[Overzicht] Kijkerstips

Films, series en documentaires over WOII
Gesloten
BBB
Lid

Bericht door BBB »

zonet gezien, ik weet dat WOI weinig leeft onder de nederlanders maar eens je je verdiept in WOI zal de intresse gegarandeerd snel groeien.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Kadeeke
Lid

Bericht door Kadeeke »

Ja, was best interessant eh. Ben wel ergens 3/4 van het programma in slaap gevallen. Niet dat het slaapwekkend was, maar was kei moe. Volgende week maandag aflevering 2!
Davon geht die Welt nicht unter
n2
Lid

Bericht door n2 »

nu op tv gelderland: vondsten van munitie in een bos in de veluwe met een metaaldetector (munitie niet wo2)
leieboordbewoner
Lid
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Straks op canvas om 00u15:
» Hitler's last submarine: De hopeloze en onwaarschijnlijke missie van de U234, die van Duitsland naar Japan vaarde...
For King & Country
BBB
Lid

Bericht door BBB »

ow, bedankt, kan ik dan opnemen na die docu over de slag bij Verdun van maandag jongstleden.
Am Ende steht der Sieg
mark
Lid

Bericht door mark »

Jij gaat op valentijnsdag een programma over een Duitse u-boot met uranium aan boord kijken????? :P

Als ik dat geflikt had was de p.c. t raam uitgegaan :wink:
'signatures are like assholes, everybody's got one'
Leroy
Lid

Bericht door Leroy »

mark schreef:Jij gaat op valentijnsdag een programma over een Duitse u-boot met uranium aan boord kijken????? :P

Als ik dat geflikt had was de p.c. t raam uitgegaan :wink:
Kijk jij TV op je PC dan? :?
BBB
Lid

Bericht door BBB »

mooie U-Boot docu trouwens, zoals zo dikwijls, weeral kwaliteit programma op Canvas.
Am Ende steht der Sieg
leieboordbewoner
Lid
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

ik heb het jammer genoeg niet kunnen zien... Video stond verkeerd geprogrameerd! :x ik heb de heruitzendingen van de regionale west-vlaamse nieuwszender opgenomen!
For King & Country
BBB
Lid

Bericht door BBB »

haha, ging het daar ook over Uranium, een uiteengehaalde Duitse straaljager, 2 japanse officieren die zelfmoord plegen, ..... ?
Am Ende steht der Sieg
mark
Lid

Bericht door mark »

Oeps, foutje. Je hebt gelijk. I.P.V. 'p.c.' moet er 't.v.' staan. :P
'signatures are like assholes, everybody's got one'
vincent
Lid

Bericht door vincent »

bollebekboerke schreef:haha, ging het daar ook over Uranium, een uiteengehaalde Duitse straaljager, 2 japanse officieren die zelfmoord plegen, ..... ?
Jup, was in 2002 ook al eens op Discovery geweest. :wink:
Ik heb er geen kracht meer voor
Kadeeke
Lid

Bericht door Kadeeke »

vincent schreef:
bollebekboerke schreef:haha, ging het daar ook over Uranium, een uiteengehaalde Duitse straaljager, 2 japanse officieren die zelfmoord plegen, ..... ?
Jup, was in 2002 ook al eens op Discovery geweest. :wink:
deze maand zelfs ook nog op Discovery Civilisation
Kadeeke
Lid

Bericht door Kadeeke »

Drie dagen (na elkaar dan nog :)) om aan te stippen:

Who killed Stalin?
Zondag 26 februari 2006, om 21u45 op Canvas
Officieel luidt het dat Stalin stierf aan een hersenbloeding, maar over de juiste oorzaak van zijn dood werd doorheen de jaren al vaak gediscussieerd.
Historicus Simon Sebag-Montefiore reist af naar Moskou om het mysterie te ontrafelen. Hij analyseert er samen met een voormalig KGB agent geheime KGB-dossiers waaruit op te maken is dat het officiële verhaal helemaal niet klopt.
Wat er dan precies is gebeurd proberen verschillende experts en betrokkenen uit te zoeken. De man die het lijk van Stalin heeft gebalsemd bijvoorbeeld. Of een dokter die probeert na te gaan of Stalin misschien vergiftigd werd.
Verdachten en motieven zijn er genoeg. Archiefbeelden, dramatische reconstructies en computeranimaties onthullen de pijnlijke realiteit van het Stalinistische Rusland.
Verklaringen van getuigen brengen duidelijkheid over het leven en de motieven van vijf mogelijke verdachten. Misschien waren het de twee kinderen van Stalin, die zich wilden wreken voor de dood van hun moeder.
Of was het buitenlandminister Molotov, wiens vrouw op bevel van Stalin werd gedeporteerd?
Ook Kroetsjev had een goede reden om Stalin te vermoorden: onder diens bewind waren zijn dagen geteld, maar door zijn dood kon hij zelf de onbetwiste leider worden van het gigantische Sovjetimperium.
En tot slot is ook Beria is een mogelijke verdachte: als toenmalig hoofd van de geheime dienst werd hij publiekelijk door Stalin vernederd.

Dagboek van Goebbels 'The Goebbels Experiment'
Maandag 27 februari 2006, om 20u50 op Canvas
Eerste deel van een tweeluik van Michael Kloft over het leven van Joseph Goebbels (1897-1945). Goebbels was minister van propaganda, sluw en gewtenloos ambitieus.
Met fragmenten uit dagboeken en geïllustreerd met archiefbeelden, een portret van de op een na machtigste man van het derde Rijk, die voortdurend heen en weer laveerde tussen wilde machtsvisioenen en zelfmedelijden.

Das Drama von Dresden
Dinsdag 28 februari 2006, om 21u45 op Canvas
Duitse documentaire (ZDF, 2005) van Sebastian Dehnhardt over het bombardement op Dresden.
Reconstructie van de gebeurtenissen op 13 en 14 februari 1945. De vernietiging van de oude stad met haar prachtige barokgebouwen was het dieptepunt van de geallieerde luchtbombardementen.
In 2005 bekroond met een Emmy.
zander
Lid

Bericht door zander »

aarrg ik haat dat ik geen Canvas heb :S stomme schotel :x
je kan het zeker niet ergens op internet terug vinden of wel ?
Gesloten