Filmplannen deel 2

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Rednas schreef:
Brigadeführer Von Pratt schreef:
Robert-Jan schreef:Oke,

Is er nog enige kans op subsidie?
Uit de richting van het CvB is er weinig kans dat we nog subsidies gaan krijgen... Alternatieven weet ik persoonlijk niet direct... :(
Hoe kunenn we ervoor zorgen dat we toch nog subsidie krijgen? Als je bv al wat opnamens gemaakt heb en die laat zien? Of moet je eerst meerdere films laten zien?
Ze verwachten eerder dat we al wat films hebben gemaakt ( films die kwalitatief goed zijn...)
Misschien kunnen we ze overtuigen met wat proefopnamens...anders moeten we wel degelijk op zoek naar andere geldschieters...of moeten we eerst enkele andere (kort)films maken...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Brigadeführer Von Pratt schreef:
Rednas schreef:
Brigadeführer Von Pratt schreef: Uit de richting van het CvB is er weinig kans dat we nog subsidies gaan krijgen... Alternatieven weet ik persoonlijk niet direct... :(
Hoe kunenn we ervoor zorgen dat we toch nog subsidie krijgen? Als je bv al wat opnamens gemaakt heb en die laat zien? Of moet je eerst meerdere films laten zien?
Ze verwachten eerder dat we al wat films hebben gemaakt ( films die kwalitatief goed zijn...)
Misschien kunnen we ze overtuigen met wat proefopnamens...anders moeten we wel degelijk op zoek naar andere geldschieters...of moeten we eerst enkele andere (kort)films maken...
Dan lijkt me dat het maken van wat verschillende proefopnamens het beste is aangezien die ook weer gebruikt kunnen worden in de film. Had je deze week nog een onderhandelingsgesprek?
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Ik heb deze week geen echt onderhandelingsgesprek... Ik moet morgen nog eens terug bellen voor meer informatie omtrent het weigeren van ons project... Ik betwijfel dus ten zeerste ofdat ik hen nog kan overtuigen...maar ik zal hen althans wel aanspreken over de proefopnamens...en zo hopen dat die misschien verandering in de zaak kunnen brengen...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Kortfilms .. daar is RJ goed in 8)
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Ik heb twee uurtjes geleden gebeld met de mensen van het CvB... Ze blijven echter bij hun standpunt, dus dat betekent nog steeds geen subsidies...

Ze zijn wel bereid om het besluit misschien te herzien bij het bekijken van eventuele proefopnamens...

Ik heb tevens een PM naar wessel gestuurd in verband met subsidies... Hij heeft al meegewerkt aan films die subsidies hadden, dus misschien kan hij ons uit deze situatie verder helpen...
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Ze zijn wel bereid om het besluit misschien te herzien bij het bekijken van eventuele proefopnamens...
Toch nog hoop. En worden dat opnamens die ook in de film komen?
viny
Lid

Bericht door viny »

Als jullie proefopames gaan maken, plz let me know!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Rednas schreef:
Toch nog hoop. En worden dat opnamens die ook in de film komen?
Dat kunnen we uiteindelijk zelf nog beslissen... Als de scenes naar onze mening zeer geslaagd zijn, dan zou ik ze zeker in de film gebruiken...

Dus nu moeten we data beginnen te bespreken waarop we deze proefopnamens gaan maken, zo kunnen we ook acteurs en figuranten regelen...
viny schreef:Als jullie proefopames gaan maken, plz let me know!
We zullen je zeker iets laten weten Viny :wink:
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Met welke scène beginnen we dan? Probleem is dat we dan zowiezo uniformen nodig hebben. De scène in Narva heeft alleen een stel (winter) camouflage kleding dus dat zou het probleem grotendeels oplossen (alleen heb je dan ook Russische uniformen nodig).
Een andere oplossing is alleen mensen gebruiken die al de uniformen hebben.

Ook moeten we deze dingen laten drukken, de mouwbanden. Iemand een idee hoeveel dat gaat kosten.

http://www.tinypic.us/images/12670Afbeelding1.jpg
special air service
Lid

Bericht door special air service »

en die film dan waar jij ook in meespeelt? was dat ook eigenspul of niet? je zou hen om hulp kunnen vragen.
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

special air service schreef:en die film dan waar jij ook in meespeelt? was dat ook eigenspul of niet? je zou hen om hulp kunnen vragen.
Dat hadden ze ook allemaal aangekocht ja, maar een groot gedeelte (waaronder de regisseur) zijn reenactors.

Ik vond trouwens nog deze site:

http://www.militaria4you.com/

Allemaal DDR en naoorlogse uniformen. Handige dingen zitten daartussen, zoals goedkope Duitse uitrusting (broodzak, etensblik etc) en laarzen voor maar 15 euro (identiek aan de WO2 modellen). Ook kan je daar een Russisch uniform kopen voor ongeveer 50 euro (bruine wintermantel en helm).
O'Neal
Lid
Contacteer:

Bericht door O'Neal »

Als we een scène gaan proeffilmen..
Is het dan niet best dat we de boerderij-scène kiezen..?
Zo lang we geen subsidies hebben, kunnen we ook geen vergunningen regelen om in het 'openbaar' te filmen met wapens.

O'Neal
Where life had no value, death, sometimes, had it's price.
That is why the bounty hunters appeared.
http://www.ressurektjon.be.tt
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

O'Neal schreef:Als we een scène gaan proeffilmen..
Is het dan niet best dat we de boerderij-scène kiezen..?
Zo lang we geen subsidies hebben, kunnen we ook geen vergunningen regelen om in het 'openbaar' te filmen met wapens.

O'Neal
Dat lijkt mij de beste scène om te doen ja, je heb dan niet veel acteurs nodig (4 soldaten, 2 boer'n en 1 boerin). Voor de wapens hebben we 2 MP40 BB guns en 2 K98's nodig, dat moet ook niet een probleem zijn. Die scène in de boerderij kan ook overdag gefilmd worden, `s nachts had men verduisteringspapier voor de ramen, binnen zie je dus niet of het overdag of `s nachts is. Alleen voor dat gedeelte buiten moeten we `s avonds/`s nachts filmen.

2 Dingen die we hiervoor moeten regelen
- Een engelse reenactment groep (aan het begin lopen een stel engelse soldaten uit het huis en rijd een jeep weg).
- Het openlucht museum van Arnhem of een andere museum boerderij in de Betuwe.

Voor de volledigheid kunnen we het beste ook de oversteek filmen, daarvoor hebben we nog een zwarte rubberen boot nodig. Die scène is ook vrij makkelijk.

De soldaten in deze scène's zijn Jan, Hein, Derk en Piet, belangrijk is natuurlijk dat ze de komende zomer tijd hebben om de film te maken.
O'Neal
Lid
Contacteer:

Bericht door O'Neal »

Kunnen we voor de boerderij niet de boerderij in Bokrijk gebruiken..?
Afbeelding

Daar kunnen we dan ook zonder vergunningen filmen, wat in Nederland al vrij moeilijk/gevaarlijk is..

Zie hier voor meer foto's en een virtuele tour van Bokrijk.

O'Neal
Where life had no value, death, sometimes, had it's price.
That is why the bounty hunters appeared.
http://www.ressurektjon.be.tt
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

De vraag is, lijkt dat op een boerderij uit de betuwe? Elke regio heeft weer een ander soort boerderij.
En hebben we overal vergunningen voor nodig? Als je bv in een openlucht museum ga filmen heeft de gemeente daar weinig mee te maken.
Een ander voordeel van Arnhem is dat het centraler is gelegen.
Plaats reactie