[Overzicht] Kijkerstips

Films, series en documentaires over WOII
Gesloten
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

De laatste post met een tip:
Mooyman schreef:Zondag op Nederland 2 09:30 - 12:00 uur, 60 jaar na Market Garden
(NOS)
Het had de opmaat moeten worden naar een snelle...

Dokumentaire over de slag om Arnhem en live verslag van de herdenking zondag op de Airborn begraafplaats te Oosterbeek.
Deze staat nu in een apart topic.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

Nu op NL3 over putten ofzo

Razzia in putten

27/sept 23:23
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

De oorlog van de eeuw
Serie documentaires over de Tweede Wereldoorlog. Afl.: De bevrijding van Parijs. Op 19 augustus 1944 komt de Franse bevolking van Parijs in opstand tegen de Duitse bezetters. Een bloedige strijd begint in de straten van de Franse hoofdstad. Vooral om het kantoor van de politie woeden hevige gevechten. De Duitse soldaten hebben van Hilter opdracht gekregen de stad in puin te leggen als ze moeten vluchten. Voorlopig zijn de Duitsers de bovenliggende partij, maar dan komt er hulp van buiten de stad. De gealliëerden zijn onderweg. Het lot van de stad lijkt bezegeld. Ooggetuigen vertellen hun verhaal. Commentaar: Bob van der Houven.
Nederland 1, 22.49
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

aankomende vrijdag of zaterdag komt Een brug te ver op tv. Weet uit me hooft niet meer welke zender, zal het nog ff opzoeken maar ze zijn wel een beetje laat met de film...
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

In de schaduw van de overwinning
Nederlandse speelfilm uit 1986 met: Jeroen Krabbe, Edwin de Vries, Rijk de Gooyer e.a. Regie: Ate de Jong. Nederland, WO II. Een aantal verzetslieden overvalt het bevolkingsregister. Alles loopt in eerste instantie gesmeerd. Nadien wordt toch een groot gedeelte van de groep opgepakt, waaronder de leider van het verzet. Dan neemt rokkenjager Peter de scepter over.
donderdag 30-09, 20:28 uur
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

Vanavond op RTL5 A Bridge To Far om 20.30uur!!
Absolute aanrader!
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Een beetje laat maar dan toch, zondag 17 oktober om half twaalf tot half een deel 1 van Battlefield aflevering Arnhem en daarop volgend om half een deel twee van deze documentaire.
Ze zijn misschien in de maand abuis daar het natuurlijk op 17 september uitgezonden had moeten worden :wink: .

Veel kijk plezier.
Collector of uniforms of the enemy
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

tsja, blunder! maar toch beter laat dan nooit! op welke zender komt het? Discovery?
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

ironmarc schreef:tsja, blunder! maar toch beter laat dan nooit! op welke zender komt het? Discovery?
Sorry, ja op Discovery, misschien komt het wel door het mailtje wat je stuurde :wink: :lol: .
Brianlinden
Lid
Lid

T he Boys from Brazil
Verenigde Staten 1978

Deze film wordt vertoond op TV.
za 2 okt - 22:20 - 00:45 op Veronica

Nazi-jager Ezra Lieberman (Olivier) komt tot de ontdekking dat nazibeul Mengele (verrassende rol van Peck) vanuit Zuid-Amerika opdracht heeft gegeven voor de moord op tientallen ambtenaren. Voor wie het spannende verhaal niet kent volstaat te melden dat de moorden deel uitmaken van een wereldwijd complot met als doel de geboorte van het Vierde Rijk. Het boek van Ira Levin (van onder andere ‘Rosemary’s baby’) waarop de film is gebaseerd viel bij verschijnen in 1976 in de categorie science fiction à la Frankenstein maar won gestaag aan realiteitszin gezien de huidige medische ontwikkelingen.
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Vanavond op Nederland 1 23:00 uur NCRV Dokument: Op de drempel van het grote vergeten.....

http://www.tvgids.nl/detail.php?pid=1412688&tab=1

Tweedelige documentaire over de razzia in Putten, leek me de moeite van het vermelden waard :) .
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

klopt was ook zeker de moeite waard! Ookal heb ik alleen het 2de deel gezien.
Wat knap van mevrouw Naumann dat ze haar man zo onder druk zette om de waarheid naar boven te laten komen!!
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

ironmarc schreef:klopt was ook zeker de moeite waard! Ookal heb ik alleen het 2de deel gezien.
Wat knap van mevrouw Naumann dat ze haar man zo onder druk zette om de waarheid naar boven te laten komen!!
Hij had alleen op bepaalde tijden last van geheugen verlies :wink: .
Brianlinden
Lid
Lid

ironmarc schreef:klopt was ook zeker de moeite waard! Ookal heb ik alleen het 2de deel gezien.

Ik heb deel2 het laatste stuk gezien, het was idd knap van die vrouw om haar man "te dwingen" om de waarheid te vertellen.

Ik heb deel1 gezien ik ga ff kijken of hij online is te bezichtigen!
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

argh, shit. Ik had nog willen vragen wanneer ie kwam. Glad vergeten :(

Had ik zeer graag willen zien..
Gesloten