Filmplannen deel 2

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Momenteel ligt het werk even stil... Maar normaal gezien vliegen we er binnekort terug in...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Shifty schreef:Hoe staat het met de film gasten ? Al concrete plannen ?
Ik heb laatst een aanbod gekregen van een professionele filmploeg die het willen verfilmen, dit wachten we dus nog ff af. Maar als er meer bekent is zal het ook hier komen te staan.
Hellmond
Lid

Bericht door Hellmond »

Met de zomer die eraankomt heb je veel mensen die vrij zijn om hun steentje bij te dragen.
Rick..
Lid

Bericht door Rick.. »

Staat er toevallig ergens iets wie en wat jullie nodig hebben ?
Gezocht : Bidprentjes van Geallieerde of As Troepen.
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Rick.. schreef:Staat er toevallig ergens iets wie en wat jullie nodig hebben ?
Op het moment ligt het ff stil, maar we hebben vooral jonge acteurs nodig (17-25) die al een Duits of Engels uniform hebben. Maar aangezien er nogal wat dingen veranderd worden kan ik er nog weinig over zeggen. Een paar onderwerpen lager staat wel iets van "figuranten gezocht" en daar staat meer.
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Ik ben een beetje gaan kijken naar het verhaal en kwam op dit idee. In het orginele scenario kwamen de ontmoetingen tussen de 2 een beetje geforceerd en onrealistisch over, wat ik geprobeerd heb te veranderen. Een groot gedeelte van het orginele scenario blijft hetzelfde, maar er komt wat meer bij van voor en na de oorlog.

Na het zien over een documentaire over veteranen van de Korea oorlog ben ik op wat nieuwe ideeën gekomen. Ik wil het verhaal wat geloofwaardiger maken en het een andere draai geven. In plaats van de tweestrijd van aan Engelse-Duitse zijde wil ik het meer focussen op het oude idee van diegene aan de Duitse kant en hoe hij probeert zijn schuld na de oorlog te vereffenen.

De grote verandering is dat de vriend van hem aan de Prinses Irene Brigade kant er niet meer is. De hoofdpersoon van het verhaal zit eerst bij de W-SS, hij vecht eerst met het idee voor Nederland te vechten door tegen het bolsjewisme te vechten. Echter wordt hij overgeplaatst naar Nederland en krijgt de taak om tegen de bevrijder te vechten.
In krijgsgevangenenschap komt hij erachter voor welk regime hij vocht, maar krijgt de kans om zijn schuld te vereffenen. Hij krijgt de kans om in het Nederlandse bataljon in Korea te vechten.
Daar vecht hij voor andermans vrijheid (maar weer tegen het communisme). Echter sneuvelt hij daar.

Het gaat er vooral om dat het verhaal wat meer naar het hoofdpersoon wordt getrokken, het verhaal wordt langer (heeft ook meer mogelijkheden) en is wat realistischer dan het orgineel.
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Dan komen er ook wel een hele hoop extra kosten bij. Ik denk dan vooral aan Korea Wapens, uitrusting voor zowel de 'Westerlingen' als de 'Communisten'.
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Shifty schreef:Dan komen er ook wel een hele hoop extra kosten bij. Ik denk dan vooral aan Korea Wapens, uitrusting voor zowel de 'Westerlingen' als de 'Communisten'.
Ik denk dat dat wel mee valt. Dit omdat de N-Koreanen Russische WO2 wapens gebruikten (denk aan moisin nagants, PPSH's en T34's), en het Nederlandse batallion een combi van Amerikaanse en Engelse uniformen gebruikten (ik geloof dat het een battledress met een Ike jack en een amerikaanse helm was).
Het enigste wat echt wat zou moeten kosten zijn de uniformen van de N-Koreanen, maar de rol van de Korea oorlog is maar heel klein (er zullen maar een paar Koreanen in voorkomen).
Jim
Lid
Ontvangen: 24 keer

Bericht door Jim »

De Nederlanders gingen in battledress naar Korea maar werden onder Amerikaans bevel geplaatst en kregen Amerikaanse wapens, uniformen en uitrusting/bevoorading. Ze droegen het Indian head embleem op de mouw.
Dus late Amerikaanse uitrusting en uniformen.

Afbeelding
arneken
Lid
Contacteer:

Bericht door arneken »

denk ik dan ook aan de achtergrond. of heeft nederland 'koreaanse' trekjes?
it's not how many you write but what you write in the books of history
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

arneken schreef:denk ik dan ook aan de achtergrond. of heeft nederland 'koreaanse' trekjes?
Ik ben nu een beetje aan het kijken of zoiets mogelijk is. Het is maar 1 scène overigens.

Thanks voor de info Jim, nog makkelijker, een WO2 amerikaans uniform.
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Rednas schreef:
Shifty schreef:Dan komen er ook wel een hele hoop extra kosten bij. Ik denk dan vooral aan Korea Wapens, uitrusting voor zowel de 'Westerlingen' als de 'Communisten'.
Ik denk dat dat wel mee valt. Dit omdat de N-Koreanen Russische WO2 wapens gebruikten (denk aan moisin nagants, PPSH's en T34's), en het Nederlandse batallion een combi van Amerikaanse en Engelse uniformen gebruikten (ik geloof dat het een battledress met een Ike jack en een amerikaanse helm was).
Het enigste wat echt wat zou moeten kosten zijn de uniformen van de N-Koreanen, maar de rol van de Korea oorlog is maar heel klein (er zullen maar een paar Koreanen in voorkomen).
dat moet een warme en onconfertabele combinatie zijn geweest!:P
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Jim
Lid

Bericht door Jim »

Een Nederlandse film over de Korea oorlog is gemaakt in ik meen 1986.

Field of honor (veld van eer) is de geschiedenis van een Nederlandse infanterist gedurende de Koreaanse oorlog. Beschreven naar zijn eigen ervaring vertelt de auteur Henk Boss een realistische kijk op de Koreaanse oorlog.

Regisseur : Hans Scheepmaker

Hoofdrollen Everett Mc Gill en Ron Brandsteder (inderdaad die tv presentator) Frank Schaafsma (II) Guus Van Der Made Marc Van Eegham
(geschreven door Henk Bos op basis zijn eigen Korea ervaringen.)
Opnames genomen in de gedemilitariseerde zone in Korea
1) de film poster 2) cover van de film muziek
Afbeelding Afbeelding

Na de reclame komt er de film trailer van deze film:
http://www.videodetective.com/titledeta ... rID=101074
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Is die film goed..? Ik heb ooit het boek gelezen en het verhaal vond ik wel zéér goed...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Jim
Lid

Bericht door Jim »

Ik heb hem vele jaren geleden op TV gezien. En ik heb hem ook niet helemaal uit gezeten meen ik mij te herinneren.
De Nederlanders (en Belgen) praten alleen maar Engels met een zwaar accent. Vond ik een grote afknapper. En de hoofdrol speler deed mij in niets aan een Nederlander denken. Heel veel gepraat en gepraat en gepraat. Als er uiteindelijk wat actie komt ben je bijna pro-Chinees geworden.
Ongetwijfeld dat het boek beter is!
Plaats reactie