Slechtste oorlogsfilm ooit

Films, series en documentaires over WOII
Nick U
Lid

Re: Slechtste oorlogsfilm ooit

Bericht door Nick U »

Patton is wat mij betreft de grootste oorlogsflop.

daarnaast wil ik nog even ondersteunen dat de schwere panzer 101 op 5 juni al in Frankrijk zat.
waar ik ook een grove hekel aan heb zijn Duitsers die engels spreken met zo'n "duits dialect". zoals in cross of iron.

en de film die ik nog moet zien maar die me ook klote lijkt is valkyrie.

Nee ik zou wel een goeie film willen zien over de Meidagen van 40 of over de waffen SS.

en dan niet zo'n cliche film over de waffen SS dat het allemaal klootzakken waren die op alles schoten wat bewoog, maar de Realiteit! iets in de richting zoals Stalingrad, zo'n plot, daar zie je dat het doodgewone boerenkerels zijn, maar dat er ook wrede gasten tussen zaten.

begrijp me niet verkeerd, geen idealiserende film over de waffen SS, maar gewoon hoe het ging.
vanaf de training tot het einde of het graf, zoiets, jullie kennen vast wel : all quiet on the Western front.

dan zo'n verhaallijn maar dan over de Waffen SS.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Frontovik
Lid

Bericht door Frontovik »

$hifty schreef:Patton is wat mij betreft de grootste oorlogsflop.
Argumenten? :)
Sovjet re-enactment groep
http://krasnyoktjabr.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

What ever happens, we have got
the Maxim guns, and they have not!
Nick U
Lid

Bericht door Nick U »

Te patriottisch, dat gebrabbel over z'n vorige leven, daarbij ergert de historische niet kloppendheid me.
Patton word bijna gesymboliseerd als een superheld die niet kapot te krijgen is, daar hou ik niet van.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Patton vind ik juist een van de betere films. Net zoals de film The Thin Red Line, The Lost Battalion, Cross of Iron.
Alleen al omdat het al redelijk oudere films zijn waar de uniformering nog redelijk klopt.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
jurgen
Lid

Bericht door jurgen »

en de film die ik nog moet zien maar die me ook klote lijkt is valkyrie.
Hoe kun je nu een mening formuleren over een film die je nog niet zag? Waarom denk je dat valkyrie klote is?
Nick U
Lid

Bericht door Nick U »

1 : hollywood film
2: Tom cruise in de hoofdrol
3: Engels sprekende Duitsers,

waar ging het mis :?

Bram.T.
Lid

Bericht door Bram.T. »

$hifty schreef:Te patriottisch, dat gebrabbel over z'n vorige leven, daarbij ergert de historische niet kloppendheid me.
Patton word bijna gesymboliseerd als een superheld die niet kapot te krijgen is, daar hou ik niet van.
wat klopt er historisch niet aan als het algemeen geweten is dat hij heel diep geloofde in reincarnatie
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Nick U
Lid

Bericht door Nick U »

wie zegt er dat dat,dat historisch niet klopt? lees de zin nog maar eens een keertje over ;)

Jim
Lid
Ontvangen: 24 keer

Bericht door Jim »

$hifty schreef:Te patriottisch, dat gebrabbel over z'n vorige leven, daarbij ergert de historische niet kloppendheid me.
$hifty schreef:wie zegt er dat dat,dat historisch niet klopt? lees de zin nog maar eens een keertje over ;)
Jij zelf. :?:
Je schrijft (grammaticaal wat houterig) dat je, je ergert dat het niet historisch klopt. als je daar niet mee eens bent klopt het historisch dus wel. Dus daar hoef je je dan niet aan te ergeren. als je een beetje informatie over Patton opzoekt kom je erachter dat hij een veel grotere showbal was dan in de film naar voren komt. Hou ik ook niet van maar klopt wel.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
jenkov
Lid

Bericht door jenkov »

volgens mij is The eagle has landed een slechte film .
107
Lid
Contacteer:

Bericht door 107 »

Slechtste oorlogsfilm blijft wat mij betreft U-571. Complete vervalsing van de geschiedenis, u-boten konden dingen die technisch onmogelijk zijn, uboten leken niet eens duits, etc.
KaaBee
Lid

Bericht door KaaBee »

Battleground

Afbeelding

Een redelijk waardeloze film over het Ardennenoffensief met veel one-liners, plat acteerwerk, en een stevig stukje doorklinkede propaganda. Dat laatste is natuurlijk logisch aangezien de in 1949 gedraaide film maar 4 jaar na de oorlog is gemaakt. Bovendien is één en ander zo emotieloos gefilmd en geacteerd dat het je op geen enkel moment raakt. Toch circuleren er op internet ook hele goede recensies. Maar.... niet voor mij.
"Het doel van de oorlog is vrede." - Aristoteles
Bram.T.
Lid

Bericht door Bram.T. »

KaaBee schreef:Battleground

Afbeelding

Een redelijk waardeloze film over het Ardennenoffensief met veel one-liners, plat acteerwerk, en een stevig stukje doorklinkede propaganda. Dat laatste is natuurlijk logisch aangezien de in 1949 gedraaide film maar 4 jaar na de oorlog is gemaakt. Bovendien is één en ander zo emotieloos gefilmd en geacteerd dat het je op geen enkel moment raakt. Toch circuleren er op internet ook hele goede recensies. Maar.... niet voor mij.

het is de beste film die er bestaat over het ardennen offensief als je kijkt naar de andere (, the battle of the bulge , saints and soldiers , a midnight clear , )
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
KaaBee
Lid

Bericht door KaaBee »

Ik moet zeggen dat ik Saints and Soldiers overigens een goede film vind. Maarruh.... noem me gerust Koning Wansmaak. ;)
"Het doel van de oorlog is vrede." - Aristoteles
Bram.T.
Lid

Bericht door Bram.T. »

KaaBee schreef:Ik moet zeggen dat ik Saints and Soldiers overigens een goede film vind. Maarruh.... noem me gerust Koning Wansmaak. ;)
vind ik ook een goeie film ik vin het alleen raar dat je battleground slecht vindt maar smaken verschillen :)
Plaats reactie