Disney, propaganda!

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
Karina_zantinge
Lid

Disney, propaganda!

Bericht door Karina_zantinge »

hoi allemaal!
ik ben een scholier van 5 havo en moet/wil een profielwerkstuk voor geschiedenis maken.
Ik wil het graag over de Disney studios in de WOII hebben, en in hoeverre het daardoor beinvloedt werd. Om het te kunnen beantwoorden heb ik jullie hulp nodig met paar deelvragen. dat zijn:
*propaganda in de VS
*en iets over de Disney bijbetrokkenheid in de WOII en de gevolgen van de WOII op het lange termijn. (voor de Disney studio's dan).

Ik heb een boek over de disney studio en daarin kan ik vinden bijv. sommige gevolgen van de oorlog. dat er daardoor aantal cartoons geschreven werden enz. Het idee is natuurlijk dat het hier Om DIsney als propaganda gaat. Dus ik ben al opzich een eindje weg, maar toch kom ik er nog niet helemaal uit.

Het zou helemaal geweldig zijn als iemand mij kon helpen.

alvast bedankt!

P.S. als iemand nuttige links heeft, met informatie,posters of ANIMATIE van de Disney studios die iets met WOII te maken hebben, dan zou ik die ook graag willen hebben.

groetjes,karina
sobel
Lid

Bericht door sobel »

''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
pedulla
Lid

Bericht door pedulla »

Ik weet dat Disney er wel mee bezig is geweest. Ik heb ooit een keer een filmpje gezien waarbij Donald Duck tegen de Japanners aan het vechten is.
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

Deas Gu Cath
Plaats reactie