Valkyrie; is die goed??

Films, series en documentaires over WOII
Sander89
Lid

Re: Valkyrie; is die goed??

Bericht door Sander89 »

coco schreef:Verder vond ik het zeker wel een goede film, al zaten er wel wat jammere foutjes in, zoals moderne repro MP40 tassen, en K98 tasjes die er gewoon te nieuw uitzagen, verder heb ik niet echt daarop gelet, maar meer op het verhaal en dat staat me zeker aan!

mvg,
Het was toen nog nieuw...
coco
Lid

Bericht door coco »

Let vooral op het woordje: Moderne reproductie ;)
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
micky
Lid

Bericht door micky »

Ik denk dat de hoofdrede dat ze de cast van Der Untergang niet gebruikt hebben is omdat deze Duits spreken. Tom Hanks zelf zal niet een hele film Duits praten omdat Hitler, Goebbels etc (bijrollen) geen goed Engels kunnen daarom heeft hij Engels pratende acteurs gepakt logisch toch ? :)
coco
Lid

Bericht door coco »

micky schreef:Ik denk dat de hoofdrede dat ze de cast van Der Untergang niet gebruikt hebben is omdat deze Duits spreken. Tom Hanks zelf zal niet een hele film Duits praten omdat Hitler, Goebbels etc (bijrollen) geen goed Engels kunnen daarom heeft hij Engels pratende acteurs gepakt logisch toch ? :)
Ehm Bruno Ganz spreekt overigens perfect engels, in de film Luther hebben ze het script ook even omgegooid omdat de hoofdrol speler geen Duits kon, en Bruno spreekt daarin gewoon perfecto engels.

En dan nog, ik vind gewoon (persoonlijk) dat er teveel cast inzit uit zwartboek.

mvg,

Tom Hanks bedoel je Tom Cruise mee hoop ik :lol:
Bachrah
Lid

Bericht door Bachrah »

Als jullie de duitse versie Operation Walküre en de Amerikaanse versie Valkyri met elkaar vergelijken welke vinden jullie dan de beste?
Jonkerman
Lid

Bericht door Jonkerman »

Geen idee, de Duitse draait hier in de buurt geloof ik niet?
Maar ik vind het zeker een gave film.
WW2 Vetaran
Lid

Bericht door WW2 Vetaran »

Het lijkt mij wel een goede film als ik zo de trailers heb bekeken.
Vanavond kan ik met zekerheid zeggen of het een goede film is want ga vanavond naar de bios :)
coco
Lid

Bericht door coco »

Ik heb vandaag Operation Valkyrie (de duitse versie?) zitten kijken, is niet zo een heel oude film (vorig jaar ofzo?)
Opzich is de bioscoop film beter, veel meer gedetaileerd op het verhaal, wat wel beter is is dat ze Duits spreken :)

mvg,
Jonkerman
Lid

Bericht door Jonkerman »

Tom Cruise spreekt in het begin een klein beetje Duits, maar dat gaat dan op een slimme manier over in Engels. :)
frankwo2
Lid

Bericht door frankwo2 »

Worden er hier films door elkaar gehaald?
Er bestaat o.a. een DUITSE film (uitgebracht in 2004, onder de naamStauffenberg en onder Valkyrie,
en daarin spelen idd actuers uit Zwartboek mee (Sebastian Kock vb.)
Dit is natuurlijk niet de actuele film (wel zelfde historische verhaal) met Tom Cruise.
De film uit 2004 is als historische verhaal zeker ok.
Beiden gaan dus wel over de aanslag van 22-7-1944 op Hitler en de
daaraangekoppelde staatsgreep (Operatie Walkure); beide feiten lukten dus niet
(jammergenoeg). Kolonel KLaus Schenk Graaf von Stauffenberg, het hoofdpersonage in deze
gebeurtenissen, ook medestanders, mocht het met de doodstraf bekopen. Zo duurde de oorlog nog een gruwelijk
jaar langer met massale slechtoffers aan beide zijden en evenzo in de concentratiekampen.

Stauffenberg werd iid zwaar verwond in Afrika en verloor door een oog, eveneneens een hand
en vingers van de andere hand.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Claus_von_Stauffenberg
Hitler overleefde trouwens alle aanslagen op hem (zo'n 15).

(Daarnaast bestaat er ook een Franstalige docu-film over Stauffenebrg en de aanslag.)
Memoriam Eorum Retinebimus (RCL)
Jonkerman
Lid

Bericht door Jonkerman »

Heb je de nieuwe film gezien?
In het begin spreekt Tom Cruise toch echt Duits (als hij in zijn dagboek aan het schrijven is).

Trouwens, ik vind het een mooi einde, dat hij net voordat hij wordt geëxcuteerd roept Long live our sacred Germany/Es lebe unser heiliges Deutschland/Lang leve ons heilige Duitsland...
Mr Mojo Risin
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

frankwo2 schreef:Worden er hier films door elkaar gehaald?
Er bestaat o.a. een DUITSE film (uitgebracht in 2004, onder de naamStauffenberg en onder Valkyrie,
en daarin spelen idd actuers uit Zwartboek mee (Sebastian Kock vb.)
Dit is natuurlijk niet de actuele film (wel zelfde historische verhaal) met Tom Cruise.
De film uit 2004 is als historische verhaal zeker ok.
Beiden gaan dus wel over de aanslag van 22-7-1944??? op Hitler en de
daaraangekoppelde staatsgreep (Operatie Walkure); beide feiten lukten dus niet
(jammergenoeg). Kolonel KLaus Schenk Graaf von Stauffenberg, het hoofdpersonage in deze
gebeurtenissen, ook medestanders, mocht het met de doodstraf bekopen. Zo duurde de oorlog nog een gruwelijk
jaar langer met massale slechtoffers aan beide zijden en evenzo in de concentratiekampen.

Stauffenberg werd iid zwaar verwond in Afrika en verloor door een oog, eveneneens een hand
en vingers van de andere hand.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Claus_von_Stauffenberg
Hitler overleefde trouwens alle aanslagen op hem (zo'n 15).

(Daarnaast bestaat er ook een Franstalige docu-film over Stauffenebrg en de aanslag.)
De aanslag is gepleegd op 20-7-1944. Op 22-7-1944 was Claus Stauffenberg al een dag dood. Verder vind ik de film met Sebastian Koch zeer geslaagd. Ik heb 'Valkyrie' nog niet gezien, maar de versie met Koch zal voor mij de beste blijven denk ik, omdat die volledig in het Duits gesproken is. Koch is een goede acteur, dat blijkt in Zwartboek, maar ook o.a. in 'Das Leben der anderen. Moet je ook zeker eens gezien hebben.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
leechan007
Lid

Bericht door leechan007 »

de aanslag op hitler in Valkyrie is niet de enige. er waren er rond de 20 tot 24 beraamd
Jedem das Seine

TORA ! TORA ! TORA !
koos24
Lid

Bericht door koos24 »

Heb Valkyrie net gezien.
Zeer de moeite waard.
In 2005 heb in de Wolfschanze bezocht (ligt nu in Polen) en ik moet zeggen dat de omgeving, vliegveld e.d.
goed lijken op hoe het eens was.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
iknowdintoo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door iknowdintoo »

Liggen daar niet nog steeds mijnen, rond de Wolfsschanze?
Plaats reactie