Filmplannen deel 2

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
dynatra
Lid

Bericht door dynatra »

leuk idee, dit project...

hoewel ik het niet echt nodig vindt om gerrit twee keer in slow motion in beeld te brengen, en het einde misschien iets uitgebreider of duidelijker kan, misschien kan je nog iets langer doorgaan op gerrits reactie dat hij zijn oude vriend bij de landstorm ziet ofzo...

is het script trouwens al weer aangepast?

ik neem aan dat er geprobeert wordt HD camera's te regelen?
Robert-Jan
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

dynatra schreef:leuk idee, dit project...

hoewel ik het niet echt nodig vindt om gerrit twee keer in slow motion in beeld te brengen, en het einde misschien iets uitgebreider of duidelijker kan, misschien kan je nog iets langer doorgaan op gerrits reactie dat hij zijn oude vriend bij de landstorm ziet ofzo...

is het script trouwens al weer aangepast?

ik neem aan dat er geprobeert wordt HD camera's te regelen?
Hey, bedankt voor de leuke reactie.
Camera's ga ik niet over, daarvoor moet je bij von pratt zijn.
Ik regel alleen de voertuigen en denk een beetje mee.
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

Ohja.. hoe zit het daar eigenlijk mee? Wat voor voertuigen heb je die je kan/mag gebruiken?
Deas Gu Cath
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

dynatra schreef:ik neem aan dat er geprobeert wordt HD camera's te regelen?
Van zodra ik iets te horen krijg van de subsidies... :roll: kunnen we camera's beginnen te regelen... dit zouden uiteraard HD camera's moeten worden... Pellicule zou toch iets té duur worden... :P
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
dynatra
Lid

Bericht door dynatra »

:P dat spreekt voor zich...

zou je trouwens ff de huidige versie van het script kunnen pben

thx
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

dynatra schreef::P dat spreekt voor zich...

zou je trouwens ff de huidige versie van het script kunnen pben

thx
Rednas heeft blijkbaar nog wat kleine aanpassingen gemaakt...dus ik vraag hem wel langs deze weg dat hij jou een versie doorstuurt... :wink:
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Ik kan hem ook hier neerzetten, is makkelijker en dan hoef ik hem niet naar iedereen door te sturen.
Overigens heb ik laatst weer wat dingen veranderd, grote kans dat ik dat zal blijven doen ;)
dynatra
Lid

Bericht door dynatra »

ok.. ik ben benieuwd...
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Ok, hier is hij dan... (von Pratt heeft het script verwerkt tot een scenario)

'Den vaderland getrouwe'
Wanneer je vriend je vijand wordt

1. INT HUISKAMER DAG
(Amsterdam, 6 mei 1940)

2 jongemannen, JAN en GERRIT, zitten aan een tafel met elkaar te praten. Op de achtergrond hoor je een radio.

GERRIT

“Wist je al dat ik naar Engeland ga verhuizen ?”

JAN
(verbaasd)

“Nee, waarom ?”

GERRIT

“Mijn vader is bang geworden dat Duitsland ook Nederland gaat aanvallen.
Je weet ook wel hoe het met Polen is gegaan.”

JAN

“Ah joh, dat zal wel meevallen, Nederland is toch neutraal.
Het zal wel overwaaien.”

GERRIT

“Ik weet het niet.
De dreiging wordt te groot, zegt mijn vader.
Hij heeft ook gezien hoe joden in Duitsland behandeld worden
In ieder geval wil hij weggaan.
Morgen vertrekken we al.”

JAN
(verbaasd en geschokt)

“Waarom zei je dat dan niet eerder ?
Ik dacht dat je mijn beste vriend was ?”

GERRIT

“Ben ik ook, maar ik mocht het niet eerder vertellen.
Ik moet nu echt gaan, ik heb nog niet al mijn tassen gepakt.”

Gerrit staat recht en loopt naar de deur.
GERRIT

“Kom morgen maar langs bij ons…
Als je wilt…”

Gerrit verlaat de kamer. Jan blijft sprakeloos en alleen aan tafel zitten.

2. BEGINTITELS

Standaard sequentie.
Beelden van Duitse aanval (archiefbeelden).
Beelden van Jan zijn toetreding tot de Waffen SS en zijn opleiding tot soldaat.

