Filmplannen deel 2
- Von Pratt
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
-
- Lid
Op het moment ligt het ff stil, maar we hebben vooral jonge acteurs nodig (17-25) die al een Duits of Engels uniform hebben. Maar aangezien er nogal wat dingen veranderd worden kan ik er nog weinig over zeggen. Een paar onderwerpen lager staat wel iets van "figuranten gezocht" en daar staat meer.Rick.. schreef:Staat er toevallig ergens iets wie en wat jullie nodig hebben ?
-
- Lid
Ik ben een beetje gaan kijken naar het verhaal en kwam op dit idee. In het orginele scenario kwamen de ontmoetingen tussen de 2 een beetje geforceerd en onrealistisch over, wat ik geprobeerd heb te veranderen. Een groot gedeelte van het orginele scenario blijft hetzelfde, maar er komt wat meer bij van voor en na de oorlog.
Na het zien over een documentaire over veteranen van de Korea oorlog ben ik op wat nieuwe ideeën gekomen. Ik wil het verhaal wat geloofwaardiger maken en het een andere draai geven. In plaats van de tweestrijd van aan Engelse-Duitse zijde wil ik het meer focussen op het oude idee van diegene aan de Duitse kant en hoe hij probeert zijn schuld na de oorlog te vereffenen.
De grote verandering is dat de vriend van hem aan de Prinses Irene Brigade kant er niet meer is. De hoofdpersoon van het verhaal zit eerst bij de W-SS, hij vecht eerst met het idee voor Nederland te vechten door tegen het bolsjewisme te vechten. Echter wordt hij overgeplaatst naar Nederland en krijgt de taak om tegen de bevrijder te vechten.
In krijgsgevangenenschap komt hij erachter voor welk regime hij vocht, maar krijgt de kans om zijn schuld te vereffenen. Hij krijgt de kans om in het Nederlandse bataljon in Korea te vechten.
Daar vecht hij voor andermans vrijheid (maar weer tegen het communisme). Echter sneuvelt hij daar.
Het gaat er vooral om dat het verhaal wat meer naar het hoofdpersoon wordt getrokken, het verhaal wordt langer (heeft ook meer mogelijkheden) en is wat realistischer dan het orgineel.
Na het zien over een documentaire over veteranen van de Korea oorlog ben ik op wat nieuwe ideeën gekomen. Ik wil het verhaal wat geloofwaardiger maken en het een andere draai geven. In plaats van de tweestrijd van aan Engelse-Duitse zijde wil ik het meer focussen op het oude idee van diegene aan de Duitse kant en hoe hij probeert zijn schuld na de oorlog te vereffenen.
De grote verandering is dat de vriend van hem aan de Prinses Irene Brigade kant er niet meer is. De hoofdpersoon van het verhaal zit eerst bij de W-SS, hij vecht eerst met het idee voor Nederland te vechten door tegen het bolsjewisme te vechten. Echter wordt hij overgeplaatst naar Nederland en krijgt de taak om tegen de bevrijder te vechten.
In krijgsgevangenenschap komt hij erachter voor welk regime hij vocht, maar krijgt de kans om zijn schuld te vereffenen. Hij krijgt de kans om in het Nederlandse bataljon in Korea te vechten.
Daar vecht hij voor andermans vrijheid (maar weer tegen het communisme). Echter sneuvelt hij daar.
Het gaat er vooral om dat het verhaal wat meer naar het hoofdpersoon wordt getrokken, het verhaal wordt langer (heeft ook meer mogelijkheden) en is wat realistischer dan het orgineel.
- Shifty
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Ik denk dat dat wel mee valt. Dit omdat de N-Koreanen Russische WO2 wapens gebruikten (denk aan moisin nagants, PPSH's en T34's), en het Nederlandse batallion een combi van Amerikaanse en Engelse uniformen gebruikten (ik geloof dat het een battledress met een Ike jack en een amerikaanse helm was).Shifty schreef:Dan komen er ook wel een hele hoop extra kosten bij. Ik denk dan vooral aan Korea Wapens, uitrusting voor zowel de 'Westerlingen' als de 'Communisten'.
