Band of Brothers muziekvideo
- Operation Overlord
- Lid
Band of Brothers muziekvideo
Ik ben van plan om een muziekvideo te maken van de welbekende miniserie Band of Brothers. Een muziekvideo is een filmpje (+/- 3 tot 4 minuten lang) met korte clips over een film of serie. Het geluid uit de oorspronkelijke film is weggehaald en er speelt muziek. Ik was van plan om dit voor elkaar te krijgen met Windows Movie Maker.
Nu heb ik een paar vragen voor jullie:
1. Weten jullie nog toepasselijke liedjes? Ikzelf zat te denken aan Angel van Robbie Williams. Graag een dramatisch of sentimenteel lied met zang, of juist klassieke muziek of weer militaire muziek.
2. Is Windows Movie Maker wel het meest geschikte programma om dit te doen? Of zijn er nog betere programma's?
3. Zal ik gewoon clipjes uit 1 aflevering doen, zoals bijvoorbeeld Day of Days, of van de hele serie?
4. Zak ik het houden over één bepaald persoon, zoals bijvoorbeeld Dick Winters, of van de hele groep?
5. Ik heb de Dvd-box hier thuis liggen, maar hoe zet ik beelden van de Dvd naar Windows Movie Maker?
Dan nog een paar aanmerkingen:
1. Een voorbeeld van een Band of Brothers muziekvideo kan je hier vinden http://www.youtube.com/watch?v=g9hJwZmH ... ed&search=
2. Misschien is het ook wel een leuk idee om te beginnen zonder muziek, en dat het dan na ongeveer 10 seconden begint, zoals in bovenstaande video.
Bij voorbaat dank,
Operation Overlord
PS: Zouden jullie alsjeblieft niet wéér willen beginnen over de discussie willen beginnen, dat de 'Band of Brothers niet de enigen waren in de oorlog.... Hierbij ook een verzoek aan de administratoren om zulke posts te verwijderen. Dank u wel.
PS 2: Ik weet niet of dit wel het goede forum is om dit te posten, misschien moet het wel in de Babbelbox f bij Overige Hobby's?
Nu heb ik een paar vragen voor jullie:
1. Weten jullie nog toepasselijke liedjes? Ikzelf zat te denken aan Angel van Robbie Williams. Graag een dramatisch of sentimenteel lied met zang, of juist klassieke muziek of weer militaire muziek.
2. Is Windows Movie Maker wel het meest geschikte programma om dit te doen? Of zijn er nog betere programma's?
3. Zal ik gewoon clipjes uit 1 aflevering doen, zoals bijvoorbeeld Day of Days, of van de hele serie?
4. Zak ik het houden over één bepaald persoon, zoals bijvoorbeeld Dick Winters, of van de hele groep?
5. Ik heb de Dvd-box hier thuis liggen, maar hoe zet ik beelden van de Dvd naar Windows Movie Maker?
Dan nog een paar aanmerkingen:
1. Een voorbeeld van een Band of Brothers muziekvideo kan je hier vinden http://www.youtube.com/watch?v=g9hJwZmH ... ed&search=
2. Misschien is het ook wel een leuk idee om te beginnen zonder muziek, en dat het dan na ongeveer 10 seconden begint, zoals in bovenstaande video.
Bij voorbaat dank,
Operation Overlord
PS: Zouden jullie alsjeblieft niet wéér willen beginnen over de discussie willen beginnen, dat de 'Band of Brothers niet de enigen waren in de oorlog.... Hierbij ook een verzoek aan de administratoren om zulke posts te verwijderen. Dank u wel.
PS 2: Ik weet niet of dit wel het goede forum is om dit te posten, misschien moet het wel in de Babbelbox f bij Overige Hobby's?
"Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt." -Winston Churchill
- Sjoerd
- Lid
Ik vind het topic hier eigenlijk wel goed staan. We hebben ook een ander topic over het maken van een film, dus wat mij betreft kan-ie hier blijven.
Muziekkeuze... tsja een mooi dramatisch stuk (klassiek) blijft 'Ride of the Valkyries' van Wagner. Het is misschien wel enigzins afgezaagd, aangezien het al tamelijk vaak wordt gebruikt. Andere mooie stukken:
* Igor Stravinsky - Chanson Russe (zoek de uitvoering door Itzhak Perlman, die duurt 3:36 minuten)
* Sibelius - Valse Triste (Duurt 4:48 )
* Dvorak - Symphony no.9 'From the New World' en dan met name het slotstuk (laatste 10-12 minuten, afhankelijk van de versie die je gebruikt.) ( klik hier voor een andere uitvoering.)
Dit zijn zomaar een paar suggesties voor klassieke stukken. Je moet maar kijken wat je mooi vindt, met name mijn laatste suggestie lijkt me wel geschikt, mede omdat de soldaten van Easy company 'from the new world' waren, of je het dramatisch genoeg vindt is natuurlijk aan jezelf om te beoordelen.
Let er wel op dat er heel veel verschillende uitvoeringen te krijgen zijn van hetzelfde stuk. Dus de ene uitvoering kan mooier zijn dan de andere.
Succes ermee in elk geval!
Muziekkeuze... tsja een mooi dramatisch stuk (klassiek) blijft 'Ride of the Valkyries' van Wagner. Het is misschien wel enigzins afgezaagd, aangezien het al tamelijk vaak wordt gebruikt. Andere mooie stukken:
* Igor Stravinsky - Chanson Russe (zoek de uitvoering door Itzhak Perlman, die duurt 3:36 minuten)
* Dvorak - Symphony no.9 'From the New World' en dan met name het slotstuk (laatste 10-12 minuten, afhankelijk van de versie die je gebruikt.) ( klik hier voor een andere uitvoering.)
Dit zijn zomaar een paar suggesties voor klassieke stukken. Je moet maar kijken wat je mooi vindt, met name mijn laatste suggestie lijkt me wel geschikt, mede omdat de soldaten van Easy company 'from the new world' waren, of je het dramatisch genoeg vindt is natuurlijk aan jezelf om te beoordelen.

