Mee eens deze heb ik gzn in verband met onze lessen geschiedenis.david879 schreef:Het is geen WO2 film, doch een Koude Oorlog film: Das leben der Anderen; het geeft een mooi beeld hoe een man een ommekeer maakt in zijn leven. Van felle voorstander der DDR naar een "Democraat"
Beste oorlogsfilm aller tijden
-
- Lid
Re: Beste oorlogsfilm aller tijden
- Tommes
- Lid
1. A bridge to far..
Moet ook wel aangezien hij in mijn stad is opgenomen met talloze kenissen die het er nu nog steeds over hebben dat ze figurant waren..
Moet ook wel aangezien hij in mijn stad is opgenomen met talloze kenissen die het er nu nog steeds over hebben dat ze figurant waren..
Gezocht alles M.B.T Deventer/Schalkhaar 40-45
- toonen
- Lid
Das leben der anderen is inderdaad een erg goeie film, een van de betere is toch wel Der Untergang, Enemy at the gate en Platoon..maar dat is geen WOII, wel een topfilm.......
"Qua patet orbis"
- Jonkerman
- Lid
Haha, wij hebben hem bij Duits gezien. Inderdaad een goede film.fallschirmjager schreef:Mee eens deze heb ik gzn in verband met onze lessen geschiedenis.david879 schreef:Het is geen WO2 film, doch een Koude Oorlog film: Das leben der Anderen; het geeft een mooi beeld hoe een man een ommekeer maakt in zijn leven. Van felle voorstander der DDR naar een "Democraat"
Zoals bij velen staat bij mij ook Band of Brothers op een hoge plaats. En ik kan Hiter: The Rise of Evil ook aanbevelen.
-
- Lid
Dat is een miniserie, maar ja, is ook wel héél goed !BOB12 schreef:band of brothers
de alerbeste!!
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Verhaal is inderdaad soms redelijk goed, maar qua uniformering af en toe minder.Jentyyy schreef:Dat is een miniserie, maar ja, is ook wel héél goed !BOB12 schreef:band of brothers
de alerbeste!!

“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
- Bram.T.
- Lid
vandaag nog eens naar the great escape gekeken enja.... die film is gewoon af
hoort zeker in de top 5 van beste oorlogsfilms (woII) wat mij betreft.
hoort zeker in de top 5 van beste oorlogsfilms (woII) wat mij betreft.
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Zoals Saving Private Ryan is ook heel goed, maar de uniformering trekt op geen zak !omgitsme schreef:Verhaal is inderdaad soms redelijk goed, maar qua uniformering af en toe minder.Jentyyy schreef:Dat is een miniserie, maar ja, is ook wel héél goed !BOB12 schreef:band of brothers
de alerbeste!!
- Akko
- Lid
Ik vind zoals Spearhead, the great escape zoizo een van de 5 beste oorlogsfilms ooit gemaakt.
Behind Enemy gates vind ik ook geweldig.
Grtz N.
Grtz N.
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
-
- Lid
De beste oorlogs film vind ik its all quiet on the western front gaat over wo1. maar de aller beste docu ooit gemaakt is die van de bbc the world at war. Daar in krijg je een compleet overzicht van alle strijdtoneelen van wo2 een uiterst complete serie met hele mooie commentaren.
Band of brothers is vind ik veels te geromantiseerd lijkt wel een padvinders clubje. De beste oorlogsfilm uit hollywood blijft gewoon platoon en op de 2e plaats full metal jacket. En ten slot Als je nou nog eens mooie oorlogsboeken wilt lezen zou ik sven hazzel gaan lezen gaat over een vent die in een strafbataljon van de duitsers komt en met zn tank de meest bizarre avonturen beleeft.
Band of brothers is vind ik veels te geromantiseerd lijkt wel een padvinders clubje. De beste oorlogsfilm uit hollywood blijft gewoon platoon en op de 2e plaats full metal jacket. En ten slot Als je nou nog eens mooie oorlogsboeken wilt lezen zou ik sven hazzel gaan lezen gaat over een vent die in een strafbataljon van de duitsers komt en met zn tank de meest bizarre avonturen beleeft.
Anonyma - Eine Frau in Berlin

IMDb: http://www.imdb.com/title/tt1035730/

moviemeter: http://www.moviemeter.nl/film/53527moviemeter.nl schreef:Anonyma - Eine Frau in Berlin
Berlijn, 1945. Een jonge Duitse vrouw, Anonyma, probeert te overleven na de invasie van de Sovjet troepen in de laatste dagen van de Tweede Wereldoorlog. Samen met hoofdzakelijk andere vrouwen schuilt ze in een kelder, waar ze veelal worden verkracht door de Sovjet troepen. Anonyma besluit een liefdesrelatie aan te gaan met een Sovjet officier, om zodoende de andere vrouwen en zichzelf te beschermen. Gebaseerd op het dagboek Anonyma - Eine Frau in Berlin.
IMDb: http://www.imdb.com/title/tt1035730/
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
- Mr Mojo Risin
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 8 keer
Volgens mij verwar je hier 'Behind Enemy Lines' en 'Enemy at the Gates'. Waarschijnlijk bedoel je de 2de omdat die over de WOII gaat.Akko schreef:Ik vind zoals Spearhead, the great escape zoizo een van de 5 beste oorlogsfilms ooit gemaakt.
Grtz N.
Inderdaad een heel goeie film.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
- Akko
- Lid
Ja inderdaad ik bedoelde dus, Enemy at the gates :pparatrooper schreef:Volgens mij verwar je hier 'Behind Enemy Lines' en 'Enemy at the Gates'. Waarschijnlijk bedoel je de 2de omdat die over de WOII gaat.Akko schreef:Ik vind zoals Spearhead, the great escape zoizo een van de 5 beste oorlogsfilms ooit gemaakt.
Grtz N.
Inderdaad een heel goeie film.
Had de dag ervoor behind enemy lines nog eens gezien.
Daarmee dat ik ze omwisselde.
Het is en blijft een van de beste films.
Ook een film dat je niet beu gezien wordt.
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
-
- Lid
de meeste oorlogsfilmen vind ik goed.
bv.passchendaele,saving private ryan...
72metres vind ik barslecht.
bv.passchendaele,saving private ryan...

72metres vind ik barslecht.

mijn site : http://www.everyoneweb.com/wardmilitaria