[Kijkerstip] Wie heeft Anne Frank verraden
- Jurrie
- Moderator
[Kijkerstip] Wie heeft Anne Frank verraden
Beste mensen,
Op 4 mei(tijdstip nog onbekend) zend Discovery channel een docu uit over wie Anne Frank heeft verraden/verraden zou kunnen hebben
Misschien wel interessant
Greetz,
Jurrie
Op 4 mei(tijdstip nog onbekend) zend Discovery channel een docu uit over wie Anne Frank heeft verraden/verraden zou kunnen hebben
Misschien wel interessant
Greetz,
Jurrie
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
- Brianlinden
- Lid
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ze wordt juist gezien als (1 van) hun redder(s). Vergeet niet dat Miep en Jan Gies in hun eigen huis ook een onderduiker hadden en dat ze dus extra voorzichtig moesten zijn.Mich schreef:Ik dacht dat Miep Gies door veel mensen als schuldige aangwezen werd. Is dat zo?
Mich.
Anderen zijn wel vaak als schuldige aangewezen, zoals een schoonmaker die in het pand werkte, maar ook een nsb'er die contact had met Otto Frank en die na de oorlog nog een brief van Otto gekregen heeft. Dan zijn er nog de inbrekers die in het pand waren en nog een paar nsb'ers die ook binnen waren en ervan hadden kunnen weten.
- LHek
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
-
- Lid
Miep Gies als verdachte is enorme onzin, nooit serieus als verdachte gezien in deze zaak, is juist een held.
Verwacht ook op deze discovery documentaire vooral geen antwoord op de vraag wie anne frank en haar familie en vrienden verraden heeft.
Want officieel is dat gewoon niet bekent, er zijn veel verdachte, sommige heel verdacht en geloofwaardig maar feit is dat we het gewoon niet zeker weten.
Helaas want als deze persoon nu nog leeft zou ik die erg graag een bezoekje brengen...
Verwacht ook op deze discovery documentaire vooral geen antwoord op de vraag wie anne frank en haar familie en vrienden verraden heeft.
Want officieel is dat gewoon niet bekent, er zijn veel verdachte, sommige heel verdacht en geloofwaardig maar feit is dat we het gewoon niet zeker weten.
Helaas want als deze persoon nu nog leeft zou ik die erg graag een bezoekje brengen...

"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
HM van Randwijk 1909-1966
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
Ik verwacht zeker geen antwoord, daar voor heb ik te veel verhalen gelezen die allemaal mogelijk zijn zonder echte antwoorden.
Het zal misschien nog ergens in een geheim archief staan, maar dat zal dan wel niet meer boven water komen.
Fijn dat het herhaald wordt, ik was al aan het twijfelen wat ik op moest gaan nemen.

Fijn dat het herhaald wordt, ik was al aan het twijfelen wat ik op moest gaan nemen.

Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.
*Weer alleen*
*Weer alleen*
- YPPY
- Lid
- Contacteer: