Bekroonde serie Band of Brothers op NET 5

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
Opgeheven account 3090

Bericht door Opgeheven account 3090 »

Bigshot:

Waar de hell heb jij het over.

Nick, niet zomaar met uitspraken gooien als je geen idee hebt waar iemand zich mee bezig houdt. Ik heb, tot op heden, contact gehad met een paar honderd veteranen. Sommige bijna dagelijks, de meesten wekelijks tot maandelijks. Een klein gedeelte heb ik slechts één keer contact mee gehad en een gedeelte is inmiddels overleden.

Er zijn trouwens verschillende mensen op dit forum actief die dit kunnen bevestigen.
Jij vindt het walgelijk, ik zei overdrijven is ook een vak en jij komt met dit verhaal :? :lol:
Ik denk dat je het niet helemaal begreep.

Ik geloof best dat je contacten hebt daar twijfel ik heus niet aan hoor vind wel grappig hoe je nu ineens op zo'n antwoord komt :)

Gr
Nick
Bigshot
Lid
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Nick, ik vind het grappig dat jij het grappig vindt...

Ik heb het inderdaad over jou opmerking dat 'overdrijven ook een vak is'. Dat Band of Brothers een overdreven iets is, is gewoon een feit. Ik heb je post zeker niet verkeerd begrepen. Het was en is een 'hype'. Dat Malarkey met een boek komt, maar dat ook Guarnere en Heffron aan een boek werken is daar het duidelijke bewijs van.
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Opgeheven account 3090

Ik vind het niet overdreven.
Het is mischien wel iets te ver doorgegaan, maar om mensen na 6 jaar nog steeds geintereseerd te laten zijn vind ik het best een goede uitkomst allemaal nieuwe boeken enzo.

Ik zie die boeken van 2 kanten:
Ik geloof best dat dit nog een leuke manier is om geld te verdienen maar ik denk toch ook dat er gewoon een mogenlijkheid is dat hij het egt aan mensen wilt laten weten hoe het nou egt zit.
Ik denk dat jij dat ook wel snapt dat als mensen dingen over jou leven vertellen/vragen die totaal niet kloppen, daar wordt iedereen moe van.

Bob is mischien iets overdreven maar ik heb er personelijk geen probleem mee, ik denk die mensen hebben in hun leven ook niet alles voor het rapen gehad en hier kunnen ze nu nog volop van genieten, laat ze.

Maar wat heeft wat jij nou net zei met elkaar te maken?!

Gr
Nick
karell
Lid

Bericht door karell »

Ik ben het eens dat BOB iets is doorgeschoten en je mag het best een hype noemen. Ik vind het niet erg...ik vind het nog steeds mooi!

maar wat jij(bigshot) zegt:
Dat Malarkey met een boek komt, maar dat ook Guarnere en Heffron aan een boek werken is daar het duidelijke bewijs van.

slaat nergens, maar dan ook HELEMAAL NERGENS OP!!!!!!!!!!!!
dit is GEEN BEWIJS!helemaal niet valide of wat dan ook! welke maatstaven gebruik je?he aantal gepubliceerde boeken?!?!?!?!
is d-day dan uberhaupt een hype wegens de talloze boeken die daarover zijn uitgegeven? NEE!!!!!!!!!!!d-day was één van de belangijkste slagen van wo2...en GEEN hype! dus jou argument slaat nergens op....

die veteranen constateren fouten in feiten van die in bob voorkomen en willen dit rectificeren! is geef ze groot gelijk, wnaneer dit geen hype zou zijn dan zouden ze het waarshcijnlijk ook willen rectificeren!

ik ben het ook eens da op sommige fronten bob overdreven is, maar wederom is dit geen feit. maak je maatstaven eens bekend wanneer het een feit en en hype is....dat zou veel verklaren!!!!!

en dan nog zijn het alleen feiten volgens jou maatstaven maar iedereen bepaalt zelf welke maatstaven hij of zij gebruikt.
Cas
Lid

Bericht door Cas »

Wellicht willen Guarnere en Hefron hun verhalen voor het nageslacht bewaren ?
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Bigshot
Lid
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

karell schreef:Ik ben het eens dat BOB iets is doorgeschoten en je mag het best een hype noemen. Ik vind het niet erg...ik vind het nog steeds mooi!

maar wat jij(bigshot) zegt:
Dat Malarkey met een boek komt, maar dat ook Guarnere en Heffron aan een boek werken is daar het duidelijke bewijs van.

slaat nergens, maar dan ook HELEMAAL NERGENS OP!!!!!!!!!!!!
dit is GEEN BEWIJS!helemaal niet valide of wat dan ook! welke maatstaven gebruik je?he aantal gepubliceerde boeken?!?!?!?!
is d-day dan uberhaupt een hype wegens de talloze boeken die daarover zijn uitgegeven? NEE!!!!!!!!!!!d-day was één van de belangijkste slagen van wo2...en GEEN hype! dus jou argument slaat nergens op....

