NO BETTER PLACE TO DIE (MOVIE IN THE MAKING)

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
To Tall
Lid
Contacteer:

NO BETTER PLACE TO DIE (MOVIE IN THE MAKING)

Bericht door To Tall »

Hello Everybody,

The website for the feature film “No Better Place To Die” is up and running. The link is:

No Better Place to Die

We would appreciate it if you could spread the word and send this email out to everybody on your email list. Please send it you all of your friends, family, veterans, re enactor groups, military people, and any body that you can think of. We will be adding new information to it as we get closer to filming in July.

Thanks for your help,

Doug Stebleton
Laatst gewijzigd door To Tall op 02 jun 2008, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Samuel.
Lid

Re: NO BETTER PLACE TO DIE (MOVIE IN THE MAKING)

Bericht door Samuel. »

Link werkt niet? :?
[Beschikbaar voor advertentie, bij interesse PB]
A lone wolf without a pack is either a survivor or a brute.
coco
Lid

Bericht door coco »

Site is dood...
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Sturmkreuz
Lid

Bericht door Sturmkreuz »

Lol, kijk even in de linkbar: http://http ...

Even wegdoen en je hebt het vanzelf

Hier de goede link
http://www.nobetterplacetodie.com/
To Tall
Lid
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Bedankt Sturmkreuz, ik heb de link aangepast.

Overigens wordt ons team in de links op die site ook nog even genoemd.

Gr.,
Too Tall
coco
Lid

Bericht door coco »

Wow, kippenvel! hopelijk word de film net zo indrukwekkend (is de film nou zwart wit of?)

mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Joe_Liebgott
Lid
Contacteer:

Bericht door Joe_Liebgott »

Ziet er goed uit.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
b2-t2
Lid

Bericht door b2-t2 »

Toch niet wéér een heroische Amerikaanse film over parachutisten in Normandië?? :? Ik vind het wel leuk hoor, maar heb het nu ook wel een beetje gezien.
Wat ik eens zou willen is een film vanuit het oogpunt van Duitse soldaten, tijdens de Blitzkrieg oid.
Samuel.
Lid

Bericht door Samuel. »

b2-t2 schreef:Toch niet wéér een heroische Amerikaanse film over parachutisten in Normandië?? :? Ik vind het wel leuk hoor, maar heb het nu ook wel een beetje gezien.
Wat ik eens zou willen is een film vanuit het oogpunt van Duitse soldaten, tijdens de Blitzkrieg oid.
Off-topic:
Misschien zin deze paar films wat voor je:
Stalingrad - Kennen de meeste wel.
Das Boot - Over de duikboten oorlog.
In enemy hands - Ook over duikboten, niet echt geweldig.
Die Brücke - Over de laatste paar maanden van de oorlog.
Der Untergang - Kennen de meeste ook wel.
Cross of Iron - Over het oostfront.
The eagle has landed - Over hot onvoeren van Churcill.
On-topic:
De link werkt nog steeds niet. :?
[Beschikbaar voor advertentie, bij interesse PB]
A lone wolf without a pack is either a survivor or a brute.
To Tall
Lid
Contacteer:

Bericht door To Tall »

b2-t2 schreef:Toch niet wéér een heroische Amerikaanse film over parachutisten in Normandië?? :? Ik vind het wel leuk hoor, maar heb het nu ook wel een beetje gezien.
Wanneer je je zou verdiepen in de strijd waar deze film over gaat dan zou je het bovenstaande niet zeggen. Vergeet daarbij niet dat para's in diverse operaties de speerpunten waren en daardoor de eerste klappen opvingen.

Over films vanuit Duits standpunt, die zijn er ook. Kijk maar in het lijstje van Samuel. Hiervan vind ik persoonlijk Die Brücke, het meest indrukwekkend.

Daarbij heeft Clint Eastwood een indrukwekkend 2 luik gemaakt over de strijd op Iwo Jima. Misschien wordt dat voorbeeld van het van 2 kanten belichten van een strijd in de toekomst vaker gevolgt. Wie weet.

Overigens is 779urphy gisteren overleden.

Gr.,
Too Tall
b2-t2
Lid

Bericht door b2-t2 »

To Tall schreef: Wanneer je je zou verdiepen in de strijd waar deze film over gaat dan zou je het bovenstaande niet zeggen. Vergeet daarbij niet dat para's in diverse operaties de speerpunten waren en daardoor de eerste klappen opvingen.
Beste, ik heb me zeker wel verdiept in die strijd. Ik heb zelfs op de bruggen gestaan en bij het standbeeld. Ik heb dan ook zeer veel respect voor de soldaten.

Maar wat mij tegenstaat is de verkapte boodschap over hoe heldhaftig de Amerikanen wel niet waren. "It all came down to the heart, courage and will of heroes like PFC Charles DeGlopper, Gen. James Gavin, 1st Lt. John "Red Dog" Dolan, Private 779urphy and Lt. John Marr who could be found everywhere on D-Day".
Alsof Amerika weer toe is een een nieuwe portie helden om te vereren. In alle films lijkt het alsof de Amerikanen de enigen waren die het zwaar hadden en dat zij persoonlijk verantwoordelijk waren voor de overwinning. Maar laat ook eens de Britse kant zien van het verhaal, of van de vrije Fransen.