'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose
- Stefan
- Lid
Je ziet dus duidelijk in dit filmpje,dat hij gemonteerd is met Windows Movie maker.Wat je kunt doen om hem van DVD naar een Windows bestandje te over maken is Fraps te gebruiken.Fraps is een opneem programma,waarmee je tot 30 seconden kan opnemen,en kan verwerken in WMM (Windows Movie Maker)En muziek.. Ik zou Moonlight Shadow van Mike Oldfield aanraden.Ik vind die personlijk heel mooi..
- Operation Overlord
- Lid
Dank jullie wel 
Ik vind persoonlijk Ride of the Valkyries ook heel mooi... Ik denk dat het kiezen wordt tussen:
-Ride of the Valkyries van Wagner
-Angels van Robbie Williams
-The Road to Mandalay van Robbie Williams
-Feel van Robbie Williams
-Somewhere Only We Know van Keane
-Bedshaped van Keane
-Dance with my Father again van Luther Vandross
En Stefan, ik heb de demoversie gedownload, en het werkt
MVG,
Operation Overlord

Ik vind persoonlijk Ride of the Valkyries ook heel mooi... Ik denk dat het kiezen wordt tussen:
-Ride of the Valkyries van Wagner
-Angels van Robbie Williams
-The Road to Mandalay van Robbie Williams
-Feel van Robbie Williams
-Somewhere Only We Know van Keane
-Bedshaped van Keane
-Dance with my Father again van Luther Vandross
En Stefan, ik heb de demoversie gedownload, en het werkt

MVG,
Operation Overlord
"Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt." -Winston Churchill
- sobel
- Lid
Ik geef als typ Tubular Bells van mike oldfield en dan met name de eerste versie aangezien die minder moderne instrumenten bevat. Waarom ik zelf moonlight shadow niet zou doen is omdat er tekst in voor komt en die niet veel temaken heeft met Bob 