die veteranen constateren fouten in feiten van die in bob voorkomen en willen dit rectificeren! is geef ze groot gelijk, wnaneer dit geen hype zou zijn dan zouden ze het waarshcijnlijk ook willen rectificeren!

ik ben het ook eens da op sommige fronten bob overdreven is, maar wederom is dit geen feit. maak je maatstaven eens bekend wanneer het een feit en en hype is....dat zou veel verklaren!!!!!

en dan nog zijn het alleen feiten volgens jou maatstaven maar iedereen bepaalt zelf welke maatstaven hij of zij gebruikt.
Pfoe wat een taal! Maak alstublieft niet zo'n drukte! Je hebt geluk dat ik er nu serieus op in ga, maar de volgende keer laat ik dit soort opmerkingen lekker voor wat ze zijn!

Ik spel het nog één keer uit: niemand schrijft een boek als er geen vraag naar is. Dat moet je met me eens zijn toch? Dat ze mannen, die inmiddels de 80 gepasseerd zijn, nog een boek gaan schrijven vindt ik absoluut niet erg. Maar deze boeken worden niet spontaan geschreven, deze boeken worden ongetwijfeld na veel aandringen geschreven. Er wordt nog steeds overdreven veel aandacht aan Band of Brothers geschonken. Dat ik dat 'walgelijk' vind is mijn 'probleem'. Niet die van jou! Let wel dat ik niets tegen de personen zelf heb! Van mij mogen ze schrijven wat ze willen, ik trek alleen mijn conclusies.

Als Band of Brothers niet was verfilmd was deze eenheid nooit zo in de publiciteit gekomen. Overigens, over iets wat nergens op slaat gesproken, jouw vergelijking 'D-Day - Band of Brothers'. Het Parachute Infantry Regiment die de meeste 'combat days' heeft gehad tijdens de Tweede Wereldoorlog is de 505th van de 82nd. Daar vergelijk ik ze, onder andere, liever mee als je het niet erg vindt, omdat ik die vergelijking veel realistischer vind.

Dan mag jij mij, indien je daar behoefte aan hebt, vertellen of dat een oneerlijke of niet-realistische maatstaf is. :)
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Opgeheven account 3090

deze boeken worden ongetwijfeld na veel aandringen geschreven
Dat Malarkey een boek ging schrijven wist je van mij als het goed is, je moet dan wel het hele verhaal vertellen want ik heb er bij gezegd, dat hij dat deed omdat hij moe werd van de dingen die werden gezegd, en volgens mij heb ik dat net ook nog gezegd.
Dus als je dingen leest, lees het dan wel goed.

Ik wil niet pronken maar ik denk en weet bijna wel zeker dat Guarnere en Babe het zelfs willen.
Er gaat na deze post meteen een mailtje weg, want daar wil ik wel even wat meer over weten.
Dat ik dat 'walgelijk' vind is mijn 'probleem'
Nee, als jij het hier zo gaat vertellen dat jij het walgelijk vind dan denk, ik wil hem die gedacht uit zijn hoofd te halen, want als ik aan walgelijk denk dan denk ik wel aan het smerigste uiteinde, en dat is niet wat ik graag vlak bij de 3 worden Band Of Brothers zie staan :) .

al hou jij die "Walgelijke" idee'n voor jezelf zal je niet horen dat het ons probleem is, je legt jou idee'n op tafel, en wij proberen je een beetje bij te stellen. :)
al had jij nooit verteld dat jij het walgelijk vond was het nooit ons probleem geweest, nu is het wel een deel van onze problemen geworden.

Ik denk dat je dat niet kan zeggen, er zijn zoveel dingen waarvan je zegt, ja al had ik het zo gedaan ja maarja zo is het niet gegaan dus kan je het ook niet van die manier bekijken!

Hij geeft alleen een voorbeeldje dus vind het beetje vaag dat je er dan op die manier op ingaat, straf is het toch niet je zegt allen wat jij vindt :roll:

Gr
Nick
Bigshot
Lid
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

1. Dacht je dat er geen mensen (let op meervoud) zijn geweest die Malarkey om zijn boek gevraagd hebben?
2. Wat moet ik met de rest van je post? Ik reageer rustiger als Karell zelf. Ik geef antwoordt op zijn vragen of reageer op zijn opmerkingen. Wat doe ik fout? Welke 'walgelijke ideën' moet ik voor mezelf houden? Welk idee heb ik op tafel gelegd? Waarom zou ik er überhaupt niet van mogen walgen?