3. EXT RAND VAN EEN BOS DAG
( Omgeving Hasselt, 7 september 1944 )

Jan, volledig in Duits uniform van de Landstorm Nederland, zit tegen een boom aan. Hij leest aandachtig een brief (afkomstig van Gerrit).

GERRIT
(voice-over)

“York 12 mei, 1940.
Beste Jan,
De reis is goed gegaan, we zitten nu bij mijn tante in York.
Hoewel ik Holland mis gaat het goed, het eten is lekker en de mensen hebben ons goed opgevangen. Nu ik eraan denk, ik had (helaas) toch gelijk, nu die Duitsers ons land zijn binnengevallen. Ik hoop dat het met jullie goed gaat en dat jullie geen last zullen hebben van die rotmoffen.
Je maatje, Gerrit.”

Nadat Jan de brief gelezen heeft staat hij boos recht. Hij verfrommelt het papier en gooit de brief weg. Enkele meters verder marcheren andere Landstorm Nederland soldaten.
Jan sluit zich aan bij de groep en start een gesprek met de leider, HEIN.

HEIN

“Wat stond er in de brief ?”

JAN

“Ow niets, gewoon een brief van een vage kennis.”

Even valt er een korte stilte, terwijl de mannen langs het bos trekken (langs het Albert kanaal.

JAN

“Waarvoor kreeg je die eigenlijk? (wijst op een Verwundetenabzeichen)”

HEIN

“Die kreeg ik aan het Oostfront…”

Overgang naar een flashback van Hein.

4. EXT LOOPGRACHT DAG
( Flashback)

(Narva Estland, 2 maart 1944)

Hein en enkele andere soldaten zitten (in wintercamouflage) in een loopgraaf (overal sneeuw ed). De hemel is compleet verduisterd met rookwolken, het lijkt wel nacht.
Je hoort een tank aankomen rijden (met daarop een groep Russen). Als hij stopt hoor je een Russische soldaat schreeuwen en hoor je ze richting Hein en de rest komen. Uit de mist zie je enkele granaten komen die in de loopgraaf ontploffen. Een Duitser grijpt naar zijn gezicht. Bloed gutst over zijn handen en kleren. Dan zie je uit de mist de groep Russen aankomen rennen. Hein en zijn kameraden openen het vuur. Een van de Russen slaagt er in door de verdediging te komen en springt in het loopgraaf. Dan volgt een handgemeen tussen Hein en de Rus. Hij steekt zijn bajonet met een vlugge beweging in Hein’s borst.
Hein schreeuwt het uit van de pijn, en valt naar achteren. Het beeld vertroebeld, maar je kan nog net zien dat 1 van Hein’s kameraden de Rus neerschiet en richting Hein rent.

( Einde Flashback )

5. EXT RAND VAN EEN BOS DAG

HEIN

“En na mijn verlof vroegen ze of ik overgeplaatst wou worden naar jullie.”

JAN

“En daar zei je natuurlijk geen nee op…?”

HEIN

“Inderdaad.”

De soldaten naderen een zandweg.

HEIN

“En jij, waarom kwam jij erbij ?”

JAN

“Ow, dat is te danken aan mijn neef…
Mijn neef zat al sinds '42 in het Nederlandse vrijwilligers legioen en als hij verlof had liet hij mij altijd foto’s zien. Hij vertelde steeds geweldige verhalen van waar hij allemaal was geweest en wat hij daar gedaan had. Hij had in die tijd meer gezien dan de meeste in hun hele leven hebben gezien. Terwijl ik mij thuis zat te vervelen, ontdekte mijn neef de hele wereld. Het spreekt dus voor zich dat toen ik eenmaal oud genoeg was, ik me meteen aanmeldde.
Een dag later kregen we echter een bericht van mijn oom dat mijn neef gesneuveld was.”

FRITS, die een stuk voorop liep, komt plots aangelopen.

FRITS

“Allemaal in dekking langs de weg…!
Er komt een voertuig aangereden…”

De LN soldaten duiken in dekking. Een Daimler Dingo komt aanrijden. Als de Dingo dichter bijkomt, legt soldaat DERK zijn Panzerfaust aan en vuurt. Een enorme explosie vindt plaats vlak naast het vijandelijke voertuig. De Engelse soldaten springen uit de Dingo en openen het vuur. De Landstormers zijn echter vlugger, en niet veel later liggen de lijken van de geallieerden verspreid over de grond. Een soldaat probeert echter te ontvluchten via een veld, terwijl hij in het Nederlands om hulp roept.

