Hoezo gek!! met munutie spelen?

Films, series en documentaires over WOII
ammo
Lid
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 45 keer

Re: Hoezo gek!! met munutie spelen?

Bericht door ammo »

seurcher schreef:
ammo schreef:
seurcher schreef:als iets 50 a 60 jaar in de plomp ligt zie je dat witte kruis echt niet meer zo gaaf en de lak van de tank is ook nog gewoon in takt kan echt niet zo.
Waarom niet?
ook al zou het metaal en de lak in een moeras zo mooi blijven wat ik al betwijfel, zouden er en zeker op het witte kruis verkleuringen te zien zijn (zwart bruin) door alles wat er aan gaat hechten, dit was gewoon veel te schoon

Ik denk van wel, heeft met de zuurgraad en de kwaliteit van het water te maken.
Nemo Me Impune Lacessit
Doornewaard
Lid

Bericht door Doornewaard »

seurcher schreef:
Doornewaard schreef:Dit kan zeker wel, gewoon goed geconserveert. Er komt practies geen zuurstof bij, want ijzer en zuurstof gaat op den duur niet samen oftewel: roesten. Maarja meer een bevesteging van de voorgaande post. Er wordt regelmatig wel een tank uit een moeras/water getrokken. En bij sommigen kan wat meer op de nederlandse spelling letten ook geen kwaad.
als je dat van die spelling van mij bedoeld? dan moet ik je teleur stellen want ik heb al heel m,n leven last van dislectie , voor de een is dat makkelijker dan voor de ander.
en ik denk dan maar als je het kan lezen dan is het toch goed?
Daarmee bedoel ik niet specifiek jou mee, gewoon in het algemeen. En als je last van dislectie probeer je post ff na te kijken om mogelijke spelfouten die je dan ziet. Je kunt er natuurlijk niks aan doen, maar een hoofdletter ofzo zie je denk ik gauw genoeg dat je die gemist hebt.
iknowdintoo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door iknowdintoo »

Bovendien heeft die vondst in tal van Russische (geloof ik) kranten gestaan..
seurcher
Lid

Bericht door seurcher »

Waarom niet?[/quote]
ook al zou het metaal en de lak in een moeras zo mooi blijven wat ik al betwijfel, zouden er en zeker op het witte kruis verkleuringen te zien zijn (zwart bruin) door alles wat er aan gaat hechten, dit was gewoon veel te schoon[/quote]

Ik denk van wel, heeft met de zuurgraad en de kwaliteit van het water te maken.[/quote]
Ik weet het ook niet het lijkt mij gewoon sterk ik heb er al naar gezocht op het net maar niet echt iets gevonden.
Ik lijd het ook af van mijn bodem vondsten, hulzen en kogel punten liggen net tussen de laag van zand en turf (blad en naald afval) en is ook een zuure omgeving, die zijn allemaal verkleurd en uitgebeten.en de ijzere hulzen roesten weg.
coco
Lid

Bericht door coco »

iknowdintoo schreef:Bovendien heeft die vondst in tal van Russische (geloof ik) kranten gestaan..
Hoe weet jij dit nou weer?
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Doornewaard
Lid

seurcher schreef:Waarom niet?
ook al zou het metaal en de lak in een moeras zo mooi blijven wat ik al betwijfel, zouden er en zeker op het witte kruis verkleuringen te zien zijn (zwart bruin) door alles wat er aan gaat hechten, dit was gewoon veel te schoon[/quote]

Ik denk van wel, heeft met de zuurgraad en de kwaliteit van het water te maken.[/quote]
Ik weet het ook niet het lijkt mij gewoon sterk ik heb er al naar gezocht op het net maar niet echt iets gevonden.
Ik lijd het ook af van mijn bodem vondsten, hulzen en kogel punten liggen net tussen de laag van zand en turf (blad en naald afval) en is ook een zuure omgeving, die zijn allemaal verkleurd en uitgebeten.en de ijzere hulzen roesten weg.[/quote]

Bodemvondsten kun je niet vergelijken met vondsten uit het water of moeras. Hout blijft in het water ook gewoon goed denk aan kisten of het houtwerk van een kar98.
coco
Lid

Bericht door coco »

@ hierboven:

Wij hebben een vijver en ik viste er laatst nog een autotje uit wat er ooit is ingevallen ofzo, nou ik weet wel zeker dat er alg opzat! dus een tank zo uit het water trekken zonder een stukje alg aanslag ofzo is gewoon onmogelijk. (ps: het is een stiltaande vijver net als een moeras dus.)
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
ammo
Lid

Bericht door ammo »

coco schreef:@ hierboven:

Wij hebben een vijver en ik viste er laatst nog een autotje uit wat er ooit is ingevallen ofzo, nou ik weet wel zeker dat er alg opzat! dus een tank zo uit het water trekken zonder een stukje alg aanslag ofzo is gewoon onmogelijk. (ps: het is een stiltaande vijver net als een moeras dus.)

Als het dieper ligt ,komt er echt geen alg op, en wat ik al aangaf , de waterkwaliteit en de zuurgraad,
ik ben in bezit van een 40 mm bofors patroon met alle verf er nog op , komt uit het water.
Nemo Me Impune Lacessit
Doornewaard
Lid

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor de ongelovigen onder ons.
ammo
Lid

Bericht door ammo »

Dat bedoel ik ,maar dat kun je de ongelovigen toch niet wijsmaken,Dat komt alleen omdat ze zelf nog nooit wat gevonden of gezien hebben.
Nemo Me Impune Lacessit
Jim
Lid
Ontvangen: 24 keer

Bericht door Jim »

Deze Bell Aircobra via Lend-lease programma naar De Sowjet -Unie gebracht. In Februari 1944 is deze neergestort en in 2004 is hij uit een meer gehaald.
Afbeelding
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
JimK
Lid
Contacteer:

Bericht door JimK »

Om even te reageren op alle niet gelovers. Deze tank is echt gevonden, websites vol ermee. En ja, je vind het zo mooi. Er zijn inderdaad tal van tanks gevonden, in slechte maar ook hele mooie staat. Ligt maar net aan de grond/water en alle andere factoren. En die waren hier vrij gunstig.
Er is ook een T34 opgegraven die met een paar dagen weer rond reed, zonder Duitse tekens of wat dan ook. Gewoon een T34 waar er nog duizenden van staan en dus niet bijzonder, en niet om de boel voor de gek te houden. Een opgraving van een tank is ook niet voor niks.

Voor wie het niet gelooft nog een aantal tankopgravingen;
de wereldberoemde demjansk stug; http://www.detektorweb.cz/index.4me?s=s ... &mm=1&vd=1 met verf :!:
en ook een link naar de tank uit deze youtube film, waarop je meer details kunt zien; http://www.mtaofnj.org/non_mta_events/R ... kFound.htm Heeeeeeel duidelijk dat dat niet gisteren erop gezet is
http://xmb.stuffucanuse.com/xmb/viewthread.php?tid=1759

En er zijn er nog veel meer :wink:

Afbeelding
iknowdintoo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door iknowdintoo »

Hele interessante opgravingen :) .
Doornewaard
Lid

Ach ja, bij sommige personen is het eerst zien. Dan geloven.
seurcher
Lid

Bericht door seurcher »

Nu ik dit allemaal zie ben ik wel overtuigt van de echtheid van dit alles, het leek me zo sterk en heb idd nog nooit iets uit het water gevonden.
het zij in iedergeval wel allemaal mooie vondsten!!
Plaats reactie