Ik ben NIET gefrusteerd en vraag nu enkel wat duidelijkheid over je post.
karell
Lid

Bericht door karell »

Helemaal mee eens Nick!

en wat betreft mijn taal bigshot, mijn (welgemeende) excuses! maar ik had vijf minuten om te reageren, en ik wilde het even kwijt en heb zo in een opwelling gereageerd...de taal is misschien niet helemaal goed....maar ik sta nog steeds volledig achter de essentie van mijn verhaal.

als je deze post nog eens goed doorleest....dan zie je duidelijk staan dat ik geen kant kies! ik vind bob geweldig!maar het is inderdaad wat ver doorgeschoten! en het enige wat ik meegeef is dat je je niet zo druk over moet maken als mensen bob wel mooi vinden!lever er niet zoveel negatief commentaar op, wat veel mensen waaronder ik vinden het wel mooi en vinden het ook niet geweldig om de hele tijd dat gezeik aan te horen. jij kan bob ontwijken op dit forum(ook al is het soms moeilijk geef ik toe), maar overal waar iets van bob naar voor komt, verschijnt er het hype-commentaar.en dat wordt ik ook zat.ontwijk die topics dan, hou je er niet mee bezig als het je niet interesseert, maar blijkbaar interesseert het je wel anders zou je je er niet druk over maken!

en wat nick zegt, wanneer iemand zo'n kritiek gaat leveren op een deel van onze hobby (ja een DEEL want voor mij geldt dat het een paar procent is waar ik me mee bezig hou mbt tot wo2), dan wordt het wel mijn probleem...vooral als je de essentie van mijn eerdere post in dit topic hebt gelezen, dat ik BEIDE kanten snap!

daarnaast wordt in veel persoonlijke boeken ten tijde van the battle of the bulge aangehaald hoe 'geweldig' de screaming eagles waren. Dus zonder serie kende ik ze al heel goed..misschien niet easy zelf op zich, maar toch.

dus hoop ik dat je mij ook een keer begrijpt! ik begrijp jou volledig omdat ik het zelfs deels eens met je ben dat het op sommige fronten is doorgeschoten betreft bob, maar dat wil niet zeggen dat ik de boeken en de serie niet mooi kan vinden! persoonlijk kijk ik door de hype heen.

en wat betreft 82nd 505th...goede maatstaf!heb hier veel over gelezen(o.a. the road to berlin, als sterren aan de hemel enz.)daarnaast heb ik een in goede staat zijnde parachute van een 82nd veteraan. (en ja voor de duidelijkheid...dit is wel om te pronken! ;) ) de DZ tijdens market garden was letterlijk mijn achtertuin...nou ja bijna dan, maar je begrijpt wat ik bedoel!

maar verder dus mijn excuses over het te heftig reageren, maar zoals jullie zat zijn van bob en daar niet doorheen kunnen kijken en geirriteerd worden, kan ik wel daar door heen kijken, maar weer niet door de felle kritiek en het (vaak ongegronde) commentaar op bob en ons...en daar wordt ik geirriteerd van.

hoop dat je mij snapt!

met VRIENDELIJKE groet

karell
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Nick, mag ik vragen waarom jij BoB zo geweldig vindt?

En ik geef Bigshot ook gelijk. Je kunt die mensen niet kwalijk nemen dat ze een boek gaan schrijven, als er duizenden BoB-freaks rondlopen die kosten wat kost zo'n boek willen hebben... Dat levert toch een aardig zakcentje op.. Maar als Malarky zo graag een boek zou willen schrijven, wanneer komt hij daar dan nu pas mee? Ik bedoel, hij heeft zat tijd gehad om het voor BoB te doen.. Je kan niet ontkennen dat BoB geen invloed heeft gehad op het schrijven van het boek.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
karell
Lid

Bericht door karell »

Of hij er zat tijd voor heeft gehad weet je niet. je weet niet hoe zijn leven was en nu is. maar het kan ook zijn de grote barriere die er ligt. je moet de stap maken, je moet er in geloven, en dat is na bob een stuk makkelijker denk ik. verder is een reden om het boek te schrijven de vele fouten die er nog zijn (als ik het goed opmaak uit dit topic).

waarschijnlijk heeft bob invloed hierop gehad, maar het hoeft niet alleen op commercieel vlak te zijn. want hij is ook al redelijk op leeftijd, en voor dat dat boek klaar is, en voordat het wordt uitgegeven en ook daadwerkelijk geld oplevert ben je toch weer een paar jaar verder.
en daarnaast ben ik er wel heeeeeeeel nieuwsgierig naar! en al is het om het commerciele, who gives a shit?! dan lees je het toch niet?no problem i guess? maar ik vind het alleen maar informatieverrijking en verbetering van voorgaan de informatie! en ik denk dat deze jongens al veel betaald hebben in het verleden met de psychologische factoren, kameraden verloren enz....hoe commercieel jullie het ook vinden, hoe veel geld ze ervoor krijgen....het is een druppel op de gloeiende plaat. ik denk dat ze liever hun kameraden terug hebben dan het geld....
To Tall
Lid
Contacteer:

Bericht door To Tall »

In het boek over Dick Winters wordt gedeeltelijk beschreven hoe het tot het schrijven van BoB en het boek over Dick Winters is gekomen.

