Hey,
Ik ben al even opzoek naar een film, die ik een paar jaar geleden heb gezien, maar ik zou niet meer weten hoe hij heet.
Het gaat over de nazi top die gaan bespreken in een villa (ik dacht in Neurenberg) hoe ze het "jodenprobleem" moeten aanpakken.
De hele film speelt zich af in die villa.
Heeft iemand een idee hoe deze film heet?
groet.
Rassenwetten van Neurenberg
- Sjoerd
- Lid
Re: Rassenwetten van Neurenberg
De film heet 'Conspiracy' en speelt vertelt het verhaal van de Wannsee Conferentie. Gehouden in een villa in de luxe wijk Wannsee bij Berlijn.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose
- Mr Mojo Risin
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 8 keer
Is het niet zo dat deze vergadering in de villa 'Wannsee' aan de Wannsee nabij Berlijn is gehouden. Ik ben namelijk vorig jaar op GWP naar Berlijn met mijn school aan de Wannsee voorbij gereden en heb de villa gezien. Dit heeft de leraar ons ook zo verteld toen. Correct me if I'm wrong.Sjoerd schreef:De film heet 'Conspiracy' en speelt vertelt het verhaal van de Wannsee Conferentie. Gehouden in een villa in de luxe wijk Wannsee bij Berlijn.
De Rassenwetten van Nürnberg werden al 1935 afgekondigd. Ze werden opgesteld door Alfred Rosenberg, de rassenexpert van de Nazi's.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
- Sjoerd
- Lid
Ik ben ook in de villa geweest toen ik een paar jaar terug in Berlijn was. (staat nog een review vam hier op het forum) Het meer heet inderdaad de Wannsee, de villa heet 'Villa Marlier', de villa ligt aan de straat 'Am grosen Wannsee' (nummer 56-58).
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose
-
- Lid
De Wannsee conferentie is het, in de ogen van nazi's, voor de hand liggende vervolg op de rassenwetten van Neurenberg.
Er was een begin gemaakt met het scheiden van de 'gewone' (Arische) Duitser en de 'jood'. Wat volgde was dat als je achternichtje joods zou zijn jij zelf een probleem hebt. Gesneden koek verder lijkt me. Een paar jaar terug heb ik de film ook gezien, met verbazing en afschuw kennis genomen van het gemak waarmee het lot van miljoenen getekend werd, en zelfs een 'legaal' karakter kreeg.
Er was een begin gemaakt met het scheiden van de 'gewone' (Arische) Duitser en de 'jood'. Wat volgde was dat als je achternichtje joods zou zijn jij zelf een probleem hebt. Gesneden koek verder lijkt me. Een paar jaar terug heb ik de film ook gezien, met verbazing en afschuw kennis genomen van het gemak waarmee het lot van miljoenen getekend werd, en zelfs een 'legaal' karakter kreeg.
-
- Lid
Ja, dat is ie
srry voor de iets wat late reactie, maar in iedergeval bedankt
groet
srry voor de iets wat late reactie, maar in iedergeval bedankt
groet
- Sjoerd
- Lid
Ik denk dat ik namens iedereen spreek als ik zeg:
Graag gedaan hoor!
Graag gedaan hoor!
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose