[Kijkerstip] Wie heeft Anne Frank verraden

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
Jurrie
Moderator
Moderator

[Kijkerstip] Wie heeft Anne Frank verraden

Bericht door Jurrie »

Beste mensen,

Op 4 mei(tijdstip nog onbekend) zend Discovery channel een docu uit over wie Anne Frank heeft verraden/verraden zou kunnen hebben

Misschien wel interessant

Greetz,

Jurrie
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Goede tip. Er zijn zoveel verhalen in omloop inmiddels. Half Amsterdam kan het al gedaan hebben.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Mich
Lid

Bericht door Mich »

Ik dacht dat Miep Gies door veel mensen als schuldige aangwezen werd. Is dat zo?

Mich.
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

Ik heb hier nog de cd-rom leggen van het anne frankhuis waarmee je een 3-D tour kan maken door het huis zeer mooi en fraai :D
Timo
Lid

Bericht door Timo »

die ''speelde'' wij op school
op de basisschool
Starting up again
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Mich schreef:Ik dacht dat Miep Gies door veel mensen als schuldige aangwezen werd. Is dat zo?

Mich.
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ze wordt juist gezien als (1 van) hun redder(s). Vergeet niet dat Miep en Jan Gies in hun eigen huis ook een onderduiker hadden en dat ze dus extra voorzichtig moesten zijn.

Anderen zijn wel vaak als schuldige aangewezen, zoals een schoonmaker die in het pand werkte, maar ook een nsb'er die contact had met Otto Frank en die na de oorlog nog een brief van Otto gekregen heeft. Dan zijn er nog de inbrekers die in het pand waren en nog een paar nsb'ers die ook binnen waren en ervan hadden kunnen weten.
LHek
Lid
Contacteer:

Bericht door LHek »

Tijdstip is 20.00 uur. Staat al in een ander topic.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Yorick
Lid

Bericht door Yorick »

Donderdag 6 mei:
06:00 Discovery Channel Unsolved history: Who betrayed Anne Frank?
12:00 Discovery Channel Unsolved history: Who betrayed Anne Frank?

word dus nog uitgebreid herhaald :)
"Arnhem bridge. And hold it!"
marloes
Lid

Bericht door marloes »

Miep Gies als verdachte is enorme onzin, nooit serieus als verdachte gezien in deze zaak, is juist een held.
Verwacht ook op deze discovery documentaire vooral geen antwoord op de vraag wie anne frank en haar familie en vrienden verraden heeft.
Want officieel is dat gewoon niet bekent, er zijn veel verdachte, sommige heel verdacht en geloofwaardig maar feit is dat we het gewoon niet zeker weten.
Helaas want als deze persoon nu nog leeft zou ik die erg graag een bezoekje brengen... :evil:
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Ik verwacht zeker geen antwoord, daar voor heb ik te veel verhalen gelezen die allemaal mogelijk zijn zonder echte antwoorden. :) Het zal misschien nog ergens in een geheim archief staan, maar dat zal dan wel niet meer boven water komen.

Fijn dat het herhaald wordt, ik was al aan het twijfelen wat ik op moest gaan nemen. :)
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Yorick
Lid

Bericht door Yorick »

12.00... vroeg opstaan dus :)
"Arnhem bridge. And hold it!"
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Heeft iemand het al gezien? Vanavond komt er nog een herhaling, die ga ik kijken. Echt handig nu dat discovery altijd alles een paar keer herhaalt. ;)

*Weer alleen*
Plaats reactie