Het is logisch dat de Amerikaans filmindustrie films maakt over Amerikaanse soldaten, maar als ze met Amerikaans geld eens een film zouden maken over de Britten, dan zou dat hen sieren en een meer algemeen beeld geven van de ETO.
Ruimteaapje
Lid
Lid

Bericht door Ruimteaapje »

Dit is een logisch gevolg van het politieke klimaat in de VS en dient om de publieke opinie daar te beïnvloeden. En die opinie is momenteel niet best - een flink deel van de Amerikaanse bevolking is tegen de oorlogen die de VS momenteel voeren (Irak, Afghanistan, the war on terror) - dus pompt het pentagon veel geld en andere steun (adviseurs, materieel) in filmprojecten die een positief beeld geven van Amerikaanse militairen. Dit zijn vooral films over het huidige Amerikaanse leger maar ook het ophemelen van hun rol tijdens WO2 valt daaronder. Niet alleen om het thuisfront enthousiast te maken maar ook om Europa nog eens te tonen hoe dankbaar ze daar moeten zijn voor wat Amerika 60 jaar geleden gedaan heeft met de expliciete boodschap dat ze daar in ruil nu achter de VS moeten gaan staan.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Jim
Lid
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

b2-t2 schreef:Maar wat mij tegenstaat is de verkapte boodschap over hoe heldhaftig de Amerikanen wel niet waren. "It all came down to the heart, courage and will of heroes like PFC Charles DeGlopper, Gen. James Gavin, 1st Lt. John "Red Dog" Dolan, Private 779urphy and Lt. John Marr who could be found everywhere on D-Day".
Alsof Amerika weer toe is een een nieuwe portie helden om te vereren. In alle films lijkt het alsof de Amerikanen de enigen waren die het zwaar hadden en dat zij persoonlijk verantwoordelijk waren voor de overwinning. Maar laat ook eens de Britse kant zien van het verhaal, of van de vrije Fransen.

Het is logisch dat de Amerikaans filmindustrie films maakt over Amerikaanse soldaten, maar als ze met Amerikaans geld eens een film zouden maken over de Britten, dan zou dat hen sieren en een meer algemeen beeld geven van de ETO.
Die betreffende Amerikanen zijn toch heldhaftig bezig geweest. Ere wie ere toekomt. En het betreft geen para's maar glider soldaten had ik begrepen.

Zelf had ik ook liever een film over een Britse eenheid gezien. Maar ja de Britse film industrie is ook niet meer wat het geweest was. En toen deze zo'n beetje de grootse waren hebben ze ook voornamelijk films gemaakt waar Britse helfhaftigheden in voor kwamen. En als de Fransen een oorlogsfilm maken gaat het meestal ook om Fransen.

En de film maatschappij, alle nationale heldhaftigheid in het midden gelaten, wil domweg ook geld verdienen. Liefst veel. En dat valt mits goed verfilmd, te halen in eigen land eerst. En af en toe een uitstapje met andere nationaliteit militairen zullen ze meestal doen als ze verwachten dat het verhaal ook in de US aanslaat. Europese filmmaatschappijen zijn niet veel anders.
b2-t2 schreef:Het is logisch dat de Amerikaans filmindustrie films maakt over Amerikaanse soldaten, maar als ze met Amerikaans geld eens een film zouden maken over de Britten, dan zou dat hen sieren en een meer algemeen beeld geven van de ETO.
Waarom zou een buitenlandse film maatschappij sier moeten maken in andere landen? Het is volgens mij niet hun taak /opdracht om een representatieve voorstelling te gaan geven over wo2.

Er zijn heel goede Franse (Dien bien Fu- Vietnam, Dunkerque, Marokaans/Frans - Indigènes), Tjechiesche (Dark blue world, Tobruk) Duitse (Die Brücke, Stalingrad, Das Boot, Der Untergang) Australische (Kokoda, Gallipoli) De grotere films hebben vaak medewerking met een Amerikaanse distributeur / geldschieter.
Het komt er op neer dat geld een grote factor is. De niet Amerikaanse film industrieen hebben een kleiner budget dus zelfs als er een prachtfilm is dan hoor je daar niets of weing van vanwege gebrek aan reclame. En een bioskoop keten wil ook graag geld verdienen en dat is met onbekende films vaak een stuk lastiger. Dus die worden niet aangekocht of nauwlijks vertoond.

Afgeven op een goede Amerikaanse film die een vrij betrouwbare weergave is een heldhaftige Amerikaanse actie is naar mijn mening hetzelfde als tegen die echte veteranen zeggen, jammer dat je Amerikaans bent. Je dapperheid van toen vind ik echter geen film waard want andere (nationaliteiten) komen te weinig aan bod.

U-571 dat is historisch gezien een aanfluiting. Maar voor een verstand op nul met een zak chips erbij best aardig.
Maar zo zijn er genoeg oorlogs films gemaakt in vele landen die verschikkelijk zijn.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie