Ik. De fouten die hier op de foto's van de film al te zien zijn vind ik niet kunnen. Daar wordt voor mij de film al mee verpest. Het is zo'n kleine moeite om hier iemand of een paar mensen naar te laten kijken, en dat maakt op een film budget niks uit. (waarschijnlijk zijn er genoeg mensen die voor niks advies willen geven over het hoe en wat omtrent de uniformering).coco schreef:......., goed verhaal (oke wat fouten maarja who care's?).
.....mvg,
goed verhaal (oke wat fouten maarja who care's?
Dan zal je bij de meeste boekverfilmingen een tenenkrommende ervaring hebben. Het simpele feit is dat de meeste boeken bewerkt moeten worden, voordat ze verfilmd worden. Tot nu toe is het bij mij zo dat ik van alle boekverfilmingen die ik heb gezien en waarvan ik ook het boek heb gelezen ik het boek beter vond.killingspree schreef:Het verhaal is beschreven in het boek oorlogs winter... het is een verfilming. Ik verwacht van een verfilming van een boek een verfilming van een boek en geen eigen draai.
Dit vind ik een persoonlijke mening die je hier geeft. Iedereen beleeft een boek anders, je ziet een hoofpersoon voor je zoals jij 'm leest. De regiseur heeft dit, overigens wel samen met de schrijver Jan Terlouw, eigenlijk ook gedaan. Welliswaar is het een 'eigen draai' maar met goedkeuring van de schrijver. Echter kan ik me misschien helemaal niet in de hoofdpersoon vinden omdat hij in mijn gedachten er toch ander uitgezien moet hebben, of toch op een andere manier gereageerd moet hebben of zelfs op een andere manier zou lopen. Iedere film is dus eigenlijk een eigen draai van de regiseur.killingspree schreef: Het verhaal is beschreven in het boek oorlogs winter... het is een verfilming. Ik verwacht van een verfilming van een boek een verfilming van een boek en geen eigen draai.
Ik verwacht = naar mijn meningIk verwacht van een verfilming
Idd, een budget van zoveel geld en dan toch weer bezuinigen op een heel belangrijk iets. En als ik dan in de aftiteling zie hoeveel mensen er aan mee werken, en overal een serie assistenten bij. Dan vraag ik me af of je daar niet een persoon weg kan strepen en zorgt dat de uniformen er gewoon goed uit zien.killingspree schreef:ben gelukkig niet de enige...
het gebeure over het verhuur in Praag verklaard natuurlijk wel veel... maar een film met een budget van 10 miljoen, tja.
voor wat betreft de muts, tja... uit een compleet verbrand wrak een nieuwe muts tovere is al vaag, laat staan een bij passende lange overall... nee.
mij niet gezien
UIteraard. Niels mag dan stellen dat het wrak totaal uitgebrand was maar de jongens vinden er immers ook nog een vliegerhelm die nog geheel intact is.mgschutze schreef:Wat de bedoeling van het RAF mutsje nou is is me niet duidelijk, dat is haast te erg om een fout te kunnen zijn, zou het niet het idee moeten wekken dat dat uit het vliegtuig komt???...
Niet interesseren was niet aan de orde, maar ze hadden er niet het geld voor over om de door hun ingehuurde expert mee te nemen naar de opnames in het buitenland, waar ze dus begonnen. Deze persoon kon daardoor niet van te voren adviseren of het spul bekijken en wijzigen. Door zo'n lullige bezuiniging verpesten ze er toch veel mee (ook al ziet 99,9 procent het inderdaad niet), andere toekomstige films zien er dan veelbelovender uit.Ruimteaapje schreef:UIteraard. Niels mag dan stellen dat het wrak totaal uitgebrand was maar de jongens vinden er immers ook nog een vliegerhelm die nog geheel intact is.mgschutze schreef:Wat de bedoeling van het RAF mutsje nou is is me niet duidelijk, dat is haast te erg om een fout te kunnen zijn, zou het niet het idee moeten wekken dat dat uit het vliegtuig komt???...
En wat de aankleding betreft. Het is een avonturenfilm en 99,9 procent van het bioscooppubliek boeit het totaal niet of er DDR knopen aan een uniform zitten en dat soort details. Logisch dat het de makers van de film ook niet direct interesseert.