Der untergang:de laatste dagen van hitler en het duitse rijk mooi om te zien,een goede hitler door bruno ganz,veel info over de laatste dagen van duitse rijk.
The pianist: vind ik een zeer goede film omdat het ook waargebeurd is en ook aangrijpend en in deze film krijg ik altijd veel haat voor de duitsers :p
The longest day: de beste oorlogsfilm gua informatie van D-Day,een van de belangrijkste gebeurtenissen van WO II zie je in deze film.
Saving private Ryan: is gewoon een zalige film van het begin(omaha beach tot de dood van tom hanks) goed geacteerd wel spijtig dat Vin Diesel er al zo vroeg uit moest
We were soldiers:een mooie vol actie film in vietnam,en de patriot Mel Gibson die zijn rol goed speelt.
Stalingrad:een zeer aangrijpende film hier zien we vannuit de duitse kant die naar de sovjet unie moesten gaan om te gaan vechten in stalingrad maar voor ze het weten moeten ze vechten tegen het koude weer en onbekent terrein en tekort aan voedsel.
Full metal jacket: het begin van deze film (de opleiding) vind ik het beste deel van de film dan zien we hoe Amerikaanse soldaten worden klaargestoomt voor in Vietnam te gaan vechten en sommigen draaien door en sommigen halen het.Het tweede deel volgen we dan 2 soldaten van die opleiding die in vietnam zijn beland en moeten gaan vechten.
The great escape: Een gevangenis film waarin de duitsers mensen inzetten die te veel zijn ontsnapt uit andere gevangenisen,en ze proberen nu weer te ontsnappen uit deze gevangenis dus wel mooi om te zien.
Platoon: fijne film om naar te kijken,de waanzin van Vietnam zien we Amerikaanse soldaten die de ''Vietnameese insecten'' rap willen uitroeien en dat lukt hen goed tot de Vietnameese soldaten erop af stormen
Zo ik heb het in kort gezegd het zijn allemaal heel goede oorlogsfilms vind ik zelf.