In Europa.
-
- Lid
In Europa.
Elke zondagavond is op Nederland 2 rond de klok van 9 een documentaire
over de historische gebeurtenissen van Europa.
De afleveringen gaan nu over de eerste wereldoorlog en over een paar weken gaat het over de tweede wereldoorlog.
De historische gebeurtenissen in de documentaire gaan over de twintigste eeuw.
mvg.
De afleveringen gaan nu over de eerste wereldoorlog en over een paar weken gaat het over de tweede wereldoorlog.
mvg.
- Sjoerd
- Lid
Klopt, zeer mooie documentaire naar het gelijknamige boek van Geert Mak. Echt een aanrader voor iedereen die geïnteresseert is in de WO2 en wat er aan vooraf ging.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose
- Joe_Liebgott
- Lid
- Contacteer:
Re: In Europa.
Ja,heb de aflevering over de eerste wereldoorlog gezien over Flanders Field,pff daar zijn nog steeds granaten van altelerie te vinden en er zijn wel veel meer soldaten gestorven dan in de tweede wereldoorlog.(sorry voor offtopic) Maar ik heb hem met mijn vader zitten kijken het is volgens mij van een boek verfilmd.Telemark schreef:Elke zondagavond is op Nederland 2 rond de klok van 9 een documentaire
mvg.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
- Joe_Liebgott
- Lid
- Contacteer:
- Joe_Liebgott
- Lid
- Contacteer:
- Arachnide
- Lid
Ook ik zit elke zondagavond weer verheugd voor de televisie. Vind In Europa een práchtige documentaire, waarvan ik zeker hoop dat er een DVD uitgave van komen gaat. 

Men moet de waarheid niet verwarren, met de mening van de meerderheid.
Is op zoek naar Duitse foto's, voor in mijn Duits fotoalbum. Verkoop je foto's? PB aub!
Is op zoek naar Duitse foto's, voor in mijn Duits fotoalbum. Verkoop je foto's? PB aub!
- Joe_Liebgott
- Lid
- Contacteer:
Ja,ik ook heb hem trouwens weer gezien en opgenomen over Mussilini (weet niet hoe ik het moet schrijven) echt eng in de spiegel van zijn oude huis kan je het gezicht van de "Duce" nog zien.Arachnide schreef:Ook ik zit elke zondagavond weer verheugd voor de televisie. Vind In Europa een práchtige documentaire, waarvan ik zeker hoop dat er een DVD uitgave van komen gaat.

Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
- Arachnide
- Lid
[quote="Joe_Liebgott'']Ja,ik ook heb hem trouwens weer gezien en opgenomen over Mussilini (weet niet hoe ik het moet schrijven) echt eng in de spiegel van zijn oude huis kan je het gezicht van de "Duce" nog zien.
(dat vind ik eng)[/quote]
Ik heb dergelijke uitspraken maar met een korreltje zout genomen, hoor.
Je moet ervan uitgaan dat die rondleidingen door pro-fascisten werden georganiseerd, en om het spectaculair te maken verzinnen ze er dat soort dingen in. Poets een spiegel op bepaalde plekken wat minder, en je maakt zo het gezicht van Duce/Mussolini na.
Verder was het een zeer leuke documentaire. Wel leuk om is wat minder negatieve interviews te zien met hedendaagse pro-fascisten. Veelal worden die hedendaags door linksere media afgeschildert als gekken. Leuk om te zien, dat deze 'bewonderaars' is gewoon in't nieuws werden gezet. Al moet ik eerlijk zeggen, dat ik het wel érg ver vind gaan om al mijn gerechten naar Mussolinistijl om te bouwen. Op een gegeven moment had ik soiets van: '' get al live '', maargoed.. bewondering gaat ver.
In Europa is een leuke serie, die tenminste een andere zijde van de geschiedenis laat zien.
Die oppervlakkige informatieverhaaltjes met dezelfde beelden hebben we hier allemaal wel gehad, denk ik zo?

Ik heb dergelijke uitspraken maar met een korreltje zout genomen, hoor.
Je moet ervan uitgaan dat die rondleidingen door pro-fascisten werden georganiseerd, en om het spectaculair te maken verzinnen ze er dat soort dingen in. Poets een spiegel op bepaalde plekken wat minder, en je maakt zo het gezicht van Duce/Mussolini na.
Verder was het een zeer leuke documentaire. Wel leuk om is wat minder negatieve interviews te zien met hedendaagse pro-fascisten. Veelal worden die hedendaags door linksere media afgeschildert als gekken. Leuk om te zien, dat deze 'bewonderaars' is gewoon in't nieuws werden gezet. Al moet ik eerlijk zeggen, dat ik het wel érg ver vind gaan om al mijn gerechten naar Mussolinistijl om te bouwen. Op een gegeven moment had ik soiets van: '' get al live '', maargoed.. bewondering gaat ver.
In Europa is een leuke serie, die tenminste een andere zijde van de geschiedenis laat zien.

Die oppervlakkige informatieverhaaltjes met dezelfde beelden hebben we hier allemaal wel gehad, denk ik zo?
- Bram.T.
- Lid
die serie is nu elke dinsdag op de belgische zender canvas
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
-
- Lid
Jah,ik vond de documentaire van afgelopen week nog het leukst/interessants.
Zo hoor je nog een keer de andere kant van het verhaal over de Duce.
Volgende week het jaar 1929, de wo2 komt alweer dichterbij.
Zo hoor je nog een keer de andere kant van het verhaal over de Duce.
Volgende week het jaar 1929, de wo2 komt alweer dichterbij.
- Arachnide
- Lid
Zojuist de aflevering van afgelopen zondag teruggekeken, die ik wegens carnaval gemist had.
Mijn mond viel toch lichtelijk open van verbazing, toen ik hoorde dat Hugo Boss de ontwerper was van de SS- en HitlerJugend uniformen.
Verder blijft In Europa een erg leuke serie. Je zou het zelfs een beetje 'elitaire geschiedenis' kunnen noemen, omdat er enigszins verwacht wordt dat je een beetje kennis van zaken hebt. Er worden zijsporen van de geschiedenis vertelt, en de oppervlakkige verhaaltjes zoals we die allemaal op school hebben gehad worden overgeslagen. Super.
Toch maar is achter het boek aan van Geert Mak.
Mijn mond viel toch lichtelijk open van verbazing, toen ik hoorde dat Hugo Boss de ontwerper was van de SS- en HitlerJugend uniformen.
Verder blijft In Europa een erg leuke serie. Je zou het zelfs een beetje 'elitaire geschiedenis' kunnen noemen, omdat er enigszins verwacht wordt dat je een beetje kennis van zaken hebt. Er worden zijsporen van de geschiedenis vertelt, en de oppervlakkige verhaaltjes zoals we die allemaal op school hebben gehad worden overgeslagen. Super.
- Joe_Liebgott
- Lid
- Contacteer:
Morgen het jaar 1939, maar ik vier mijn verjaardag dus opnemen maar.
-
- Lid
Sluit ik me he-le-maal bij aan, Hulde!Arachnide schreef:Zojuist de aflevering van afgelopen zondag teruggekeken, die ik wegens carnaval gemist had.
- Jasper J
- Lid