Het enigste wat echt wat zou moeten kosten zijn de uniformen van de N-Koreanen, maar de rol van de Korea oorlog is maar heel klein (er zullen maar een paar Koreanen in voorkomen).
- arneken
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- sobel
- Lid
dat moet een warme en onconfertabele combinatie zijn geweest!:PRednas schreef:Ik denk dat dat wel mee valt. Dit omdat de N-Koreanen Russische WO2 wapens gebruikten (denk aan moisin nagants, PPSH's en T34's), en het Nederlandse batallion een combi van Amerikaanse en Engelse uniformen gebruikten (ik geloof dat het een battledress met een Ike jack en een amerikaanse helm was).Shifty schreef:Dan komen er ook wel een hele hoop extra kosten bij. Ik denk dan vooral aan Korea Wapens, uitrusting voor zowel de 'Westerlingen' als de 'Communisten'.
Het enigste wat echt wat zou moeten kosten zijn de uniformen van de N-Koreanen, maar de rol van de Korea oorlog is maar heel klein (er zullen maar een paar Koreanen in voorkomen).
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Een Nederlandse film over de Korea oorlog is gemaakt in ik meen 1986.
Field of honor (veld van eer) is de geschiedenis van een Nederlandse infanterist gedurende de Koreaanse oorlog. Beschreven naar zijn eigen ervaring vertelt de auteur Henk Boss een realistische kijk op de Koreaanse oorlog.
Regisseur : Hans Scheepmaker
Hoofdrollen Everett Mc Gill en Ron Brandsteder (inderdaad die tv presentator) Frank Schaafsma (II) Guus Van Der Made Marc Van Eegham
(geschreven door Henk Bos op basis zijn eigen Korea ervaringen.)
Opnames genomen in de gedemilitariseerde zone in Korea
1) de film poster 2) cover van de film muziek

Na de reclame komt er de film trailer van deze film:
http://www.videodetective.com/titledeta ... rID=101074
Field of honor (veld van eer) is de geschiedenis van een Nederlandse infanterist gedurende de Koreaanse oorlog. Beschreven naar zijn eigen ervaring vertelt de auteur Henk Boss een realistische kijk op de Koreaanse oorlog.
Regisseur : Hans Scheepmaker
Hoofdrollen Everett Mc Gill en Ron Brandsteder (inderdaad die tv presentator) Frank Schaafsma (II) Guus Van Der Made Marc Van Eegham
(geschreven door Henk Bos op basis zijn eigen Korea ervaringen.)
Opnames genomen in de gedemilitariseerde zone in Korea
1) de film poster 2) cover van de film muziek

Na de reclame komt er de film trailer van deze film:
http://www.videodetective.com/titledeta ... rID=101074
- Von Pratt
- Lid
- Contacteer:
Ik heb hem vele jaren geleden op TV gezien. En ik heb hem ook niet helemaal uit gezeten meen ik mij te herinneren.
De Nederlanders (en Belgen) praten alleen maar Engels met een zwaar accent. Vond ik een grote afknapper. En de hoofdrol speler deed mij in niets aan een Nederlander denken. Heel veel gepraat en gepraat en gepraat. Als er uiteindelijk wat actie komt ben je bijna pro-Chinees geworden.
Ongetwijfeld dat het boek beter is!
De Nederlanders (en Belgen) praten alleen maar Engels met een zwaar accent. Vond ik een grote afknapper. En de hoofdrol speler deed mij in niets aan een Nederlander denken. Heel veel gepraat en gepraat en gepraat. Als er uiteindelijk wat actie komt ben je bijna pro-Chinees geworden.
Ongetwijfeld dat het boek beter is!