Slechtste oorlogsfilm ooit
- Von Pratt
- Lid
- Contacteer:
Re: Slechtste oorlogsfilm ooit
Ik vond de The Thin Red Line juist een erg goede film.
Prachtig gefotografeerd en prachtige (mss niet voor iedereen zichtbare of duidelijke) verwijzingen naar de hulpeloosheid en de gruwel van oorlog. Als je puur naar de actie kijkt, jah dan is het geen spectaculaire film, maar dat was ook duidelijk niet de bedoeling van de regisseur.
Prachtig gefotografeerd en prachtige (mss niet voor iedereen zichtbare of duidelijke) verwijzingen naar de hulpeloosheid en de gruwel van oorlog. Als je puur naar de actie kijkt, jah dan is het geen spectaculaire film, maar dat was ook duidelijk niet de bedoeling van de regisseur.
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
- LDO
- Lid
- Gegeven: 36 keer
- Ontvangen: 67 keer
Met kop en schouders: U-571.
Ik kan niet eens zeggen waarom, maar het feit dat dit misbaksel een Engels wapenfeit (bemachtigen van een complete Enigma) even en passant toeschrijft aan de Amerikanen doet er ZEKER geen goed aan.
Niemand beweert dat de film op waarheid is gebaseerd, maar ik pleurde van mijn stoel toen ik de film die kant op zag gaan.
Zelfs mijn geliefde Harvey Keitel kon niet meer goed maken wat er door de bedenkers van dit prul reeds verpest was.
Operation Pettycoat had een hoger waarheidsgehalte.
Het deed me wel goed dat Jon Bon Jovi vrij snel het tijdelijk met het eeuwige verruilde...
When trumpets fade... Misschien moet ik hem nog eens bekijken, want ik ben halverwege huilend weggelopen.
Misschien maakte het eind meer duidelijk?
Komt de tegenpartij überhaupt in beeld in deze film of blijft het bij af en toe een fluitende kogel?
The Bunker: het enige positieve dat ik aan de film kon ontdekken waren de redelijk fijn afgewerkte Brandenburg uniformen.
Jammer alleen dat ze nog gloedje nieuw waren, op zijn minst opmerkelijk voor een zooitje frontratten.
Nog te slecht om als bieravond-achtergrondfilm te gebruiken.
Ik kan niet eens zeggen waarom, maar het feit dat dit misbaksel een Engels wapenfeit (bemachtigen van een complete Enigma) even en passant toeschrijft aan de Amerikanen doet er ZEKER geen goed aan.
Niemand beweert dat de film op waarheid is gebaseerd, maar ik pleurde van mijn stoel toen ik de film die kant op zag gaan.
Zelfs mijn geliefde Harvey Keitel kon niet meer goed maken wat er door de bedenkers van dit prul reeds verpest was.
Operation Pettycoat had een hoger waarheidsgehalte.
Het deed me wel goed dat Jon Bon Jovi vrij snel het tijdelijk met het eeuwige verruilde...
When trumpets fade... Misschien moet ik hem nog eens bekijken, want ik ben halverwege huilend weggelopen.
Misschien maakte het eind meer duidelijk?
Komt de tegenpartij überhaupt in beeld in deze film of blijft het bij af en toe een fluitende kogel?
The Bunker: het enige positieve dat ik aan de film kon ontdekken waren de redelijk fijn afgewerkte Brandenburg uniformen.
Jammer alleen dat ze nog gloedje nieuw waren, op zijn minst opmerkelijk voor een zooitje frontratten.
Nog te slecht om als bieravond-achtergrondfilm te gebruiken.
-
- Lid
"The Last Drop"
Echt te slecht voor woorden! Oenige visual effects
, slechte research, 0% realischme en standaard hollywood acteurs in leger kleding.
Zonde van je geld!
Echt te slecht voor woorden! Oenige visual effects

Zonde van je geld!

-
- Lid
geen actie, dat zoek ik in een film.okke schreef:Wat vonden jullie slecht aan die film?Airborne101 schreef:helemaal mee eens! echt bar slecht!Glenn Janssens schreef:Wat me momenteel te binnen schiet van (voor mij) slechtste film is :
The thin red line.
Hij zal best heel realistisch kunnen zijn, ik interesseer me sowieso niet zo erg in de pacific.
maar ik vind hem zo,, het heeft niet veel met wo2 van doen.
wat von pratt zegt ja, ik denk wel dat de meeste mensen in een wo2 film actie zoeken, ik viel echt in slaap toen ik die film zag.
ja effects zijn slecht! en realisme ook barslecht!!Niels ten Hulsen schreef:"The Last Drop"
Echt te slecht voor woorden! Oenige visual effects, slechte research, 0% realischme en standaard hollywood acteurs in leger kleding.
Zonde van je geld!
en je hebt helemaal gelijk hollywood acteurs!
maar daarom vind ik het niet de slechtste film.
Als mensen gaan voor een film wat echt realistisch is, moeten ze een docu kiezen.
want de meeste wo2 films, vallen toch onder het genre: actie.
gr dion
in peace sons bury their fathers,, in war fathers bury their sons,
- Miller
- Lid
- Locatie: Ginkelsche Heide, Ede bij Arnhem, Gelderland, The Netherlands
"The Last Drop" steekt bij mij met kop en schouders boven de slechte films uit. ik heb nog nooit gehuild om een oorlogsfilm, maar bij deze liet ik toch een traantje.
Het is volkomen onrealistisch, de uniformen en uitrusting kloppen van geen kant, het verhaal loopt niet en de hele houding van de "acteurs" maakt me aan het spugen.
Zonde van mijn tijd en een aanfluiting tot en met.
Het is volkomen onrealistisch, de uniformen en uitrusting kloppen van geen kant, het verhaal loopt niet en de hele houding van de "acteurs" maakt me aan het spugen.

