In Europa.

Films, series en documentaires over WOII
Moengoman
Lid

Re: In Europa.

Bericht door Moengoman »

Wien Neêrlands bloed in d' aders vloeit .
Van vreemde smetten vrij.

Hoera, het oude racistische Nederlandse volkslied. Mijn zoon kan hier al stoppen, want zijn bloed bestaat voor 50% uit vreemde smetten. Twee van zijn grootouders waren namelijk javaan. Zijn javaanse grootvader kon dit heel goed zingen - de man sprak verder nauwelijks Nederlands. Hij was moslim en heeft na zijn 70e pas Nederland bezocht. Perfecte humor.
Sgt. Gallée
Lid

Bericht door Sgt. Gallée »

Heeft iemand gister gekeken naar In Europa? Ik vond het zeer interessant. Het onderwerp was: 'de slag bij Stalingrad'.

Uitzendinggemist: http://www.ineuropa.nl/jaar/1943/;jsess ... EEBBB8D569

//Sgt. Gallée
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
Arachnide
Lid

Bericht door Arachnide »

Moengoman schreef:Wien Neêrlands bloed in d' aders vloeit .
Van vreemde smetten vrij.
Nu vraag ik mij toch af in welke aflevering die lied voorbij is gekomen. Ik kan het me niet herinneren, toch maar is wat afleveringen terugzoeken dan. :)

Slag om Stalingrad was een nette aflevering, vooral dat nummer gezongen door dat groepje vrouwen vond ik een echt 'kippenvel' nummer.
Men moet de waarheid niet verwarren, met de mening van de meerderheid.
Is op zoek naar Duitse foto's, voor in mijn Duits fotoalbum. Verkoop je foto's? PB aub!
iknowdintoo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door iknowdintoo »

Ja, erg mooi nummer.
Eigenlijk wel erg dat het zo gemakkelijk is om mensenbotten te vinden rondom Stalingrad/Wolgograd..
Telemark
Lid

Bericht door Telemark »

Maar jammer genoeg de laatste aflevering dit seizoen.
DonorNL
Lid

Bericht door DonorNL »

Ja, maar kijk het positief: In september / augustus komt het weer. Op canvas gaat het toch gewoon wel door? Kunnen we altijd nog de herhaling zien..
Geen idee wat ik zeg en bedoel, de tekst hierboven is vast voud.
Telemark
Lid

Bericht door Telemark »

23 November - start tweede reeks televisieserie 'In Europa'

Zeventien zondagavonden op televisie.
Vanaf 23 november zendt de VPRO zeventien weken lang een nieuwe aflevering uit van de serie In Europa waarin de tweede helft van de twintigste eeuw centraal staat. De eerste reeks hield op in het jaar 1943 en de tweede reeks loopt tot en met 1999.
Tommy's
Lid
Contacteer:

Bericht door Tommy's »

vanaf 20 sept. is het weer elke zaterdag, nu steeds twee afleveringen per keer, het is wel iets na 1 u.
voor het hele programma kijk hier.
ook kan je op http://www.ineuropa.nl alle afleveringen nog een keer kijken.
"Never in the field of human conflict was so much owed by so many to so few."
Churchill

"A pint of sweat, saves a gallon of blood"
onbekende schrijver

"De geschiedenis leert ons dat de geschiedenis ons niets leert"
Hegel
DRG-fan
Lid

Bericht door DRG-fan »

Zijn er forumleden die de DVD reeks (serie 1) in bezit hebben? Ik heb deze via de NRC Handelsblad webshop aangekocht en heb met 1 van de dvd's een probleem nl. dat er ondertitels ontbreken. Ik vermoed dat dit een fabricagefout is, graag een seintje als er zich hier nog gelijkaardige 'gedupeerden' bevinden.

Geert Mak heeft vanavond ook nog een interview gegeven op de VRT, kanaal 'Canvas'. De ganse nacht lopen er nog herhalingen van, het was in het programma 'Terzake'... Dit interview is ter gelegenheid van het aanvatten van serie 2 afleveringen op Canvas.
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Vanavond 21:10 - 22:00 uur Nederland 2:
Compilatie 'In Europa', vanaf volgende week het tweede seizoen!
TV-gids.nl schreef:Voorafgaand aan de tweede serie In Europa, vanavond een compilatie-uitzending. Vanaf 30 november begint het tweede seizoen van de succesvolle serie In Europa. Het tweede seizoen beslaat de tweede helft van de vorige eeuw. Geen droge geschiedenisles, maar de meeslepende verhalen van ooggetuigen en direct betrokkenen voor wie de geschiedenis vaak nog actueel is. Hoe krabbelde Europa op na de Tweede Wereldoorlog? En welke wraak paste de Duitsers? Verder onder andere aandacht voor de moeizame verhoudingen op de Balkan, het Wirtschaftswunder, en de val van de Berlijnse Muur en van de Sovjet-Unie
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Plaats reactie