PIET

“Dat ging allemaal wel erg gemakkelijk.”

FRITS

“Ging het allemaal maar zo gemakkelijk, dan was die rot oorlog eindelijk eens over.”

Terwijl ze dat zeggen zie je op de achtergrond DERK naar de gewonde soldaat lopen en schiet hem dood

JAN

“Riep hij nu in het Nederlands om hulp ?”

PIET

“Dat lijkt me sterk, Jan.
Het zal je verbeelding wel zijn…”

6. EXT SCHUTTERSPUTJES BIJ BOS NACHT

Iedereen ligt vast te slapen in hun net gegraven putjes. Alleen Jan en Frits zijn nog klaarwakker. Ze hebben een gesprek over de oorlog.

FRITS

“Heb je het al gehoord ?”

JAN

“Wat ?”

FRITS

“Vandaag hebben weer een stel jongens zich overgegeven.
Als het zo doorgaat kunnen we gelijk stoppen.”

JAN

“Ik snap dat echt niet…
Waarom zou je je zonder slag of stoot overgeven..?”

FRITS

“Misschien omdat we nu tegen Nederlanders in het Britse leger vechten ?
Vanmiddag sprak ik met Hein en hij zei dat we de Prinses Irene Brigade tegenover ons hebben. Je wilt toch niet tegen landgenoten vechten..?”

JAN

“Nee, maar zij vechten toch ook tegen ons…
Ik heb zelfs gehoord dat ze elke gevangengenomen SS’er gewoon neerschieten.”

FRITS

“Geloof je dat echt? Dat is toch onzin…”

JAN

“Ik hoop het…”

Er valt even een korte stilte. In de verte zien ze korte lichtflitsen van explosies (je hoor doffe knallen in de achtergrond).

FRITS

“Ik wil hier echt mee stoppen…”

JAN

“Ik denk dat iedereen dat wel wilt…”

Weer valt er een stilte. Stilletjes aan vallen de twee mannen in slaap. Ze merken niet dat het geluid van explosies steeds dichter komt.
Plots hoor je het gefluit van overvliegende mortiergranaten. Bij de eerstvolgende inslag zijn alle soldaten klaarwakker. In alle paniek rent Jan naar het putje van Derk om daar dekking te zoeken. Vlak nadat hij in het putje duikelt, ontploffen er meerdere mortiergranaten.
Tientallen explosies weerklinken en stukken grond en schroot vliegen in het rond. Jan hoort Gert schreeuwen maar kan niets zien omwille van de zware rookontwikkeling.
Na een tijdje wordt het weer rustig. De soldaten kruipen uit hun putjes om de schade op te meten.

HEIN
( roept )

“Is er iemand gewond ?”

DERK

“Martijn en Arie zijn gedood…
Ze kregen een granaat recht in hun putje.”

HEIN

“Nog anderen ?”

JAN
( ongerust )

“Waar is Frits ?”

HEIN

“Die was vanochtend al weg…
Ik denk dat hij er tussenuit is geknepen.”

DERK

“Wat doen we met Martijn en Arie?
We moeten echt gaan voordat er nog meer explosies volgen.”

HEIN

“We kunnen ze hier niet zo achterlaten…
Pak die schep, we moeten twee nette graven voor ze maken.”

7. EXT SCHUTTERSPUTJES BIJ BOS DAG

De zon is net opgekomen.
De gehele omgeving zit vol kraters van de mortierinslagen. De Duitsers gaan weer op pad.
In de achtergrond zie je twee kruizen, met daarop een helm, staan eenzaam in het verwoeste landschap.

8. EXT DIJK DAG
( De Betuwe, 1944 )

Twee boeren lopen rustig op een dijk. Plots wordt er van voren geschoten en ze willen de andere kant oprennen, maar aan de andere kant wordt ook geschoten.
De boeren laten zich uit pure angst op de grond vallen en kruipen weg. Achter hen verschijnen enkele Landstormers en voor hen een groep PIB (= Prinses Irene Brigade) soldaten. Een hevig vuurgevecht breekt los.
De Duitse soldaten zijn echter in de minderheid en trekken zich dus al vrij snel terug.
Bij de PIB soldaten loopt een bekend persoon. Gerrit schiet in de richting van de vluchtende Landstormers.

