Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jefke* schreef:Wat vinden jullie van The Rise of evil?
Qua vertolking van Hitler, historisch correct, etc.
Sbf.Koch schreef:Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik Hitler: the Rise of Evil een bar slechte serie vond. Ja, het ziet er allemaal prachtig uit en Robert Carlyle doet hetgeen wat hij moet doen geniaal. Maar hetgeen wat hij moet doen is nou juist hetgeen wat mij zo tegenstaat, het hele script eigenlijk. Hitler wordt zo verschrikkelijk als monster neergezet dat het simpelweg ongeloofwaardig is. Als Hitler werkelijk zo geweest zou zijn had hij never nooit de macht kunnen grijpen.
Het gevaar van Hitler en de zijnen lag juist in de tegenovergestelde hoek: Hij kon heel charmant zijn, kwam vaak over als liefhebbende, zorgzame man, een man die geniaal was als hij sprak. Het is juist deze menselijkheid die hem zo aantrekkelijk maakte voor vele miljoenen duitsers en daar lag en ligt het gevaar. Door Hitler als een maniakale, incestueuse, hondjes mishandelende en doorgedraaide gek te portretteren missen de makers hun doel; namelijk het waarschuwen voor dit soort mensen in dit soort situaties.
PPL schreef: |
En zo is de hoes herkenbaar in de winkel of bij de videotheek.
(Mocht iemand nieuwsgierig zijn om deze film te gaan bekijken).
Alweer een goede daad vandaag
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.
"Hitler - The Rise of Evil" is een goede film om op een speelse wijze te zien wat er allemaal vooraf ging aan de dag waarop Hitler aan de macht kwam. Wie er betrokken waren bij deze machtstrijd, de chronologie van gebeurtenissen: zulk soort dingen moet je verwachten in deze film.
Na het zien van "Der Untergang" valt voor mij "The Rise of Evil" echter in het niet. Ben het eens met Koch, want de raaskallende, idiote en wereldvreemde Hitler die Carlyle neerzet is veel minder geloofwaardig dan de menselijke Hitler en zijn emoties die Ganz neerzet.
"Der Untergang" bevat dan ook een duidelijke morele en psychologische boodschap, terwijl ik "The Rise of Evil" meer zie als een documentaire waarin de psychologie van hoofdpersonen geen rol speelt.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Wat ik ook maar vreemd vind aan de serie is dat Hess, Goering en Goebbels zo'n kleine rol hebben en die Journalist en Hanfstaengl zo'n grote rol.
Verder is het een vermakelijke film en zoals kevin al zegt een goeie film die op chronologische wijze een aantal punten behandelt.
Ik denk dat als de makers van der untergang deze film hadden gemaakt dat ie historisch correcter en interessanter was geweest.
Nee hij lijkt er niet echt op, alhoewel de hitler uit WO1 enige vergelijkenis vertoond. Vooral als ie die piekhelm draagt. Maar dat vind ik nog niet zo'n ramp. Dat ie engels praat wel!