''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
- Charly1975
- Lid
- Sjoerd
- Lid
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
- Bigshot
- Lid
- Contacteer:
- Von Pratt
- Lid
- Contacteer:
Samuel Barber - Adagio for Strings
of de andere versie Albinoni - Adagio in G Minor
Waarschijnlijk zijn deze muziekstukken wel té lang voor het filmpje...maar niettemin prachtige muziek...
of de andere versie Albinoni - Adagio in G Minor
Waarschijnlijk zijn deze muziekstukken wel té lang voor het filmpje...maar niettemin prachtige muziek...
Laatst gewijzigd door Von Pratt op 12 mei 2007, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
-
- Lid
hee,
ik vind het een leuk initiatief! en ook leuk om so de smaak van andere te horen.
maar toch, er zijn al wat meer van dat soort films en daarom ben ik van mening dat je zelf je keuzes moet maken, zodat er een uniek filmpje ontstaat. ben je niet tevreden doe je een aanpassing, net zolang tot je tevreden bent. Zo zien anderen ook jou smaak en misschien vinden ze iets juist heel mooi wat ze niet hadden verwacht!
nu blijft alles een beetje steeds gelijk (wat natuurlijk heeel mooi kan zijn, daar ben ik het mee eens).
maja wat is mijn mening he..
maar verder ben ik heel benieuwd, maak er wat leuks van! succes!
(zie dit niet al kritiek, maar mij lijkt het leuk om iets heel origineels te zien!)
groetjes karell
ik vind het een leuk initiatief! en ook leuk om so de smaak van andere te horen.
maar toch, er zijn al wat meer van dat soort films en daarom ben ik van mening dat je zelf je keuzes moet maken, zodat er een uniek filmpje ontstaat. ben je niet tevreden doe je een aanpassing, net zolang tot je tevreden bent. Zo zien anderen ook jou smaak en misschien vinden ze iets juist heel mooi wat ze niet hadden verwacht!
nu blijft alles een beetje steeds gelijk (wat natuurlijk heeel mooi kan zijn, daar ben ik het mee eens).
maja wat is mijn mening he..

maar verder ben ik heel benieuwd, maak er wat leuks van! succes!
(zie dit niet al kritiek, maar mij lijkt het leuk om iets heel origineels te zien!)
groetjes karell
- Charly1975
- Lid
Kritiek hoeft niet per sé negatief zijn, je hebt ook nog zoiets als "opbouwende kritiek" Volgens mij geef je die nu en daar is helemaal niets verkeerds aan dus verontschuldigen is m.i. niet nodigkarell schreef:(zie dit niet al kritiek, maar mij lijkt het leuk om iets heel origineels te zien!)

We're fools to make war
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
- sobel
- Lid
Dat nummer doet me denken aan Mr.BeanSjoerd schreef:Ik vind het topic hier eigenlijk wel goed staan. We hebben ook een ander topic over het maken van een film, dus wat mij betreft kan-ie hier blijven.
Dit zijn zomaar een paar suggesties voor klassieke stukken. Je moet maar kijken wat je mooi vindt, met name mijn laatste suggestie lijkt me wel geschikt, mede omdat de soldaten van Easy company 'from the new world' waren, of je het dramatisch genoeg vindt is natuurlijk aan jezelf om te beoordelen.Let er wel op dat er heel veel verschillende uitvoeringen te krijgen zijn van hetzelfde stuk. Dus de ene uitvoering kan mooier zijn dan de andere.

''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
- Operation Overlord
- Lid
Nee hoor, helemaal geen negatieve kritiek joh!
Ik denk trouwens dat het een van de liedjes van Robbie Williams wordt; Ride of the Valkyries is natuurlijk ook een heel mooi stuk, maar niet echt geschikt in zo'n context; heb dan meer het gevoel alsof ik een of andere reclame aan het kijken ben voor G.I. Joe of Action Man ofzo
Maar toch heel erg bedankt allemaal 
MVG,
Operation Overlord
Ik denk trouwens dat het een van de liedjes van Robbie Williams wordt; Ride of the Valkyries is natuurlijk ook een heel mooi stuk, maar niet echt geschikt in zo'n context; heb dan meer het gevoel alsof ik een of andere reclame aan het kijken ben voor G.I. Joe of Action Man ofzo

MVG,
Operation Overlord