9. EXT KAMPPLAATS NACHT

Het groepje van Hein heeft zich bij een andere groep Landstormers aangesloten. Ze plaatsen hun kamp vlak bij de Maas.
Midden in de nacht komt een officier om vrijwilligers vragen voor een verkenningsopdracht.

OFFICIER

“(Duits) Ik heb enkele jongens nodig, om een simpele verkenningstocht uit te voeren.
Iedere soldaat die deelneemt, krijgt een fles Schnaps.
Wie is er kandidaat ?”

HEIN
( steekt zijn hand in de lucht )

“(Duits) Mijn mannen en ik zullen die opdracht wel uitvoeren…”

10. EXT OP DE MAAS NACHT

Jan, Hein, Derk en PIET steken de Maas over in een rubberbootje. Ze gaan zich verschuilen in een hooiberg.

11. EXT BIJ EEN BOERDERIJ NACHT

In de verte horen ze het geronk van een vrachtwagen. Hein haalt zijn verrekijker boven en tuurt in de verte. Hij ziet enkele geallieerden ( Polar Division ) uit een boerderij komen.

HEIN
( fluistert )

“Het zijn geallieerden…”

De Britten stappen terug in de vrachtwagen en vertrekken. Eenmaal ze uit zicht verdwenen zijn maant Hein zijn jongens tot actie aan.

HEIN

“We gaan kijken wat er in die boerderij te zien valt.
Volg mij !”

Bij de boerderij sluipen ze over het erf.

HEIN
( fluistert )

“Jan en Derk, jullie houden buiten de wacht…
Wij gaan naar binnen…”

Piet en Hein lopen naar de deur.

PIET
( fluistert )

“hé Hein, hoor je dat…?
Ze luisteren daarbinnen naar de BBC,
er moeten dus wel Britten binnen zitten…”

Hein trapt de deur in en ze rennen naar binnen.

12. INT WOONKAMER BOERDERIJ NACHT

Binnen in de woonkamer zitten drie mensen, twee BOEREN en 1 BOERIN. De boerin begint luid te gillen bij het aanzien van de Landstormers.

HEIN
( luid )

“Zijn hier nog Engelsen in de buurt ?”

BOER#1
( angstig )

“Euhm…
Die zitten hier minstens 2 kilometer vandaan…”

De bange boeren staan te trillen op hun benen.

PIET

“Rustig nou maar,
Wij doen jullie niets.”

HEIN

“Als jullie nog meer informatie hebben over de Engelsen, vertel het…
Dan zullen we jullie met rust laten.”

BOER#2

“Misschien dat jullie hier wat aan hebben…
Op de mouw van de Engelsen staat een witte beer en ze noemen zich "Polar Bears".”

PIET

“Bedankt, dan gaan we nu weer.
We nemen wel 1 iemand van jullie mee,
zodat jullie niet de Engelsen gaan waarschuwen.”

BOERIN
( kwaad en in paniek )

“Waarom dat !?
Jullie zouden ons met rust laten !?”

PIET

“Ik ga niet met u in discussie…
Jij !”

Piet wijst naar Boer#1.

PIET

“Jij gaat met ons mee…”

Boer#1 maakt echter een onverwachte beweging en met één haal grijpt hij een broodmes van tafel. Voordat Piet het goed en wel beseft ploft wordt hij geraakt in zijn borst. Piet laat zijn wapen vallen en rolt samen met zijn belager over de grond.
Boer#2 probeert nu Hein aan te vallen, maar die is echter sneller en vuurt zijn wapen af. De boer grijpt naar zijn been en valt neer.
Boer#1, die bovenop Piet zit, wordt met een kolfslag op het hoofd door Hein uitgeschakeld.
De boerin gilt het uit.
Jan en Derk (opgeschrikt door de schoten) komen nu ook binnen.

HEIN

“We moeten direct weg hier.
Neem Piet mee…”

Hein houdt de boeren onder schot, terwijl Derk en Jan hun gewonde kameraad naar buiten dragen. Eenmaal dat zij buiten zijn, rent Hein de deur uit.

13. EXT OVER DE MAAS DAG

Het wordt ochtend (mist!). De Landstormers rennen naar hun rubberbootje. Nadat alles is ingeladen, legt Hein zijn hand op Piets schouder. In de verte hoor je Engelsen schreeuwen en schieten.