Floris / MILLER
Werkgroepcoördinator 1 Border, War Department Military Living History Association
--->> http://www.wardepartment.nl" onclick="window.open(this.href);return false; <<---
(Gezocht: Nederlandse VN uitzending Libanon UNIFIL '79-'85 items)
Werkgroepcoördinator 1 Border, War Department Military Living History Association
--->> http://www.wardepartment.nl" onclick="window.open(this.href);return false; <<---
(Gezocht: Nederlandse VN uitzending Libanon UNIFIL '79-'85 items)
- Jurrie
- Moderator
Ik denk dat ik mijn vote ook maar verander van "The Eagle has Landed" naar deze film. Dat alles compleet incorrect is aan een film, dat kan zijn. Vaak kunnen ze dan ook nog wel een beetje onderhoudend zijn. Maar zelfs dat is deze film niet, ongelovelijk saai! Wat een zooi!Miller schreef:"The Last Drop" steekt bij mij met kop en schouders boven de slechte films uit. ik heb nog nooit gehuild om een oorlogsfilm, maar bij deze liet ik toch een traantje.
Jurrie
- Westwall
- Lid
Het is al een tijdje geleden dat je deze reactie plaatste, maar toch.Bachrah schreef:Cross of iron
Waarom heb je in godsnaam Cross of Iron als slechtste oorlogsfilm ooit gekozen?!
gr.
Jan
-
- Lid
- AbbeyDawn
- Lid
The Charge of the Light Brigade.
Het eerste uur van die film was niet doorheen te komen. Daarna kwam er wat meer actie en werd het wat draaglijker. Ik vond de film ook niet bepaald geloofwaardig overkomen. (Al is de film qua beeld niet slecht voor een film uit 1936)
Het eerste uur van die film was niet doorheen te komen. Daarna kwam er wat meer actie en werd het wat draaglijker. Ik vond de film ook niet bepaald geloofwaardig overkomen. (Al is de film qua beeld niet slecht voor een film uit 1936)
"War does not determine who is right - only who is left."
~Bertrand Russell
~Bertrand Russell
- fritz derochebrune
- Lid
The Last Drop: zie bovenstaande posts
Lorelei the Witch of the Pacific: Niks in deze film klopt, enkel het feit dat Japan na Duitsland zich overgaf...
Anzio: te triest voor woorden
The lost Battalion: standaad "Wij Amerikanen zijn het beste van de wereld en kunnen iedereen makkelijk aan"-filmpje. Ammies die op een Duitse soldaat met een vlammenwerper afrennen, zijn wapen afpakken en andere Duitsers ermee verbranden, officieren die met een revolvertje in het rond schieten en wonderbaarlijk altijd een Duitser weten te raken, zelfs als het een is die achter hun rug naar hen toe komt rennen... 't ergste is nog dat alle Geallieerden die niet bij het Amerikaanse leger horen schijnbaar ook geen goede soldaten zijn...
Lorelei the Witch of the Pacific: Niks in deze film klopt, enkel het feit dat Japan na Duitsland zich overgaf...
Anzio: te triest voor woorden
The lost Battalion: standaad "Wij Amerikanen zijn het beste van de wereld en kunnen iedereen makkelijk aan"-filmpje. Ammies die op een Duitse soldaat met een vlammenwerper afrennen, zijn wapen afpakken en andere Duitsers ermee verbranden, officieren die met een revolvertje in het rond schieten en wonderbaarlijk altijd een Duitser weten te raken, zelfs als het een is die achter hun rug naar hen toe komt rennen... 't ergste is nog dat alle Geallieerden die niet bij het Amerikaanse leger horen schijnbaar ook geen goede soldaten zijn...
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
-
- Lid
Die herrinder ik mij als de aller slechte aankoop van 7 euro ooit.fritz derochebrune schreef: Anzio: te triest voor woorden
Sovjet re-enactment groep
http://krasnyoktjabr.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
What ever happens, we have got
the Maxim guns, and they have not!
http://krasnyoktjabr.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
What ever happens, we have got
the Maxim guns, and they have not!
-
- Lid
behind enemy lines vond ik dus echt niks
ook een hoop geld ingestoken in die film maar is niet echt terug te zien erin
die krijgt van mij de prijs van slechtste film
- Sjoerd
- Lid
Voortaan leestekens gebruiken.excaliber schreef:behind enemy lines vond ik dus echt niks
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose
-
- Lid
Ik heb nog nooit een oorlogsfilm gezien die historisch 100 % is.
Het gaat mij om de gebeurtenis.
Het gaat mij om de gebeurtenis.
- Westwall
- Lid
Ach, ik vond Anzio wel een leuke vermakelijke film, maar op historisch gebied een flop.Frontovik schreef:Die herrinder ik mij als de aller slechte aankoop van 7 euro ooit.fritz derochebrune schreef: Anzio: te triest voor woorden
Maar ik denk dat deze film ook meer als een spannende actie film is bedoeld...
mvg,