Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Na de dood van hun ouders wordt de kleine tweeling Lotte en Anna op abrupte wijze gescheiden. Lotte groeit op in Nederland en Anna in Duitsland. Twee geheel verschillende werelden. Kort voor de Tweede Wereld oorlog vinden zij elkaar in Duitsland terug. Het weerzien loopt op een teleurstelling uit. Door hun verschillende ervaringen tijdens de Tweede Wereld oorlog groeien zij verder uit elkaar. Anna trouwt een SS-er Martin, en Lotte`s Joodse verloofde David wordt afgevoerd naar Auschwitz. Als Anna en Lotte elkaar na de oorlog weer zien is de breuk definitief. Vijftig jaar later treffen Lotte en Anna elkaar in Spa. Is een verzoening tussen de hoogbejaarde tweelingzusters nog mogelijk?
Bron: videoland.nl
Deze film heeft natuurlijk bijna een oscar gewonnen, maar ik heb hem nog niet gezien. Het boek heb ik ook niet gelezen. Is het de moeite om hem eens te gaan huren? Gaat de film merendeel over de oorlog of over de zusjes als ze hoogbejaard zijn?
Ik vond the pianist een matig verhaal, maar als je bedenkt dat het waargebeurd is.....dan is het niet te bevatten.
Schindlers list is naar mijn mening toch wel de meest realistische film ooit, zo ongeveer.
De tweeling is ABSOLUUT de moeite waard. Het is een prachtige film waarin echt een boel te zien is. Je begrijpt na deze film misschien ook wel iets beter hoe het kwam dat de Duitsers toch zo achter Hitler en zijn NAZI denken aanliepen. Ik vond het een goed verhaal en zoals ik al zei, zeker de moeite waard om te bekijken.
(de film gaat niet alleen over 2 oude dametjes hoor, en het grootste gedeelte speelt zich trouwens af tijdens de oorlog)
Dan moet ik toch maar eens kijken of ik hem zie staan als ik weer bij de videotheek kom, zeker als er ook in naar voren komt hoe mensen zo achter Hitler aan gingen lopen. In Hitler, rise of evil kwam dit ook gedeeltelijk naar voren en dat is toch wel een interessant punt.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.
Ik vond hem erg goed, vooral omdat de drie tijdslijnen door elkaar lopen. Je ziet daardoor goed wat voor effect bepaalde opmerkingen of gebeurtenissen hadden. Op de dvd die ik heb gekocht stonden ook nog verwijderde scenes en een making off. Erg leuk om te zien dat de Anna's echt Duits zijn en de Lotte's Nederlands.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.
Die scene van dat tasje liet goed zien hoe toevallig je opgepakt kon worden. Voor hetzelfde geld was er niks aan de hand geweest en waren ze hele oorlog samen gebleven.
ik heb het boek niet gelezen maar vond de film wel leuk, ik weet wel dat de film anders is dan het boek, want in het boek kwam er nog een verzoening en in de film niet, dat vond ik wel jammer maar de film is zeker het bekijken waard vind ik.
Die verzoening was toch dat ze met ze twee daar in die bladeren lagen!!!
Dus een soort van verzoening was er naar mijn mening wel. Heb het boek niet gelezen dus mischien bedoel je iets anders.