WO2 veldslag LPLG weekend 2007
- michiel01
- Lid
dat het voor een groep zonder militaire kennis lastig is om zo'n "slag" op zo'n locatie goed (lees: conform een meer militaire wijze) uit te voeren snap ik best hoor. Maar wat ik zeg en wat ik in het filmpje zie is niet precies hetzelfde.
Ik zeg ook niet dat, dat het moment is waarop er in elkaars schootsveld gestaan wordt. Dat is namelijk in de situatie bij de (krijgs)gevangen verzetsstrijders.
Ik zeg ook niet dat, dat het moment is waarop er in elkaars schootsveld gestaan wordt. Dat is namelijk in de situatie bij de (krijgs)gevangen verzetsstrijders.
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
- viny
- Lid
Vertel mij met welk stukje text ik geen respect voor Johan, noch andere forumleden heb?michiel01 schreef:Iets meer respect voor een collega van je mag best hoor, zeker aangezien Johan waarschijnlijk iets meer dienstjaartjes en strepen heeft dan jij.Taktiek zie jij niet.
Deftige schootshoudingen bestaan wat mij betreft niet(kan ook een Belgische begrip zijn btw), ja, bij golfen.. wel bestaan veilige en 'juiste' schootshoudingen.
Deze strijd gaat niet om een stelling, maar is in een veld, zoals je ziet, moeilijk gebruik van te maken, niet?
Organisatie vindt ik hetzelfde als taktiek.
Bevelvoering mis jij denk ik ook, zie de groep maar uit de linker flank komen, waarna het middenkader volgt... of is dit chaos?
'War is delightful for those who have not experienced it'
- Shifty
- Lid
- Contacteer:
Met zulk een battle probeert men een publiek te vermaken. Een publiek bestaande uit doorsnee Nederlanders of Belgen geen militaire instructeurs. Het publiek gaat echt niet focussen op het feit dat de ene in het schootsveld van de andere loopt. Ze gaan dingen onthouden zoals de executie van de verzetsmensen, een schot met de howitzer of de .50 cal op de Halftrack.
Het was een behoorlijke battle hoor heren. Niets mis mee!
Het was een behoorlijke battle hoor heren. Niets mis mee!
- michiel01
- Lid
Ik zeg helemaal nergens dat je geen respect hebt voor hem hebt (en waarom je de andere forumleden erbij tovert volg ik niet helemaal). Alleen in jouw reactie reageer je nogal laconiek/lacherig op wat hij zegt, terwijl Johan waarschijnlijk meer ervaring heeft van de zaken waar hij over spreekt dan jij. Zo komt het op mij over en daarom zei ik dat je wel wat repectvoller mag reageren.viny schreef:
Vertel mij met welk stukje text ik geen respect voor Johan, noch andere forumleden heb?
En dan bedoel ik met name deze 2 zinnen:
Taktiek zie jij niet.
Deftige schootshoudingen bestaan wat mij betreft niet(kan ook een Belgische begrip zijn btw), ja, bij golfen.. wel bestaan veilige en 'juiste' schootshoudingen.
-
- Lid
Ik dacht dat te lezen in dit bericht:johan willaert schreef:Waarom gaan jullie er allen van uit dat ik het alleen over de 'Duitsers' heb....
Johan
Maargoed, ik ga er voor derest geen discussie van maken, min of meer heb je wel gelijk.johan willaert schreef:Vermits je om reacties vraagt....SJORS-SJORS schreef:Let even op ons tactisch bezig zijn![]()
Reacties graag
Ik zie geen taktiek... Geen deftige schootshoudingen, noch -stellingen... Geen organisatie, geen bevelvoering, enz....
Wat ik zie noem ik 'oorlogje spelen'....
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
-
- Lid
- remi
- Lid
-
- Lid
- 502
- Lid
Om eerlijk te zijn heb ik hier gewoonweg geen woorden voor... Zo mooi! Er staan zoveel filmpjes daar van dat reenactment dat ik niet weet welke ik eerst moet kijken hehe.Alles tot in de puntjes in perfectie. Ik moet eerlijk toegeven dat ik me rot heb gezocht naar dit soort opnamens. Ik tikte maar steeds "War games" enzo in op YouTube en vond dus heel weinig. Dit is gewoonweg echt heel mooi gedaan. Ben echt diep onder de indruk.
Bedankt voor de link
want ik heb nog meer filmpjes gevonden.
Bedankt voor de link

- remi
- Lid
ja oke maar je miste de helft doordat ie denk ik tever ingezoomed zat ofzo any way ziet er erg leuk uit en lijkt me leuke hobbySJORS-SJORS schreef:Je moet je voorstellen dat er zo'n 3 a 400 man publiek bij stond, meelopen was waarschijnlijk niet gelukt

War Sucks... its only fun for those who never bin there.
- viny
- Lid
Als je een origineel Duits uniform gebruikt bij re-anactment heb je waarschijnlijk een beetje geld teveel. Alles is replica, oftewel, namaak.remi schreef:ja oke maar je miste de helft doordat ie denk ik tever ingezoomed zat ofzo any way ziet er erg leuk uit en lijkt me leuke hobbySJORS-SJORS schreef:Je moet je voorstellen dat er zo'n 3 a 400 man publiek bij stond, meelopen was waarschijnlijk niet gelukteven een vraagje kopen jullie originele pakken of replica's die naar de oorlog zijn gemaakt alvast bedankt
'War is delightful for those who have not experienced it'