HEIN
( bezorgd )

“Alles komt goed…
We gaan naar huis…”

De Duitsers steken de Maas over met hun bootje.

14. EXT KAMPPLAATS DAG

Iedereen is terug in het kamp. De groep loopt langs een commandopost, Hein loopt richting de commandanten terwijl de rest erlangs loopt. De commandanten wijzen op de kaart aan waar de vijand is (en zeggen dat ze de Prinses Irene Brigade en Polar bear divisie tegenover ze hebben). Ze lopen verder en Jan en JOHAN gaan voor hun tent zitten.

JAN

“Heb je het al gehoord ?
We hebben de Prins Irene Brigade weer tegenover ons.”

JOHAN

“Ja, ik hoorde het…
Ik begin nu echt te twijfelen of we wel goed bezig zijn.
De taak van ons was Nederland te beschermen tegen de vijand…
Maar wat als die vijand nou ook een Nederlander is..?”

JAN

“En wie is er goed en wie is er fout..?
Wat nou als zij nou winnen ?
Dan komen wij gelijk in de gevangenis...of erger…”

Plots verschijnt Hein voor hen met nieuws.

HEIN

“Ik heb net met de commandant gesproken.
We worden in Hedel verwacht, we gaan een stukje fietsen!”

De mannen staan recht en pakken hun spullen, klaar om te vertrekken.
Een FELDGENDARME houdt hen echter tegen.

FELDGENDARME

“(Duits) Kunnen jullie nog even meekomen ?”

De mannen volgen de feldgendarme.

15. EXT VELD DAG

Twee burgers, met de handen op de rug gebonden, staan voor de Landstormers.
De soldaten krijgen hun geweren. Jan verstijft echter van de angst. Hij pakt de K98 niet aan.

FELDGENDARME
( kwaad en dreigend )

“(Duits) Pak je hem nog of wil je liever in hun plaats daar staan ?”

HEIN

“(Duits) Laat mij maar in zijn plaats schieten, hij zou toch missen.”

Hein neemt de plaats in van de bevende Jan. Hij richt zijn geweer en sluit de ogen voor hij de trekker overhaalt.
16. EXT WEILAND DAG
( Hedel, 23 april 1945 )

Voor Jan en zijn groepje lopen enkele andere Landstormers. Ze lopen over een weiland en in de verte zie je al de stad Hedel. Plotseling worden ze onder vuur genomen door een PIB Vickers mitrailleur. Enkele Landstormers zijn op slag dood. Jan en zijn groepje zoeken dekking in de nabijgelegen greppels. Een soldaat wordt, net voordat hij kan wegduiken, nog neergeschoten. Zijn doorzeefde lichaam ploft neer naast de overgebleven Landstormers.
Hein kruipt een beetje uit de greppel, en tuurt met zijn verrekijker naar de positie van de mitrailleur. Plots worden de 2 schutters vanuit het niets neergeschoten.

HEIN

“Waar kwam dat vandaan ?”

DERK

“Het schot kwam van de kerk.
Er zit een scherpschutter bovenin.”

Hein kijkt met zijn verrekijker naar de kerk en ziet wel degelijk een sluipschutter zitten.

HEIN

“De kust is wel veilig nu…
Laten we zo snel mogelijk naar Hedel gaan.”

De Landstormers kruipen uit de greppels en lopen de velden en akkers over.

17. EXT HEDEL DORP DAG

De Duitsers komen aan in Hedel. Ze horen overal schoten en explosies. Er is echter nog geen vijand te bespeuren. Ineens verschijnt er een FELDGENDARME.

FELDGENDARME

“(Duits) Waarom zijn jullie niet in de frontlinie ?”

HEIN

“(Duits) We komen net aan…
Waar is de frontlinie dan ?”

FELDGENDARME

“(Duits) Neem je mij in de maling ?
Je hoort die schoten toch ! Je bent er al. Ga direct die kant op of je krijgt met mij problemen.”

Hein en zijn groep trekken haastig verder.
Even verderop is er een straatgevecht bezig. Jan en zijn kameraden beginnen op de naderende PIB soldaten te vuren. Een Duitse machine geweer houdt de geallieerden even op afstand, totdat hij door een Engelse granaat wordt uitgeschakeld.
Jan en Johan verschuilen zich achter een straathoek. De PIB soldaten komen steeds dichterbij.