Er wordt daar beschreven dat zij (Winters en mannen van E co) veel verschillende schrijvers over de vloer hebben gehad en dat velen van hen met verkeerde motivatie en insteek het verhaal van E co wilden opschrijven.

Een boek schrijven doe je dus niet zomaar. Ik kan mij voorstellen dat nu BoB en andere boeken geschreven zijn, de mannen van E co eindelijk de weg weten en dat daardoor de "sluizen" open gaan.

Persoonlijk ben ik erg benieuwd wat daar uit gaat komen. Niet alleen de feiten zijn belangrijk, maar ik ben vooral geïnteresseerd in hoe mensen dingen persoonlijk ervaren hebben en ook hoe zij na de oorlog hun leven hebben opgepakt.

Gr.,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

karell schreef:....hoe commercieel jullie het ook vinden, hoe veel geld ze ervoor krijgen....het is een druppel op de gloeiende plaat. ik denk dat ze liever hun kameraden terug hebben dan het geld....
Mij heb je hier niets over horen zeggen..

Betrek je mij ook bij de 'jullie' ?
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
karell
Lid

Bericht door karell »

nee dat jullie sloeg alleen op de mensen die er commentaar op hebben en had verder niet betrekking op de kameraden en het geld enz.

het was ook gewoon in het algemeen bedoeld en ik denk dat iedereen (de meeste) het met onderstaande eens zijn. of niet?
het is een druppel op de gloeiende plaat. ik denk dat ze liever hun kameraden terug hebben dan het geld....
en verder wil ik neit persoonlijk iemand aanvallen enz. en dat doe ik ook niet , ok die ene post uitgezonderd maar dat kwam er anders uit dan de bedoeling was.

maar verder sta ik nog wel achter alles wat ik heb gezegd :P
Opgeheven account 3090

Nick, mag ik vragen waarom jij BoB zo geweldig vindt?
Dat is een veeel te moeilijke vraag, het antwoord erop kan ik niet precies geven maar ik vind de mensen alleen al geweldig.
Ik wordt helemaal blij als ik weer ineens een brief zie liggen uit America, en deze mannen onthouden alles.
Ik ben al 2 keer gevraagd om naar america te komen, zulk soort dingen doe je niet zomaar, en ik wil niet pronken maar ik heb gewoon dingen gehad waar ik en 1 iemand anders de enige zijn die dat hebben en als mensen dat toevertrouwen vind ik geweldig want ik kan het voor een hele hoop geld verkopen.
Dus vanuit het opzicht dat ik nu heb vind ik het geweldig vanwegen de mensen en daarvoor voordat ik contacten had vond ik de serie heel erg interesant.
Ik vind dat sommige mensen hier doen alsof de mensen van de echte Easy Co geen helden meer zijn omdat ze(in hun ogen) een stomme serie hebben gemaakt.

Ik denk dat dat boek met Winters ook met Malarkey heeft te maken.
Winters is natuurlijk op een gegevenmoment ziek geworden, daardoor is het moeilijker geweest om te helpen met het boek enzo, waardoor sommige dingen opnieuw naar voren kwam wat fout was, er worden dingen in verteld waar Winters bij zou zijn geweest, wat die nooit heeft meegemaakt :? .
Ik denk dat Malarkey, een beetje hoop vestigde op het boek van Winters en dat hij die fouten zou oplossen, maarja dat is niet gebeurt.
en zoals ik al eerder heb gezegd, denk ik dat het er echt wel mee heeft te maken vanwege de fouten, ik denk dat je daar heel erg moe van kan worden en dat die toch de wereld(of de geintereseerde) wilt laten weten hoe het echt zit.
Maarja mischien wilt die het ineens niet meer en schrijft die geen boek, je weet nooit hoe dat gaat!

Ik denk zeker dat de Vets er wel wat aan verdienen hoor, en wat denk je als je overal en nergens heengaan, Hanks en Spielberg betalen dat ook, Reunien worden volgens mij nog wel eens betaald, Vliegtripjes, Monumenten worden nog wel eens gefinancieerd.

voor het geld hoeven ze het niet te doen, hadden ze dan veel eerder moeten beginnen.

Gr
Nick
Plaats reactie