Hoezo gek!! met munutie spelen?

Films, series en documentaires over WOII
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 54 keer
Ontvangen: 97 keer

Re: Hoezo gek!! met MUNITIE spelen?

Bericht door asjemenou »

Dat dit soort gave bodemvondsten worden gevonden dan twijfel ik geen moment aan. Zo'n vijf jaar geleden heeft men in mijn woonplaats een (zesde) Romeins vaartuig gevonden, welke nog in een bijzonder goede staat was. Kan zo'n vaartuig van een kleine tweeduizend jaar oud nog goed uit de grond komen dan kan een tank van slechts zestig jaar dit natuurlijk ook.
Rusland is nu eenmaal een onmetelijk land. Dat in deze wijdse landschappen een tank of een vliegtuig voor zestig jaar kan verdwijnen vind ik dan ook niet zo vreemd.
Zelf heb ik genoeg gave WOII vondsten gezien bij mijn oom, die destijds bij de EOD werkte. Zo kan ik mij nog goed een Duitse schaarkijker herinneren die hij gevonden had. Zelf gaf hij niet zoveel om dit soort vondsten. De schaarkijker heeft hij dan ook aan een museum geschonken.
Terugkomend op het filmpje in de openingsreactie, ik blijf het toch roekeloos en erg respectloos vinden wat deze personen doen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

Re: Hoezo gek!! met munutie spelen?

Bericht door sniper snoop »

Gewoon stom wat ze doen, in het DOVO maken ze gebruik van ontploffingscontainers. Wat erin kan, vliegt erin. Er zijn nog heel veel stomme actie's. Bijvoorbeeld aan de kust (ik denk De Panne) lig een magazijn met mosterdgasbommen bloot in open lucht, afgeschermd met kleine afdakjes. Dit omdat ze onschadelijk maken gewoon teveel tijd en manschap vragen.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Doornewaard
Lid

Bericht door Doornewaard »

Je wil niet weten wat er allemaal in rusland ligt. Zo uitgestrekt dat na de oorlog er niemand meer is geweest. Ken het verhaal van iemand die daar in een bos liep. En zo tegen een PAK 40 7.5 cm aan liep. De lijken (of wat er nog van over is) lag er nog gewoon bij, zoals het na het gevecht achter is gelaten. Die persoon had alleen een paar hulzen meegenomen.
Een PAK kun je moeilijk in het vliegtuig kwijt :) .
JimK
Lid
Contacteer:

Bericht door JimK »

Van die rare dingenkunnen hier ook. Een vriend van mij haalt een paar jaar terug in zijn woonplaats uit een klein bosje een Duitse dienstfiest weg, deze stond gewoon langs de weg schuin tegen de boom. Die had daar altijd al gestaan. :P
seurcher
Lid

Bericht door seurcher »

mgschutze schreef:Van die rare dingenkunnen hier ook. Een vriend van mij haalt een paar jaar terug in zijn woonplaats uit een klein bosje een Duitse dienstfiest weg, deze stond gewoon langs de weg schuin tegen de boom. Die had daar altijd al gestaan. :P
Kun je daar een foto van plaatsen? ben wel erg benieuwd.
wel mooi om zo iets te vinden.
Pvt. Mike
Lid
Contacteer:

Bericht door Pvt. Mike »

Inderdaad GEK zijn ze!
Fuck Hitler And The Rest, 35th The Best!
mtdr
Lid

Bericht door mtdr »

wat een sukkels :shocked:
mgschutze schreef:Maar ze maken de munitie etc iig wel onschadelijk. Misschien de vrijwillige Russische EOD. :P :lol:
:lol:
Laatst gewijzigd door mtdr op 03 dec 2008, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Verzamel D-Day Soldbucher.
Rowen
Lid

Bericht door Rowen »

ammo
Lid
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Bericht door ammo »

Mooi werk zo,n magneet