Figuranten gezocht!

Films, series en documentaires over WOII

"Den Vaderland getrouwe" meespelen?

Ja
14
44%
Nee
18
56%

Totaal aantal stemmen: 32

Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

RJ, ik vind het heerlijk als je zo te keer gaat.
Tommy-Talk is een Brits forum en daar zijn geen Amerikaanse vlaggen mee gemoeid! 8)

Verder las ik dit op het re-enactmentforum
DIT LIJKT VERDOMDE VEEL OP HET SCRIPT VAN SCHIMMEN VAN HET VUUR, ONDER ANDERE NU BEKEND ALS IN HET VUUR VAN DE STORM!!!!

Ik denk dus dat je je maar eens moet gaan beraden.............

BBD
edit : http://www.inhetvuurvandestorm.nl
Laatst gewijzigd door Shifty op 26 mei 2007, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Robert-Jan schreef:OMG...

Shifty...

Wij maken een film die via de Duitse kan belicht word.
Dit doen wij omdat:

Dit is nog niet vaak gedaan, en wij willen geen pro-amerikaanse films zoals Patton ofzo, zo heroisch was dat allemaal niet.
De Duitse kant blijft meer mensen aanspreken dan Anglo-amerikaans.
Kijk alleen al maar naar de verzamelaars.

En wat Tommy-talk betreft, die lui zien elke Duitse verzamelaar als Neo-nazi.. dat slaat echt nergens op als ik die pro-amerikaanse berichten lees.
Hebben die lui ook nog een Amerikaanse vlag als onderbroek ofzo?
Echt té opgefokt.

Ik denk dan komop man, ik ben geen neo.
Maar, laten we 1 ding voorop stellen.
Wij willen zowieso geen extremisten op de set.
Zowel rechts al links!
Alle vormen van extremisme zijn verboden.
Activisten ook niet.

Wij willen een film maken met normale mensen,
Het maakt niet uit of je op Wilders stemt of op Marijnisen.
Als we je verdenken kunnen wij mogelijk die vraag stellen.

Ontkenning van de holocaust op de set is verboden.
Graag geen discussies over de waffen-SS of dat nou goed of slecht was.
Want in 9 van de 10 gevallen loopt dat uit op ruzie/scheldpartijen.

Kortom, als je mag figureren gedraag je normaal.
We zijn geen beesten ofzo, we vragen helemaal niet veel.
Maar doe normaal, dan doe je al gek genoeg.

Even dit:

Het is niet zo dat je niet kaal mag zijn ofzo, maar we willen niet teveel kale mensen bij de landstorm aangezien dat een slecht beeld geeft van de Duitsers, De Duitse veteranen hebben daar een hekel aan.
Ik heb eens een brief gelezen van een Duitse veteraan die zich ergerde aan de re-enactment groep die meegedaan heeft aan SPR..
Die waren nagenoeg allemaal kaal.
1 of 2 kale op 10 is niet erg.. maar het moet niet overheersen.

Dat was mijn ding.

Na dit bericht gaarne ON-TOPIC qua figuranten.
Andere dingen worden vanaf nu besproken in Filmplannen 2.
Ik wil mijzelf dan bij deze uitschrijven om mee te werken aan de film, op welke manier dan ook, ik ken redelijk wat mensen van tommytalk en ik vind dit dan ook niet door de beugel gaan, tevens komt de rest van je bericht niet enkel arrogant maar ook kom je met punten waarover nog helemaal niet was gereageert in dit topic... Foute zet RJ..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Shifty schreef:RJ, ik vind het heerlijk als je zo te keer gaat.
Tommy-Talk is een Brits forum en daar zijn geen Amerikaanse vlaggen mee gemoeid! 8)

DIT LIJKT VERDOMDE VEEL OP HET SCRIPT VAN SCHIMMEN VAN HET VUUR, ONDER ANDERE NU BEKEND ALS IN HET VUUR VAN DE STORM!!!!

BBD
Dit is het verhaal van 'In het Vuur van de Storm'... Ik zie niet meteen de grote gelijkennissen tussen dit en 'Den Vaderland Getrouwe'.
SYNOPSIS 'In het Vuur van de Storm'

Een éénzame oude man wordt al ruim zestig jaar geteisterd door nachtmerries en kwade schimmen uit het verleden. Hij draagt een vreselijk geheim bij zich die hij al die tijd heeft verzwegen voor de buitenwereld.