JOHAN
( bang )

“Zullen we er nu tussenuit knijpen, Jan ?”

JAN
( vastberaden )

“Lijkt me een goed plan, maar dan moeten we wel uitkijken.
Ze zullen ons niet met open armen ontvangen.”

Ze sluipen weg, maar Johan wordt getroffen door een kogel. Jan probeert hem mee te dragen.

JOHAN

“Wacht maar niet op mij, Jan…
Anders grijpen ze jou ook nog…”

Jan draait zich om en rent hard weg.

Ondertussen zijn Hein, Derk en Pieter nog zwaar aan het vechten. De PIB soldaten komen steeds dichterbij en Pieter neemt uit pure angst de benen. De anderen schreeuwen hem nog achterna. In een steeg botst Pieter plots tegen een PIB SOLDAAT.

PIET
( doodsbang )

“Niet schieten, niet schieten ! Ik ben een Hollander !”

PIB SOLDAAT

“Dan moet ik jou net hebben…”

De soldaat vuurt zijn wapen af.

Iets verder in het dorp zetten enkele Landstormers een Pak 36 (of een MG42) strategisch op, zodat ze de PIB soldaten onder vuur kunnen nemen.

Ondertussen trekken Hein, Derk en nog enkele anderen zich terug naar de kerk. Voor ze naar binnen gaan vuurt Hein nog als dekkingsvuur op de naderende PIB soldaten, en gaat hij ook naar binnen. Een groep PIB soldaten komt aanrennen en achtervolgd de Landstormers in de kerk. In de kerk wordt het een man op man gevecht en worden Hein en de anderen met bajonetsteken gedood.

Jan loopt door de straten van Hedel.
Wanneer hij een hoek omrent, botst hij plots op zijn boezemvriend Gerrit.
In een pure reflexbeweging vuurt Gerrit met zijn geweer en treft Jan vol in de buik.
Jan zakt neer op de grond. Gerrit beseft wat hij gedaan heeft en schiet zijn vriend te hulp.
Veel te laat echter…
Jan sluit de ogen.

EINDE

18. AFTITELING

Standaard Sequentie

--------------------------------------
Laatst gewijzigd door Rednas op 09 mei 2007, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Robert-Jan
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

Wouter schreef:Ohja.. hoe zit het daar eigenlijk mee? Wat voor voertuigen heb je die je kan/mag gebruiken?
Ik regel niks totdat ik draaidata heb.
Stel je voor dat ik een sherman regel en alles dan af laat blazen.
Ik heb zowieso een GMC, 7 jeeps en een dingo achter de hand.
Die mogen we gebruiken, maar ze zijn van het museum waarvan ik vrijwiliger ben. Het probleem word: hoe krijgen we ze daar.

Maar, zoals ik zei: Ik regel niks todat ik officiele draaidata heb.
Zonder een datum kan ik niks.
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
dynatra
Lid

Bericht door dynatra »

Rednas schreef: DERK

“Martijn en Arie zijn gedood…
Ze kregen een granaat recht in hun putje.”

HEIN

“Nog anderen ?”

JAN
( ongerust )

“Waar is Frits ?”

HEIN

“Die was vanochtend al weg…
Ik denk dat hij er tussenuit is geknepen.”

DERK

“Wat doen we met Gert en Piet ?
We moeten echt gaan voordat er nog meer explosies volgen.”
ik neem aan dat gert en piet, arie en martijn moeten zijn.. aangezien piet later nog voor komt en arie en martijn net neergeschoten zijn
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Foutje, klopt. Ik had de namen veranderd van enkele soldaten (omdat sommigen teveel dezelfde namen hadden).
arneken
Lid
Contacteer:

Bericht door arneken »

lijkt me wel een goed scenario rednas. ik moet zeggen puik gedaan.

jammer dat ik niets heb liggen van materiaal of kleren anders had je me al direct mogen inschrijven voor een rolletje.
it's not how many you write but what you write in the books of history
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Er zullen ook wel wat uniformen gekocht moeten worden, maar het beste is als iedereen al een (gedeelte van een) uniform heeft.

Heb weer wat gefotosoept:

Afbeelding

EDIT: uniform compleet!
Laatst gewijzigd door Rednas op 10 mei 2007, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

Ook een Panzerfaust?
Deas Gu Cath
Plaats reactie