Bekroonde serie Band of Brothers op NET 5

Films, series en documentaires over WOII
Roland
Lid

Bericht door Roland »

Rednas,

Er is er maar een die hier een discussie voert en dat ben jij! Probeer eens wat op te steken van een andere visie dan die van jou. Je ziet toch dat je de enige bent met deze mening....................krijg bijna het vermoeden dat je deze mening erop na houdt om te jennen in dit soort discussies, want anders heb je wel een heel groot stuk beton voor je hoofd hangen.
Kan er bij mij niet in dat je het niet begrijpt.....
rendevouz with destiny
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Speirs is dood......
29th Let's Go!!!!!
viny
Lid

Bericht door viny »

Nog even terug komend op mijn reacties, het is een beetje nutteloos om alles te gaan Quoten, heb dit topic al een tijd niet meer gevolgd.

Mensen zien vaak andere mensen voor helden aan als zei een reddende of sterk leiding gevende actie hebben ondernomen in een vaak gevaarlijke situatie. (Zoals Winters bij Brecourt die genomineerd werd voor de MoH) Alleen omdat dit persoon een actie als leiding gevende of leiding hebbende heeft ondernomen wordt deze als held gezien. Mensen die bij deze rol geen leidingevende functie hadden maar het ''harde/zware'' werk moesten onder nemen, worden hier niet bekeken als helden. Daarom vind ik het begrip 'held' erg oneerlijk!

Ook wou ik zeggen dat je geen held wordt door vechten of sterven. Oorlog lijkt zo mooi!!! Vrede lijkt mij honderdmaal mooier!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Luc J.
Lid
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

johan willaert schreef:Speirs is dood......
Lekker subtiel gezegd. :wink: :lol:
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

SE Airborne NL schreef:
johan willaert schreef:Speirs is dood......
Lekker subtiel gezegd. :wink: :lol:
:roll: Een beetje meer medeleven zou gepast zijn ..
Luc J.
Lid
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Volgens mij begrijp je mijn post niet, ik vind het heel erg dat Ronald Speirs overleden is maar ''Speirs is dood....'' komt er een beetje bot uit om het zo maar even te zeggen.
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Tja, we kunnen niet allemaal even correct zijn, zeker?

BTW hij stierf op 11 april, niet 13...., maar niet dat dat een rol speelt....
29th Let's Go!!!!!
viny
Lid

Bericht door viny »

Lekker hard inderdaad johan.
'War is delightful for those who have not experienced it'
wessel
Lid

Bericht door wessel »

Komaan mannen hou eens op met discussieren om uw gelijk te krijgen en ga back to the point.
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Back on topic weer.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Bart V
Lid

Bericht door Bart V »

Ik vind Band of Brothers heel goed en het boek zelf ook ben nu 2de keer bezig om dit boek weer uit te lezen (naast nog een andere dik boek). Alhoewel er paar fouten inzitten. Ik heb nog eens gezien om te zien welke fouten het juist allemaal waren en heb deze gevonden op Wikipedia. Ik vertaal het naar het Nederlands

FOUT 1:

In Episode 3 zijn er 2 Duitse slachtoffers die waarschijnlijk niet hebben plaats gevonden. De 1ste, een executie van een Fallschirmjäger, word vertoond in Carentan. Na het intervieuwen van Carwood Lipton, leerde Mark Bando dat het niet heeft plaats gevonden, Lipton zei dat ze "geen gevangen hebben neergeschoten."
Een 2de situatie, waarin een Duitse Panzergrenadier is verpletterd door zijn eigen Jagdpanther, is bijna onmogelijk dat het is gebeurt vanwege de tactiek dat de Duitsers gebruikten. Als deze man van het Duitse leger was, zou hij voor de terugtrekkende tank hebben gestaan en niet erachter.

FOUT 2:

Op 't einde van Episode 3 staat dat Albert Blithe nooit genezen is van de verwondigen die hij opliep in Normandie en dat hij stierf in 1948. Albert Blithe stierf niet pas op 1964, na 2 kinderen te hebben, werkend voor Westinghouse Electric, gediend te hebben in de Koreaanse oorlog en de rang van Master Sergeant te hebben verkregen. Hij is begraven op Arlington National Cemetery met volle militaire eer.