Maar als hij op een stormachtige nacht opnieuw wordt belaagd door de schimmen, speelt nog één keer het fatale verhaal voor zijn ogen af. Het brengt hem terug naar de zomer van 1942. Twee jonge mensen, de Nederlandse volksduitser Hans Hallerbach en de Joodse Vera Weinberg, spelen al twee jaar lang een gevaarlijk spel om hun verboden liefde in stand te houden.

Beide families proberen de relatie te stoppen. Maar als de Duitsers die zomer de deportatie van alle Nederlandse joden in gang zet, komt het gevaar steeds dichterbij.

Als Hans ook nog wordt opgeroepen om de Duitse dienstplicht te vervullen en Vera's familie wordt bedreigd, krijgt het spel een steeds grimmiger karakter...
Dit verhaal lijkt meer op een moderne variant van 'Romeo en Julia' dan op 'Den Vaderland Getrouwe'...

En wat betreft de uitleg van RJ, die kan ik alleen maar betreuren. Ik had totaal geen weet van zijn verklaringen en volgens mij wist de rest van de crew hier ook niets vanaf... Ik vind het dan ook ontzettend erg dat dit tenkostte gaat van de film... die we gewoon steeds met de beste bedoelingen hebben willen maken...
Ik hoop dan ook dat de toffe en vriendelijke mensen van Tommy Talk dit voorval door de vingers kunnen zien... en hun eventuele ergernis kunnen afreageren op RJ en niet op het gehele filmgedoe... Dit was duidelijk een zelfstandige actie zonder het medeweten van de anderen...

Mijn oprechte excuses voor de eventuele schade dat het filmgebeuren sommige mensen heeft aangedaan en mijn dank aan al diegene dat ons zijn blijven steunen...

Mvg
Von Pratt aka Joris

PS : Buiten deze spijtige situatie, heeft RJ toch al goed werk geleverd wat betreft het zoeken van locaties en voertuigen. Daar ben ik hem dan ook nog steeds dankbaar voor...
Laatst gewijzigd door Von Pratt op 26 mei 2007, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

VP, je moet even naar de trailer kijken van 'In het vuur van de storm' dan zie je dat het verhaal grotendeels overeenkomt.
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Juist de trailer bekeken op de officiële site van 'In het vuur van de storm'...
Hetgene wat hierboven neergeschreven staat, zie je ook héél duidelijk in de trailer... Wat mij betreft dus een variant van 'Romeo en Julia'.
Twee geliefden worden duidelijk gescheidden door oorlog en door hun eigen families die niet willen dat ze elkaar nog zien...
De man wordt opgeroepen om zijn soldatenplicht te vervullen (duidelijk tegen zijn zin, want uit de trailer kan je toch wel afleiden dat hij gaat deserteren), ondertussen wordt zijn geliefde, als Joodse, bedreigd door de Duitsers...

Nu vraag ik mij af waar nu de grote vergelijkpunten zijn tussen dit verhaal en "Den Vaderland Getrouwe".
In ons verhaal gaat het ook over een scheiding tussen twee vrienden, maar het verhaal volgt slechts één persoon en die heeft geen weet van de plannen van de andere kameraad... Ook is de hoofdrolspeler niet tegen zijn wil in dienst gegaan...
Op het einde deserteert hij ook maar niet omdat hij naar zijn kameraad wilt terugkeren, maar puur omdat hij bang is en het vechten beu is... Hij geraakt echter niet ver en wordt per ongeluk neergeschoten door zijn eigen vriend...

Misschien dat de Duitser op het einde van 'In het vuur van de storm" zijn geliefde ook doodt of andersom, maar dit weet ik dus niet en jij evenmin Shifty, dat kan je niet afleiden uit de synopsis of de trailer...

