Film Oorlogwinter

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
George Lutz
Lid

Film Oorlogwinter

Bericht door George Lutz »

Tijdje geleden gelezen in dagblad dat er een nieuwe film wordt gemaakt naar de gelijknamige serie. Deze film wordt medio 2008 uitgebracht.
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Klinkt goed, ik vind de serie erg goed en duidelijk, ben zeker benieuwd naar het resultaat!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
aKoni
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door aKoni »

De serie is inderdaad goed, ook ik ben dus benieuwd naar de film! :)
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 54 keer
Ontvangen: 96 keer

Oorlogswinter

Bericht door asjemenou »

Ben benieuwd naar deze film die zal worden opgenomen in Nederland en Polen (we hebben natuurlijk geen weidse landschappen meer in Nederland zoals in 1944/45).
Even voor alle duidelijkheid, de bestaande TV (DVD) serie uit de jaren zeventig is een verfilming van het gelijknamige jeugdboek, geschreven door de oud D66 politicus Jan Terlouw.
Het boek heb ik destijds gelezen op de lagere school. Ik kan mij ook nog wel herinneren dat de serie op TV kwam. Een videorecorder hadden we toen nog niet dus je moest thuisblijven om vooral niets van de serie te missen, anders kon je de volgende dag op school er niet over meepraten. Ik heb de serie onlangs nog van iemand geleend die 'm op DVD heeft. Jeugdsentiment, dat zeker.
Haplo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Ben er ook wel benieuwd naar.
De serie heb ik zelf helaas nooit gezien.
Het boek heb ik zeker een aantal malen gelezen in de x aantal jaren dat ik het boek heb.
Indien de film ook maar iets in de buurt van het boek komt , wordt het zeker een geslaagd iets.
Mvg/Best regards, Sipke
502
Lid

Bericht door 502 »

Ik heb die serie voor een tijd terug op dvd gekocht. Ging hem kijken en het begin zag er allemaal verassend uit...totdat de binnen opnamens opeens voorbijkwamen!!! Het leek wel een soapserie...Sorry, ik kan daar echt niet aan wennen, aan dat Goede tijden slechte Tijden decor...
Heel erg jammer...
asjemenou
Gegeven: 54 keer
Ontvangen: 96 keer

Oorlogswinter

Bericht door asjemenou »

502 schreef:Ik heb die serie voor een tijd terug op dvd gekocht. Ging hem kijken en het begin zag er allemaal verassend uit...totdat de binnen opnamens opeens voorbijkwamen!!! Het leek wel een soapserie...Sorry, ik kan daar echt niet aan wennen, aan dat Goede tijden slechte Tijden decor...
Heel erg jammer...
Vergeet niet dat deze TV serie (nu op DVD) ruim dertig jaar oud is. Oorlogswinter is wat opnametechniek betreft niet anders dan andere TV series uit die tijd. Bekijk een aflevering van Floris of Swiebertje maar eens. Deze zijn niet veel anders. Zo was de techniek nu eenmaal in die tijd. Ook kan je Oorlogswinter niet vergelijken met een bioscoopfilm uit die tijd. Bioscoopfilms werden/worden vaak met een groter budget gemaakt dan een TV productie.
502
Lid

Bericht door 502 »

Nee ik bedoel eigenlijk meer dat beeld kwaliteit van die binnenopnamens JUIST zo helder zijn alsof ze met een homevideo zijn opgenomen. Dat geeft zo'n soap achtige serie effect. De buitenopnamens zijn anders omdat daar beeld wordt gebruikt wat lijkt op een oude kleuren 8mm camera. Hoedan ook, ik vond dat erg jammer toen ik dat zag.
Plaats reactie