Filmplannen deel 2

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

We kunnen denk ik het beste eerst kijken hoeveel mensen we kunnen krijgen (voor de hoofdrollen) die al een uniform hebben.
Maar evengoed hebben we dan nog geld nodig...

Als de onderhandelingen niet lukken en we geen alternatieve geldschieter vinden zullen we toch een andere film moeten maken denk ik... :(
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

Het beste zal zijn dat jullie nu de rollen in gaan vullen.. dan kijken of die mensen zélf spullen mee kunnen brengen. Dan weet je ook waar je aan toe bent.
Deas Gu Cath
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Misschien zoiets op verschillende forum's neerzetten?
Afbeelding

'Den vaderland getrouwe'
Wanneer je vriend je vijand wordt

Wij zijn op het moment opzoek naar enthousiaste vrijwilligers die mee willen werken met de film ‘Den vaderland getrouwe’.

Wij zoeken vooral naar reenacters of verzamelaars die al een (gedeeltelijk) Duits uniform hebben.

Ben jij tussen de 18 en 30 jaren oud (16+ mits goedgekeurd door ons) en wil je meedoen met onze film, stuur dan nu je naam, film/acteer ervaring en een foto van jezelf naar onderstaande e-mail adres (vermeld ook welke uniformstukken je heb).

Er zijn geen vergoedingen voor onkosten (zoals vervoer).

*email*
En wanneer het hele feestje niet doorgaat kunnen we ook een hele korte film maken om ons te bewijzen (15 min ofzo)? Opzich weet ik daar wel wat voor, en een scène daaruit kunnen we ook weer gebruiken voor 'den vaderland getrouwe' (de narva scène).
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

En je wilt ook zo iets doen voor de PIB kant? Of hebben jullie al iets gehoord van de PIB reenactmentgroep?
En dit is meer iets voor figuranten lijkt me... hoe pakken jullie het aan wat betreft hoofdrolspelers?
Deas Gu Cath
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Wouter schreef:En je wilt ook zo iets doen voor de PIB kant? Of hebben jullie al iets gehoord van de PIB reenactmentgroep?

Ik had dat niet als taak, maar als we daar niks van horen moeten we een andere engelse reenactmentgroep vragen, dat is minder belangrijk op het moment.

En dit is meer iets voor figuranten lijkt me... hoe pakken jullie het aan wat betreft hoofdrolspelers?
Zelfde manier, wat we zoeken zijn vooral mensen die al een uniform hebben, erg veel wordt er niet in geacteerd (het belangrijkste is is dat ze realistisch spelen, en is reenacten niet al een soort van acteren :wink: ).

Vraag is, zijn er leden van dit forum die met deze film mee willen spelen. Als we hier al 10 vinden die ook een uniform hebben (of grotendeels, zolang de kosten maar laag blijven) dan is het grootste probleem al opgelost.
sobel
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door sobel »

Tja, als je geen exacte draaidata hebt zullen niet veel mensen reageren heb ik het idee.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
arneken
Lid
Contacteer:

Bericht door arneken »

inderdaad of diegene met de grootste moeite op de wereld niet op de draaiplaatsen zullen kunnen komen. (was het niet in de buurt van 'hedel'?)
it's not how many you write but what you write in the books of history
viny
Lid

Bericht door viny »

Ik denk ook dat je beter kunt gaan nadenken over de draaidata. Als iemand dit op een aviche ziet, zal hij denk ik sneller gaan denken om zich aan te melden. Ik denk dat dit geestelijk gebeurd, mensen zullen waarschijnlijk denken: he! dan ben ik beschikbaar, of juist niet. Hoe meer onzekerheid, hoe minder aan meldingen.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Dan kunnen we denk ik het beste beginnen met de scène in de betuwe, waar de 2 groepen over de maas schieten. Dit is een relatief makkelijke scène om te doen. Wel moeten we engelse reenactment groepen vragen voor de figuranten voor de PIB verkenninggroep. Ook moeten we dan die PIB emblemen drukken/maken voor hen.

Weet iemand een mooie plek langs de maas (het liefst met dijken aan weerzijden)?
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

Het hoeft toch niet persé de Maas te zijn? De IJssel weet ik nog wel een paar mooie plekken... 8)
Deas Gu Cath
Robert-Jan
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

Oke,

Is er nog enige kans op subsidie?
Laatst gewijzigd door Robert-Jan op 15 mei 2007, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Wouter schreef:Het hoeft toch niet persé de Maas te zijn? De IJssel weet ik nog wel een paar mooie plekken... 8)
Ik vind het goed, heb je toevallig een foto? En is het goed bereikbaar?

RJ, heb je al gevraagd of je die dingen überhaupt kan lenen?
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

Ik zit nu in mijn examentijd, maar ga er binnenkort weer heen. Er ligt nog 1 Nederlands bunker van 1940. De rest is opgeblazen. Daar in de omgeving is in de oorlog ook erg hard gevochten door de Canadezen. Ik denk dat ik eind volgende week er wel heen kan. Dan heb ik alleen nog Engels waar ik toch niet voor leer.
Deas Gu Cath
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Robert-Jan schreef:Oke,

Uit de richting van het CvB is er weinig kans dat we nog subsidies gaan krijgen... Alternatieven weet ik persoonlijk niet direct... :(

Wat betreft eventuele draaidata om proefopnames te maken... Ik ben normaal gezien eind juni en heel juli beschikbaar... Dus laat iets weten wanneer jullie het beste kunnen...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Brigadeführer Von Pratt schreef:
Robert-Jan schreef:Oke,

Uit de richting van het CvB is er weinig kans dat we nog subsidies gaan krijgen... Alternatieven weet ik persoonlijk niet direct... :(
Hoe kunenn we ervoor zorgen dat we toch nog subsidie krijgen? Als je bv al wat opnamens gemaakt heb en die laat zien? Of moet je eerst meerdere films laten zien?
Plaats reactie