http://www.youtube.com/watch?v=n8jXFB9meqs
Reacties graag

Vermits je om reacties vraagt....SJORS-SJORS schreef:Let even op ons tactisch bezig zijn![]()
Reacties graag
We geven elkaar dekking terwijl we oprukken, er zijn halb zug leiders aangesteld per groep... nouja op de video zie je t ook niet goed. Je had erbij moeten zijn.johan willaert schreef:Vermits je om reacties vraagt....SJORS-SJORS schreef:Let even op ons tactisch bezig zijn![]()
Reacties graag
Ik zie geen taktiek... Geen deftige schootshoudingen, noch -stellingen... Geen organisatie, geen bevelvoering, enz....
Wat ik zie noem ik 'oorlogje spelen'....
Probleem is dat je op een open veld speel, stellingen kan je niet maken en taktieken halen niet veel uit. Toch haalden we er het uiterste uit. Ik ga er niet teveel op in, dan had je erbij moeten zijn. In het filmpje zie je alleen maar 2 storm aanvallen (die overigens wel hun doel bereikten). Ik kon niet teveel zien hoe de Ami's het deden qua taktieken en bevelen, maar wat ik heb gehoort was dat wij het heel wat beter deden (niks ten nadele van de Ami's die elke keer wonnenjohan willaert schreef:Vermits je om reacties vraagt....SJORS-SJORS schreef:Let even op ons tactisch bezig zijn![]()
Reacties graag
Ik zie geen taktiek... Geen deftige schootshoudingen, noch -stellingen... Geen organisatie, geen bevelvoering, enz....
JaRednas schreef:Maar jij had het beter kunnen doen op een vlak en open voetbalveld?
Leg uit, wat zou je doen? Hoe zou je handelen zonder ondersteuning tegen een overmacht die 2 halftracks, jeeps en een howitzer hebben?johan willaert schreef:JaRednas schreef:Maar jij had het beter kunnen doen op een vlak en open voetbalveld?
Ik geef hier geen militaire les, dat doe ik ik al elke dag...Rednas schreef:Leg uit, wat zou je doen? Hoe zou je handelen zonder ondersteuning tegen een overmacht die 2 halftracks, jeeps en een howitzer hebben?johan willaert schreef:JaRednas schreef:Maar jij had het beter kunnen doen op een vlak en open voetbalveld?
Op voorhand al plannen dat je geen vlak en open voetbalveld moet oversteken...Rednas schreef:Leg uit, wat zou je doen? Hoe zou je handelen zonder ondersteuning tegen een overmacht die 2 halftracks, jeeps en een howitzer hebben?johan willaert schreef:JaRednas schreef:Maar jij had het beter kunnen doen op een vlak en open voetbalveld?
Taktiek zie jij niet.johan willaert schreef:Vermits je om reacties vraagt....SJORS-SJORS schreef:Let even op ons tactisch bezig zijn![]()
Reacties graag
Iets meer respect voor een collega van je mag best hoor, zeker aangezien Johan waarschijnlijk iets meer dienstjaartjes en strepen heeft dan jij.Taktiek zie jij niet.
Deftige schootshoudingen bestaan wat mij betreft niet(kan ook een Belgische begrip zijn btw), ja, bij golfen.. wel bestaan veilige en 'juiste' schootshoudingen.
Deze strijd gaat niet om een stelling, maar is in een veld, zoals je ziet, moeilijk gebruik van te maken, niet?
Organisatie vindt ik hetzelfde als taktiek.
Bevelvoering mis jij denk ik ook, zie de groep maar uit de linker flank komen, waarna het middenkader volgt... of is dit chaos?
Precies zoals wij het dus deden. Ook konden de groepen niet in elkaars vuur komen omdat we een aantal 10tallen meters uit elkaar lagen.Ik ben het met Johan eens, op een open veld als dit zou ik eerst maar eens beginnen met DKWVV'en (de wijze waarop je een open veld oversteekt, een combinatie van vuurploegen die dekkingsvuur geven en groepen die korte sprintjes trekken en dan plat gaan, tijgeren en vuur overnemen).