FOUT 3:

In de voorbereiding voor Operatie Market, verteld Sergeant Denver "Bull" Randleman tegen een nieuwe soldaat "laat je reserve parachute liggen — je hebt het niet nodig— we zullen laag springen." Dit is incorrect voor Market Garden, maar was wel correct voor Normandie: op D-Day sprongen de meeste 200 m of minder — juist genoeg voor je basis parachute. De Market-Garden dropping was een hoge dropping, met een gemiddelde van 370 to 460 m."

Er komen nog vertalingen.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Geef gewoon de link. De meerderheid kan wel engels hoor :roll:
Bart V
Lid

Bericht door Bart V »

At the beginning of episode nine, it is stated that the date is April 11, 1945 and shows a scene with the Company stationed in Thalem, Germany. At the end of the episode it finishes off the scene with Captain Lewis Nixon announcing the death of Adolf Hitler. Hitler did not die until April 30, 1945. Also, the episode frames this after the Company left Landsberg. The company was present at Landsberg from April 25 until April 30, and orders given in that same scene to advance on Berchtesgaden were not received until May 3.

Due to the miniseries only casting a limited portion of the Easy Company roster, certain roles had to be changed from their historical counterparts. For example, in 'The Last Patrol' at Hagenau, the book cites Sergeant Mercier as the leading NCO with Second Lieutenant Jones as ranking officer. As Mercier was not cast in the mini-series, the position was filled by Staff Sergeant Martin (Dexter Fletcher). Another adaptation in the same episode is the actual members of the patrol. In David Webster's memoirs he said that he was laying down suppressing fire from the river bank. However, in the episode, he crosses the river and takes part in the raid. In his memoirs, he makes no mention of the resentment portrayed against him in the series after Bastogne.

The series states that Easy Company was the first unit into Berchtesgaden and the Eagle's Nest, capturing the town and surrounding area without incident. Historians usually identify the first Allied troops to arrive as the U.S. 3rd Infantry Division who secured Berchtesgaden and the Berghof, followed four days later by the French 2nd Armored Division who secured the Eagle's Nest, then 1st Battalion of the 506th, led by Company "C". This, however, may be incorrect. The 2nd Battalion of the 506th came into Berchtesgaden by a different route and lost men in a skirmish with the crews of two German 88 mm guns[7] Controversy has come up in recent years as to precisely which unit captured Berchtesgaden, but in the book Beyond Band of Brothers, Major Dick Winters states "Major General John W. "Iron Mike" O'Daniel's 3rd Infantry Division certainly seized neighboring Salzburg without opposition and may have had their lead elements enter Berchtesgaden before we (2nd Battalion, 506 PIR) arrived in force, but let the facts speak for themselves. If the 3rd Division was first into Berchtesgaden, where did they go? Berchtesgaden is a relatively small community. When I walked into the Berchtesgaden Hof with Lieutenant Welsh, neither of us saw anyone except the hotel staff. Goering's officers' club and wine cellar certainly would have drawn the attention of a Frenchman from LeClerc's 2nd Armored Division or a rifleman from the 3rd Division. I find it inconceivable to imagine that if the 3rd Division were there first, they left those beautiful Mercedes staff cars untouched for our men."

At the end of the final episode, "Points", it is stated that Technician Fifth Class Joseph Liebgott became a San Francisco taxi driver after the war, but most accounts, including that of his son, state that Joseph Liebgott in fact became a barber after returning home from the war.

Technical Sergeant Donald Malarkey was actually in a hospital, despite his attempts to be discharged to join the fighting. As a result, he did not participate in capturing the Eagle's Nest.

In the final episode, "Points", Major Winters accepts the surrender of a German Colonel, who offers him an ornate Luger pistol. In the scene, Winters tells him to keep his sidearm, but in the Bonus Features DVD, the real Winters recalls the incident and shows the pistol (a Walther PP) he accepted. In Ambrose's book of the same title, he describes how when Winters examined the firearm, he found it had never been fired, and he hasn't fired it since.

