DVD set "De Tweede Wereldoorlog Box"

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
Jan v.d. Laan
Lid

DVD set "De Tweede Wereldoorlog Box"

Bericht door Jan v.d. Laan »

De CDVD club (onderdeel van ECI en de Nederlandse Boeken Club) biedt momenteel een 20-delige DVD serie aan onder de titel "De Tweede Wereldoorlog Box". De DVD's hebben de volgende titels:

· Hitler's bunker
· Adolf & Eva: een ondraaglijke liefde
· Attack on Japan
· Kamikaze
· Liberation
· Genocide
· The Long Way Home
· Unlikely Heroes
· Het Dagboek van Joseph Goebbels
· Hermann Göring
· Martin Börman (Hitler's Fixer) (géén typefout, zo staat het in de folder)
· The Red Orchestra: German Resistence
· The NSDAP: Hitler's Political Movement
· Hitler Jugend
· German Tankwaffe
· German Luftwaffe
· German Kriegsmarine
· Eva Braun's secret films: A look inside Hitler's Family life
· Colorfilms of the Third Reich
· Heinrich Himmler.

Het commentaar bij de DVD's is ingesproken door o.a. Elizabeth Taylor (!?), Whoopi Goldberg en Morgan Freeman. Er staat niet bij vermeld welke maatschappij deze DVD-serie heeft uitgebracht. De prijs is € 6,49 per deel voor de eerste twee delen en vervolgens € 12,49 per deel. Dit komt dus neer op een totaalbedrag van € 237,80 voor de hele serie.

Kent iemand deze serie en, wat van meer belang is, is dit een kwalitatief goede serie?
"Those who ignore history, are condemned to repeat it"
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Ik zat toevallig nog geen half uur geleden hetzelfde foldertje te lezen van de ECI, Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo erg van onder de indruk ben, dit is dan waarschijnlijk de zoveelste serie die over wo2 gaat...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Jan v.d. Laan
Lid

Bericht door Jan v.d. Laan »

sobel schreef:...., dit is dan waarschijnlijk de zoveelste serie die over wo2 gaat...
Dat mag ik hopen! Afgaand op de titel gaat het inderdaad over wo2. :P

Na "The world at War" (6 DVD's met 32 uur filmmateriaal), "WOII in Woord & Beeld" (12 DVD's met plmn. 30 uur aan filmmateriaal), "WWII, the complete history" (10 DVD's met plmn. 30 uur aan filmmateriaal) en BBC-series als "Nazi's, a warning from history" en anderen met tientallen uren aan filmmateriaal ben ik wat kritischer als het om
sobel schreef: de zoveelste serie die over wo2 gaat...
Zeker als het dan ook nog ruim 230 zuurverdiende Euro's moet gaan kosten. Maar goed, als geïntresseerde in de Tweede Wereldoorlog is mijn belangstelling wél direct gewekt. En als het om nieuwe inzichten, nieuwe beelden en nieuwe achtergronden gaat ben ik bereid daar die € 237,80 voor te betalen.

Maar gáát het om nieuwe inzichten, nieuwe beelden en nieuwe achtergronden?
"Those who ignore history, are condemned to repeat it"
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Persoonlijk zou ik dergelijke boxen niet snel kopen. Het is te vaak een iets andere collage van hetzelfde beeldmateriaal en er wordt telkens exact hetzelfde in vertelt.

Volgens mij kan je al die DVD's ook los kopen, dus dan kan je (denk ik) beter een keuze maken welke van die DVD's je echt graag wilt en die dan los kopen. Ben je misschien per DVD iets meer kwijt, maar uiteindelijk veel goedkoper. Als je wel per se al deze films/docu's wilt, dan is dit een aardige aanbieding.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Cor
Lid

Bericht door Cor »

Ik denk dat je als je de DVD's loskoopt ook goedkoper uitbent, zitten een aantal tussen die los totaal niet duur zijn.
jeffreyvanspengen
Lid

Bericht door jeffreyvanspengen »

Het grootste gedeete van deze dvds heb ik bij de boekenmarkt voor 5-10 euro zien liggen
Plaats reactie