[Overzicht] Kijkerstips
- Tim Y.
- Lid
- leieboordbewoner
- Lid
- Contacteer:
- leieboordbewoner
- Lid
- Contacteer:
- Veltro
- Lid
Het blijft persoonlijk natuurlijk, maar ik vind er geen bal aan, aan dat hele Allo Allo niet. 1 keer kon het nog wel als tijdvulling, maar na de 10de herhaling kijk ik nog liever naar All you need is love met mijn vriendin, en dat wil wat zeggen.
Veltro
Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
- ^kev
- Lid
Owjaa, het is een Polietieagent ja,leieboordbewoner schreef:Ik denk dat ^kev het op de postbode bedoelt, maar het is een "politieagent"! Op de vrt is juist een jaargang allo allo afgelopen! Heb me toch weergelachten!

<('.'<)
- pvt_Ed
- Lid
-
- Lid
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
- Mich
- Lid
Op Canvas:

Verschrikkelijk interessant! Zelf ga ik zeker kijken!Goering in Nürnberg
Maandag 13 maart 2006
en
Maandag 20 maart 2006
60 jaar geleden ging het eerste Internationale Militaire Oorlogstribunaal van start. Niet toevallig in Nürnberg: de stad had tevoren symbool gestaan voor de pompeus geörchestreerde massa-nazibijeenkomsten.
De proceszaak was er een van nooit geziene afmetingen: honderden getuigen zouden worden gehoord, een leger van 1000 typistes en tolken was aan de slag, waarnemers en verslaggevers uit de hele wereld waren afgereisd, onder wie Ernest Hemingway, Ilja Ehrenburg, John Steinbeck, Willy Brandt.
Op de beklaagdenbank zaten de nog levende nazi-kopstukken zoals Karl Dönitz, Rudolf
Hess en Albert Speer. Dé centrale figuur was echter Hermann Goering, ex-"rijksmaarschalk
van het Groot-Duitse Rijk" en hoogste in rang in de nazi-hiërarchie.
Van meet af aan werd het een strijd der titanen. Goering ging onbehouwen in de clinch met de Amerikaanse hoofdaanklager Robert Jackson. Die had zich hardnekkig verdiept in de arrogante hautaine persoonlijkheid van Goering en beschikte over een uitmuntende dossierkennis. Goering zelf deed de hele procesgang in scheldtirades af als een wraakoefening van de geallieerde overwinnaars en greep theatraal elke gelegenheid aan om het eigen gelijk uit te bazuinen.
Op 1 oktober 1946 viel het vonnis: Goering werd over de hele lijn schuldig bevonden aan oorlogsmisdaden en veroordeeld tot de strop. De terechtstelling was vastgelegd op 16 oktober. "Die knopen mij niet op", had hij met klem te kennen gegeven. In de vroege morgen nam hij een gifcapsule in.

"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."
Siegfried Sassoon
And no one will worry a bit..."
Siegfried Sassoon
- Peter M
- Lid
- Richard1976
- Lid
- Contacteer: