Filmplannen deel 2

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
Miller
Lid
Locatie: Ginkelsche Heide, Ede bij Arnhem, Gelderland, The Netherlands

Bericht door Miller »

Hoi,

Echt op de hoogte ben ik niet met het Korea-klimaat, maar we hebben ook nog een Burger`s Zoo in Arnhem met een Bush en een Desert... Al zou de laatste niet echt Korea zijn...?
Ik bedoel: we hoeven niet naar Korea te vliegen voor opnames.....?
Floris / MILLER
Werkgroepcoördinator 1 Border, War Department Military Living History Association
--->> http://www.wardepartment.nl" onclick="window.open(this.href);return false; <<---
(Gezocht: Nederlandse VN uitzending Libanon UNIFIL '79-'85 items)
special air service
Lid

Bericht door special air service »

Capt. Richard R. Miller schreef: Ik bedoel: we hoeven niet naar Korea te vliegen voor opnames.....?
ik denk dat je dan ook geen low budget film meer hebt :P
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Om maar weer eens wat te laten horen, het gaat (op het moment) niet meer door. Die groep (multiro) heeft mij ondertussen alweer een maand laten wachten zonder iets constructiefs te zeggen, en nu moet ik van hen maar iemand anders zoeken. Vreemd dat het zo is gegaan, en dat ik daar zo lang op heb moeten wachten. Ik heb er eigenlijk geen zin meer in, ik zie wel hoe het loopt. Binnenkort horen jullie er wel weer wat over (hoop ik tenminste).
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Mocht er terug besloten worden om de film te maken met forumleden, dan stel ik mij natuurlijk meteen terug kannidaat :wink:

Maar voor het misschien zo ver komt, is het best dat je de hele zaak even laat rusten, zoals je zei Rednas. Wel erg dat ze jou (en ons) een maand in spanning hebben laten wachten om uiteindelijk alles af te blazen... :|
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
SJORS-SJORS
Lid

Bericht door SJORS-SJORS »

Inderdaad een trieste zaak.. als het weer op gezet word ben ik ook beschikbaar!
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Ik ben het script op het moment aan het herschrijven (voor de 5e keer alweer), maar nu is het verhaal (mijns inziens) het beste. Het verhaal volgt nu beide kanten, die veel op elkaar lijken. Onder andere Market Garden komt erbij (waar groepen van de Landstorm zelfs tegen de 101st Airborne kwam te staan ;)).
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Als je de Amerikanen mee in het geheel gaat betrekken, dan kan je waarschijnlijk wel een beroep doen op de collega's van ww2-eto...
Maar speelt een deel van het verhaal zich nog steeds af in Korea ? Of verdwijnt dat in deze vijfde versie..?
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Brigadeführer Von Pratt schreef:Als je de Amerikanen mee in het geheel gaat betrekken, dan kan je waarschijnlijk wel een beroep doen op de collega's van ww2-eto...
Maar speelt een deel van het verhaal zich nog steeds af in Korea ? Of verdwijnt dat in deze vijfde versie..?
Korea verdwijnt, ipv dat komt Nederland 1940 ;)
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

Repro Nederlands materiaal uit die periode is ERG duur... moet namelijk speciaal gemaakt worden.
Deas Gu Cath
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Brigadeführer Von Pratt schreef:Als je de Amerikanen mee in het geheel gaat betrekken, dan kan je waarschijnlijk wel een beroep doen op de collega's van ww2-eto...
Dat zal wel 'dik tegen uwe rekker zijn' vrees ik ... :wink:
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

Verduidelijk aub. dit Vlaamse gebral voor de Hollanders onder ons :mrgreen:
Deas Gu Cath
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Wouter schreef:Repro Nederlands materiaal uit die periode is ERG duur... moet namelijk speciaal gemaakt worden.
Voor zoiets moet je dan een re-enactor groep vragen, maar dat is op het moment nog toekomstmuziek (voor Market Garden kan je bijvoorbeeld met de computer een groep C47's over laten vliegen, en het opnemen als ze (zoals elk jaar) de MG sprong op de Ginkelse Heide gaan nadoen).

Ik ben nu een beetje aan het kijken wat ik ga doen. Ik denk dat we het beste weer het oude plan kunnen doen (eerst proefscène, wellicht dat we geen subsidie oid krijgen, maar als je zoiets doe heb je in ieder geval al een leuke dag lijkt mij), of een stel prof. filmgroepen vragen.
SJORS-SJORS
Lid

Bericht door SJORS-SJORS »

Tja, maar dan duik je waarschijnlijk snel de kosten in. Kent niemand een filmhobbyist? die handig is met dat spul en het voor zn plezier doet?
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Shifty schreef:
Dat zal wel 'dik tegen uwe rekker zijn' vrees ik ... :wink:
:roll:

Ik had me dus beter anders kunnen uitdrukken... Wat ik dus eigenlijk wou zeggen :
"Als je de Amerikanen mee in het geheel gaat betrekken, dan kan je héél misschien wel een beroep doen op enkele uitzonderingen van ww2-eto...
Maar pas op, want Shifty zal er wel alles aan doen om dat te verhinderen" :wink: 8)

Wat de film verder betreft... Filmhobbyisten ken ik niet, buiten de mensen van mijn filmclub dan.. maar ik weet niet zeker of zij het wel zien zitten om opnamens te gaan doen in Nederland. Ik zou hen misschien wel kunnen overtuigen als ik hen het afgewerkte script laat lezen...
Verder zie ik een eventuele proefopname nog steeds zitten.. :P
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Brigadeführer Von Pratt schreef:Ik had me dus beter anders kunnen uitdrukken... Wat ik dus eigenlijk wou zeggen :
"Als je de Amerikanen mee in het geheel gaat betrekken, dan kan je héél misschien wel een beroep doen op enkele uitzonderingen van ww2-eto...
Maar pas op, want Shifty zal er wel alles aan doen om dat te verhinderen" :wink: 8)
Ik zal helemaal niet veel moeite moeten doen .. maar dit terzijde.
Plaats reactie