Beste oorlogsfilm aller tijden
- Patrick.S
- Lid
- Contacteer:
Re: Beste oorlogsfilm aller tijden
Ik zie nergens de film Memphis Belle staat en toch is de voor mij dan een van de mooiste films
Verzamelinteresse:
Brits:43rd Wessex Infantry Division en Guards Armoured division.
Canadees:4th Canadian Armoured Division
US:Armored en Tank Destroyer eenheden en 79th en 90th Infantry Division.
Brits:43rd Wessex Infantry Division en Guards Armoured division.
Canadees:4th Canadian Armoured Division
US:Armored en Tank Destroyer eenheden en 79th en 90th Infantry Division.
- Ivo Wilms
- Lid
Inderdaad ja! Geweldige film, alleen jammer dat het verhaal niet helemaal historisch klopt.Patrick74 schreef:Ik zie nergens de film Memphis Belle staat en toch is de voor mij dan een van de mooiste films
Vooral de eindscène is natuurlijk super: http://www.youtube.com/watch?v=2L7U4_PA2A4
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Lid
- Akko
- Lid
Memphis belle is inderdaad een geweldige film.
Wel spijtig dat het niet zo helemaal historisch klopt maar toch.
Was ook de allereerste film dat ik van de oorlog ooit zag. :p
Wel spijtig dat het niet zo helemaal historisch klopt maar toch.
Was ook de allereerste film dat ik van de oorlog ooit zag. :p
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
- Dreesen
- Lid
Raar dat bijna niemand "Der Untergang" kiest, nochtans een heel goede film waar zeer veel historisch van klopt.
Maar niemand kiest deze film miss omdat ze niet Amerikaans is? :p
Maar niemand kiest deze film miss omdat ze niet Amerikaans is? :p
'Berlijn is een historisch mijnenveld'
- Akko
- Lid
Der Untergang is inderdaad een goeie film
Ik zou hem meerdere malen kunnen zien, maarja,
ieder heeft zijn smaak van films :p
En dat kan
Ik zou hem meerdere malen kunnen zien, maarja,
ieder heeft zijn smaak van films :p
En dat kan
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
-
- Lid
Ik wilde net neer zetten:
Der Untergang is IMO de beste oorlogs film die er tot nu toe is, niet amerikaans duits sprekende duitsers en historisch *qua uniformen e.d.* klopt het helemaal, over de zelfmoord valt te twisten maar dat heb je bij elke film...
Der Untergang is IMO de beste oorlogs film die er tot nu toe is, niet amerikaans duits sprekende duitsers en historisch *qua uniformen e.d.* klopt het helemaal, over de zelfmoord valt te twisten maar dat heb je bij elke film...
Think out of the box!
- Dreesen
- Lid
Ik vraag me soms af zijn er nooit films waarin de Duitsers eens winnen? Ze hebben meer dan 2 jaar enkel en alleen Europa platgewalst en er bestaan enkel films over die tijd wat daarna komt :p
Het is maar een vraag of iemand soms een film kent waarin de Duitsers winnen.
Ik ken er eentje waar Hitler wint, de aanslag van Stauffenberg deze mislukt en zou je een overwinning kunnen noemen voor Hitler lol :p
Het is maar een vraag of iemand soms een film kent waarin de Duitsers winnen.
Ik ken er eentje waar Hitler wint, de aanslag van Stauffenberg deze mislukt en zou je een overwinning kunnen noemen voor Hitler lol :p
-
- Lid
Ik heb ergens gelezen dat ze bezig zijn met een film over fall gelb die zou in 2013 af zijn en mag 6 miljoen gaan kosten, low budget Nederlandse productie of geven we het een kans?
In iedersgeval is dat een film over hoe de Duitsers winnen, maar ik denk dat het gemiddeld publiek het leuker vind als de 'nazi's' worden 'afgeslacht' dan dat ze Amsterdam binnen rijden en dat de hele menigte staat te kijken wat voor mooie auto's die Duitsers wel niet hadden.
(oke ik geef toe dat laatste komt van Jules deelder: anti amsterdam )
In iedersgeval is dat een film over hoe de Duitsers winnen, maar ik denk dat het gemiddeld publiek het leuker vind als de 'nazi's' worden 'afgeslacht' dan dat ze Amsterdam binnen rijden en dat de hele menigte staat te kijken wat voor mooie auto's die Duitsers wel niet hadden.
Think out of the box!
Dat is een film over het Bombardement van Rotterdam, het zal de eerste Nederlandse film zijn waarin er 'bloedvergieten' te zien zal zijn!
- Dreesen
- Lid
Volledig mee eens.Nieuwkomer schreef:Ik wilde net neer zetten:
Hoe kans je nu een oorlogsfilm goed en historische correct noemen als Duitsers Engels spreken en de hoofdrol (een Duitser) word gespeeld door een Amerikaan (zoals bv: Valkyrie)
Over de zelfmoord van Hitler in de film ga ik niets zeggen, maar de zelfmoord van Goebbels is wel volledig verkeerd.
- Dreesen
- Lid
Akkoord dat de mensen meer gaan kijken naar een film waarin de Duitsers verliezen en zoals Band of Brothers "altijd" missen.Nieuwkomer schreef:Ik heb ergens gelezen dat ze bezig zijn met een film over fall gelb die zou in 2013 af zijn en mag 6 miljoen gaan kosten, low budget Nederlandse productie of geven we het een kans?
Maar het moet toch ook eens tijd worden dat men een film maakt van de Duitsers over de sikkelbeweging van Guderian in Polen en Frankrijk en de verovering van Nederland en Belgie ...
Deze gaat de geschiedenis in als de blitzkrieg, een nieuwe manier van oorlogsvoering maar er bestaat geen enkele film van, van deze geweldige nieuwe manier van oorlogsvoering met volledige divisies tanks ....
Eigenlijk zou ik ook wel eens een oorlogsfilm willen zien, die alleen gemaakt is door Belgen. Want als ik eens scroll door Wikipedia's WWII-movies list. Dan zie ik maar 2 keer België staan in het lijstje; Bij Days of Glory en Zwartboek.
- Dreesen
- Lid
Mij maakt het niet uit wie de films maakt. Wij hebben al de geschiedenis op ons grondgebied liggen. De ijzer, Ardennen offensief, de Fürherbunker in Bruly de Pesche Henry Chapelle, atlanticwall, grootste Duits kerkhof buiten Duitsland in Lommel en ga maar door...
-
- Lid
Hoeveel Duitsers liggen er in Lommel als ik vragen mag?
Ik heb altijd gedacht dat er in Ysselsteyn meer lagen namelijk.
Lommel: 38.560 soldaten
Ysselsteyn: 31.598 soldaten
Oke is groter sorry
Ik heb altijd gedacht dat er in Ysselsteyn meer lagen namelijk.
Lommel: 38.560 soldaten
Ysselsteyn: 31.598 soldaten
Oke is groter sorry
Think out of the box!