In the first episode, "Currahee", while running up Currahee Mountain, the men of Easy Company sing a military cadence using incorrect lyrics. Though they end the cadence with "we are airborne infantry", while at that time, it would have ended with parachute infantry. At the time, the term airborne infantry included glider infantry, which would be a reduction in status for the parachute infantry. Only after the war were parachute infantry regiments were re-designated airborne infantry regiments.

In episode 1, when colonel Sink refers to the mutiny of the NCOs, he says all the NCOs participated. This is not true, first seargent Evans did not participate, as he was not alerted of the meeting for the mutiny.

Omdat dit een Nederlands forum is heb ik het hier gepost in 't nederlands, maar als jij het zegt ;) Hier zijn ze dus in het engels.
karell
Lid

Bericht door karell »

Ik ben het met je eens dat er fouten inzitten..hier is al hele discussie over geweest...

maar wat jij(bart v)zegt of wat er op wikipedia staat:
Een 2de situatie, waarin een Duitse Panzergrenadier is verpletterd door zijn eigen Jagdpanther, is bijna onmogelijk dat het is gebeurt vanwege de tactiek dat de Duitsers gebruikten. Als deze man van het Duitse leger was, zou hij voor de terugtrekkende tank hebben gestaan en niet erachter.
als alles zou gaan zoals van tevoren gepland, dus zoals het 'theoretisch' zou moeten, dan zouden de oorlogen toch gewoon op papier kunnen worden uitgevochten? scheelt weer vanalles (ok, dit is wel erg oppervlakkig, maar hoop dat je mijn punt ziet...tijdens een slag, en al helemaal wanneer er wordt teruggetrokken, is er chaos en paniek. Hoe gedisciplineerd de Duitsers ook waren, het is dus best mogelijk dat zoiets is voorgekomen).

daarnaast stond er:
In de voorbereiding voor Operatie Market, verteld Sergeant Denver "Bull" Randleman tegen een nieuwe soldaat "laat je reserve parachute liggen — je hebt het niet nodig— we zullen laag springen." Dit is incorrect voor Market Garden, maar was wel correct voor Normandie: op D-Day sprongen de meeste 200 m of minder — juist genoeg voor je basis parachute. De Market-Garden dropping was een hoge dropping, met een gemiddelde van 370 to 460 m."
ik weet niet precies hoe dat voor de 101st was, maar de 82nd is juist wel heel laag gedropped. Of het gepland was of niet, dat weet ik niet. maar er waren er veel injured door een te harde landing (Gavin aan de rug, luitenant kolonel Wilber griffith een gebroken enkel, om maar wat bekende voorbeelden te noemen) Dus het kan goed zijn dat je hier gelijk hebt maar wou het toch even zeggen.

daarnaast...dit is ff off-topic, maar bij een dropping bij daglicht, lijkt het me juist beter om laag te worden gedropped, anders hang je zo lang in de lucht en heeft de vijand alle tijd om te richten en je neer tehalen als je daar zo lang in de lucht zweeft aan je parachute.
dit lijkt mij een logische redenering, maar ik kan het daar fout hebben.
Bart V
Lid

Bericht door Bart V »

Jah Karel, dat was ik ook aan het denken.
Wanneer je terugtrekt wil je eigenlijk zo snel mogelijk weg en ren je gewoon en dan blijf je er niet echt voor staan maar liever erachter (sinds dit meer bescherming bied dan). Maar ik denk dat het ook wel plaats kon gevonden hebben sinds je niet kan zien dat er een gewonde op de grond ligt achter je als je in een tank zit.

Bij je 3de punt zeg je dat het beter is dat je op klaarlichte dag laag springt want anders kan de vijand je neerhalen.. Maar ik dacht dat parachutiste eens ze uit het vliegtuig zijn niet beschoten mochten worden? Sinds ze niet kunnen terugvechten zelfde als je je ongewapend overgeeft ? Alhoewel ik voel dat dit niet echt altijd werd nageleeft.
Plaats reactie