Dus waar is dan die grote vergelijking...?
Laatst gewijzigd door Von Pratt op 26 mei 2007, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Shifty schreef:VP, je moet even naar de trailer kijken van 'In het vuur van de storm' dan zie je dat het verhaal grotendeels overeenkomt.
Ik heb meegewerkt met In het vuur... en weet er genoeg over om te weten dat het totaal niet lijkt op deze film. Tevens kende ik de film niet toen ik aan het script begon.
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

Robert-Jan schreef: En wat Tommy-talk betreft, die lui zien elke Duitse verzamelaar als Neo-nazi.. dat slaat echt nergens op als ik die pro-amerikaanse berichten lees.
Echt té opgefokt.
Érg stomme opmerking Robert-Jan... :|
Pro-Amerikaans? Het forum heet TOMMY-Talk... je weet wel, de commonwealth troepen?
En een aantal van de mensen op TT hebben ook een aantal Duitse poppen in hun verzameling... zelf ben ik ook dagelijks actief op TT... écht een domme en ondoordachte actie RJ!!
Deas Gu Cath
O'Neal
Lid
Contacteer:

Bericht door O'Neal »

Afbeelding please..
Nog nieuwe aanmeldingen voor acteurs of medewerkers geweest?
Where life had no value, death, sometimes, had it's price.
That is why the bounty hunters appeared.
http://www.ressurektjon.be.tt
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Op het re-enactmentforum.nl is er een aanmelding, alleen weet hij nog niet of het mag (hij zit bij de Windhund reenactmentgroep, en hij weet niet of SS mag).
Ik ben het overigens wel met Wouter eens (!)
sobel
Lid

Bericht door sobel »

En ik vind persoonlijk dat zo iemand niet in een crew mag zitten.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Eric
Lid

Bericht door Eric »

Robert-Jan schreef: En wat Tommy-talk betreft, die lui zien elke Duitse verzamelaar als Neo-nazi.. dat slaat echt nergens op als ik die pro-amerikaanse berichten lees.
Echt té opgefokt.
Haha, ten eerste weet je het verschil niet tussen Brits en Amerikaans.
Ten tweede ben jij de enigste die hier 'echt té opgefokt' is.

Dit toont tevens ook wel aan van de 'goede' samenwerking tussen de crew leden...

mvg, Eric
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Eric schreef:
Echt té opgefokt.
Haha, ten eerste weet je het verschil niet tussen Brits en Amerikaans.
Ten tweede ben jij de enigste die hier 'echt té opgefokt' is.

Dit toont tevens ook wel aan van de 'goede' samenwerking tussen de crew leden...

mvg, Eric
Hierover heb ik al uitleg gegeven...
De uitlatingen van RJ over het Tommy Talk forum kunnen uiteraard niet door de beugel, en zijn uitspraken komen dan ook puur van hemzelf, niemand anders van de 'crew' heeft hier iets mee te maken. Onderling wordt dan ook niet steeds gecontroleerd wat iedereen denkt of zegt over bepaalde zaken.
Wij waren dan ook, net zoals iedereen, onaangenaam verrast door RJ's impulsieve reactie...

Wij kunnen dit voorval dus alleen maar betreuren en afwachten wat RJ hierover te zeggen heeft...
Ik vind het dus wel erg dat men hiervoor de gehele crew aansprakelijk stelt... en dat sommige forumleden zich hierdoor hebben teruggetrokken uit het project...

Mvg,
Joris
Eric
Lid

Bericht door Eric »

Jij zei dit:
En wat betreft de uitleg van RJ, die kan ik alleen maar betreuren. Ik had totaal geen weet van zijn verklaringen en volgens mij wist de rest van de crew hier ook niets vanaf...
Daarop baseerde ik het over de 'goede samenwerking' tussen de crew.
Aangezien niemand anders van jullie crew er iets over wist, toont het niet echt aan dat het een goede samenwerking is.

mvg, Eric
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Robert-Jan
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

sobel schreef:En ik vind persoonlijk dat zo iemand niet in een crew mag zitten.
Dan regelen ze toch zelf de voertuigen?

Hierbij mijn excuses over de uitlatingen over het tommy-talk forum.
Ik was echt boos...
Dan zeg ik rare dingen.

Ik heb hier nooit de bedoeling gehad mensen ermee te kwetsen.
Dit gebeurt dan ook niet meer.

Ik ben een gedreven iemand en ik hou er gewoon niet van als mensen dingen afkraken.

Sorry..

Ik ben trouwens al op pad geweest om nieuwe foto's te maken voor de film!
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Robert-Jan
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

Shifty schreef:RJ, ik vind het heerlijk als je zo te keer gaat.

BBD
edit : http://www.inhetvuurvandestorm.nl
Ik speel zelf meerdere malen mee in die film, en Rednas ook.
Dit verhaal is compleet anders, het lijkt er zelfs niet op.
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Gesloten