The Death of Adolf Hitler (1973)

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
Cor
Lid

The Death of Adolf Hitler (1973)

Bericht door Cor »

http://www.imdb.com/title/tt0283307/

Heb deze film laatst apart aangeschaft. Deze film zit namelijk in een grotere DVD box met allemaal documentaires over Adolf Hitler, ehcter bij de Free record shop zijn ze ook los te koop.

Wat vinden jullie van deze vreemde film?

Is het nou een humorfilm of een serieuse film, ben er na 3 kwartier kijken nog steeds niet achter

Vreemde aspecten in de film:
- Goering die huilt bij een militaire bespreking in de bunker
- Dr Gebhard die langskomt in de bunker om te vragen of die hoofd van de Rode kruis mag worden, die er stereotiep uitziet als een dokter met een koffer en een bril, die het hele tijd heeft over expirimenteren op de joden tegen Hitler en die een lamp tevoorschijn haalt uit de bunker en zegt dat die ook van een jood gemaakt is.
- Eva Braun die het warm krijgt en zich uitkleedt en in een tweepersoonsbed ligt in de bunker, en dat hitler er in ze uniform naast gaat liggen en als Eva dan slaapt dat ie naar ze eigen kamer gaat.
- De kinderen van Goebbels die een bordspel spelen wie er het meeste joden heeft vermoord

Als het een humoristische film moet zijn zie ik de grappen waarschijnlijk niet, en als een het een serieuze film moet zijn, ik het totaal absurde film vind.

Is er iemand die deze film ook kent of gezien heeft?
special air service
Lid

Bericht door special air service »

heb de film niet gezien maar als ik dit zo lees denk ik dat het niet echt serieus bedoelt is. staat het er ook niet op dan? meestal staat er op of het drama of humoristisch is.
Skylighter
Lid

Bericht door Skylighter »

Toendertijd durfde men het nog niet aan om de Nazi's een warme persoonlijke kant te geven, omdat men bang was dat mensen anders tegen de Nazi's aan gingen kijken. Daarom worden alleen de slechte dingen extra groot uitgelicht in de film. Ten slot van rekening was de oorlog nog niet zo heel lang voorbij.
Cor
Lid

Bericht door Cor »

Ja maar het is eigenlijk lachwekkend om te zien, vooral omdat het volgens mij geen humoristische film is.
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 54 keer
Ontvangen: 96 keer

The death of Hitler

Bericht door asjemenou »

Zelf denk ik dat zo'n film als The death of Hitler een beetje achterhaalt is. In 1973 wist men tenslotte ook niet precies te zeggen of hoe Hitler's laatste dagen er uit moesten hebben gezien en wat er uiteindelijk met zijn stoffelijk overschot was gebeurd. Dit weten we pas sinds de opening van de Sovjet archieven in de jaren negentig (Operatie Mythe).
De filmmakers van Der Untergang konden wel over deze informatie beschikken.
Plaats reactie