saving private ryan
- Bigshot
- Lid
- Contacteer:
Weet je dat zeker?sobel schreef:Ik bedoelde inderdaad Nick dat de rode draad in Spr fictie is.
Ik kreeg van een veteraan een foto met de vermelding:
Sgt. Robert NILAND 'Saving Private Ryan's' brother Fritz Niland of the 101st Airborne Division. That movie was actually about Niland family brothers.
Ik ga er zelf geen oordeel over vellen, ik deel het alleen maar mee. Wellicht is de basis bij de Niland familie vandaan 'gepikt' en zijn ze lekker zelf aan de slag gegaan...
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
- Bigshot
- Lid
- Contacteer:
Het idee KAN opgedaan zijn BIJ het verhaal van de 'Niland brothers', maar later geheel vervormd zijn...sobel schreef:Volgens mij heeft eerder op het forum gestaan dat de rode draad fictie is
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
- Mauserwerke
- Lid
Ik heb nu alle bovenstaande gezien. Alleen "The brotherhood of war" ontbrak nog. Ik moet zeggen dat ik het een hele goede film vond. Deze koreaanse film is beter als menig werk uit hollywood. Het is alleen lastig als je geen ondertiteling hebt want de hele film is in het koreaans gesproken.wessel schreef:Het enige wat mij nog interesseert aan Saving Private Ryan zijn de decors,camerawerk en de special effects.
Ik kijk liever naar oorlogsfilms zoals 'The Thin Red Line' , 'Saints & Soldiers' , 'The brotherhood of War' & andere films over wo2 zoals 'The pianist','Schindlers List' & 'Der Untergang' .
Ik vind series zoals 'Band of Brothers' en 'Colditz' ook goed .
Buiten dat is het toch een aanrader om te kijken.
-
- Lid
Is idd mooie film,hoe oorlog mensen kan veranderen.Mauserwerke schreef:Ik heb nu alle bovenstaande gezien. Alleen "The brotherhood of war" ontbrak nog. Ik moet zeggen dat ik het een hele goede film vond. Deze koreaanse film is beter als menig werk uit hollywood. Het is alleen lastig als je geen ondertiteling hebt want de hele film is in het koreaans gesproken.wessel schreef:Het enige wat mij nog interesseert aan Saving Private Ryan zijn de decors,camerawerk en de special effects.
Ik kijk liever naar oorlogsfilms zoals 'The Thin Red Line' , 'Saints & Soldiers' , 'The brotherhood of War' & andere films over wo2 zoals 'The pianist','Schindlers List' & 'Der Untergang' .
Ik vind series zoals 'Band of Brothers' en 'Colditz' ook goed .
Buiten dat is het toch een aanrader om te kijken.
- Stefan
- Lid
Klopt niet helemaal:Nick Verbakel schreef:Ik vind dat van Bassie en adraan nog wel kunnen.
Ze lachen er zelf wel om!
De echte Bassie van de serie's zou een proces tegen mastermovie''s aanspannen,als ze het niet onmiddelijk van hun website afhaalde.Maar er staan nog talloze versie's on YouTube en Google Video.
':::::ONTOPIC::::::'
- arneken
- Lid
- Contacteer:
- Bigshot
- Lid
- Contacteer:
Klopt Roland! Mensen begrepen mij denk ik niet. De makers kunnen gehoord hebben van de Niland broers en vervolgens zelf een soortgelijk verhaal hebben verzonnen om te verfilmen.
-
- Lid
Volgens mij werd alleen de familiesituatie van de gebroeders Niland gebruikt als basis voor SPR... er werd nooit een reddingseenheid gestuurd om 1 broer te gaan halen
Maar inderdaad, de gebroeders Niland waren de basis voor SPR

Maar inderdaad, de gebroeders Niland waren de basis voor SPR

"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."
- Bigshot
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
Er werd 1 broer van de gebroeders Niland inderderdaad terug gehaald. Waar het verhaal op gebasseerd is. (na de oorlog bleek nog een broer in leven te zijn) Maar deze broer werd makkelijk in Normandie gevonden en teruggehaald. En het verhaal van SPR heb ik uit verschillende bronnen vernomen dat deze zeker gebasseerd is op het verhaal van de Niland Brothers. Maar het moet natuurlijk groter en spectaculairder gemaakt worden in Hollywood.
-
- Lid
Wat ik al eerder stelde, gaat de film dus meer over het zinloze opoffering van mensenlevens, metname in de eindscene waarin Ryan (de oude) aan zijn vrouw vraagt, of hij een goed leven heeft geleid is daar een sterk voorbeeld van. Waarschijnlijk is dat ook de reden van het succes, want tegenwoordig zou een/de huidige generatie dat nooit meer zo (grootschalig) doen. Daarom hebben veel mensen daar nu nog zo'n bewondering voor.
BOB heeft een soort gelijke dramalijn en heeft daarom ook zo goed "gescoord", mede door de realiteitszin.
BOB heeft een soort gelijke dramalijn en heeft daarom ook zo goed "gescoord", mede door de realiteitszin.
rendevouz with destiny