze in het bos voor het dorpje Foy..Ze werden zwaar onder vuurgenomen door mortieren van de Duitsers,verder weet ik neit,toen ben ik in slaap gevallen.
Stefan
Lid

Bericht door Stefan »

Brian
Lid

Bericht door Brian »

Stefan schreef:toen ben ik in slaap gevallen.
Dan was het vast wel heel indrukwekkend of niet? :roll: :P
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."
Stefan
Lid

Bericht door Stefan »

Nee,als je hard werkt,word je van zelf moe,als die serie om 22:45 komt.en jij bent als van 06:00 s'morgens bezig te werken
Tja,vind ik niet raar.
Plaats reactie