Slechtste oorlogsfilm ooit

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
Samuel.
Lid

Re: Slechtste oorlogsfilm ooit

Bericht door Samuel. »

Westwall schreef:
Samuel. schreef:Ik weet niet maar veel mensen zeggen de hele tijd dat Batle of the Bulge en een aantal andere films slecht zijn, maar waarom dan?
Ik krijg een beetje het idee dat ze willen laten zien dat ze dat er ook wat vanaf weten.
En probeer niet de hele tijd terug te vallen op de voertuigen. (Het wordt hierboven zelfs genoemd, Jurrie, no offense).
Heb jij wel eens de laaste tank-scene gezien van de Battle of the Bulge? Het terein was een groot woestijnlandschap :bonk:
Zeker, ik heb hem inderdaad gezien. Ook lijken de tanks die worden gebruikt heel veel op de M26.
[Beschikbaar voor advertentie, bij interesse PB]
A lone wolf without a pack is either a survivor or a brute.
Westwall
Lid

Bericht door Westwall »

Precies
JimK
Lid
Contacteer:

Bericht door JimK »

Samuel. schreef:Ik weet niet maar veel mensen zeggen de hele tijd dat Batle of the Bulge en een aantal andere films slecht zijn, maar waarom dan?
Ik krijg een beetje het idee dat ze willen laten zien dat ze dat er ook wat vanaf weten.
En probeer niet de hele tijd terug te vallen op de voertuigen. (Het wordt hierboven zelfs genoemd, Jurrie, no offense).
Bedoel je dat jij hem goed vindt dan??

De voertuigen lijken idd nergens op zoals genoemd. Voor de rest vind ik de realiteit ook niet erg hoog scoren, de benzinevaten, het landschap en het acteerwerk spreekt mij ook niet erg aan. En ik vind dit geen excuus voor een film uit die jaren. Want er zijn ook goede films gemaakt in die tijd, Die Brucke vind ik een heel goede bijv.
Samuel.
Lid

Bericht door Samuel. »

mgschutze schreef:
Bedoel je dat jij hem goed vindt dan??

De voertuigen lijken idd nergens op zoals genoemd. Voor de rest vind ik de realiteit ook niet erg hoog scoren, de benzinevaten, het landschap en het acteerwerk spreekt mij ook niet erg aan. En ik vind dit geen excuus voor een film uit die jaren. Want er zijn ook goede films gemaakt in die tijd, Die Brucke vind ik een heel goede bijv.
Ik vind het alleen niet nodig dat er 10 mensen precies hetzelfde zeggen, zonder iets nieuws toe te voegen.
Het is inderdaad een slechte film.
[Beschikbaar voor advertentie, bij interesse PB]
A lone wolf without a pack is either a survivor or a brute.
wo2-freak
Lid

Bericht door wo2-freak »

Ik heb erg veel oorlogsfilms en films als:
-Battle of the Bulge
-The Thin Red Line

vind ik helemaal géén slechte films. Battle of the Bulge zit vol fouten, dat is waar, maar beoordeel op de tijd waarin de film gemaakt is en ook waarom de film gemaakt is. Ik beschouw de film als een ware oorlogsklassieker en heb hem in mijn top 10 staan. Hetzelfde kan ik over The Thin Red Line zeggen, alleen zit deze niet vol fouten en zit deze niet in mijn top 10. Het is gewoon een vermakelijke film en ik weet niet wat mensen er zo slecht aan vinden.

Dit zijn pas flop oorlogsfilms:

1e plaats: The Bunker
2e plaats: The Last Drop
3e plaats: Straigt in to Darkness

Deze films slaan gewoon helemaal nergens op, amateuristische films die zowieso geen goede film kunnen zijn.
Ik geef ze een 0,01.
Mr_Flibble
Lid
Contacteer:

Bericht door Mr_Flibble »

"Raid on Rommel" bar en bar slecht :roll:
In Tabulas Argenteas Refero
Mr Mojo Risin
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

'Saints and Soldiers'
101st bij het Malmedy Massacre??? Ze zijn pas 2 dagen later in Bastogne aangekomen.

'Thin Red Line' vond ik ook niet zo goed.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Nekaf
Lid

Bericht door Nekaf »

Elke film waarin de Duitsers perfect engels met duits accent praten.
Bram.T.
Lid

Bericht door Bram.T. »

paratrooper schreef:'Saints and Soldiers'
101st bij het Malmedy Massacre??? Ze zijn pas 2 dagen later in Bastogne aangekomen.

'Thin Red Line' vond ik ook niet zo goed.
buiten de verkeerde keuze om er 2 paras van het 101ste te gebruiken i.p.v gewone infanteristen vind ik saints and soldiers best meevallen
zelf goed om eerlijk te zijn
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
pigy
Lid

Bericht door pigy »

wat is er mis met the eagle has landed?

ik vind de film niet slecht
JimK
Lid
Contacteer:

Bericht door JimK »

wo2-freak schreef:, amateuristische films die zowieso geen goede film kunnen zijn.
.
Ik snap het niet helemaal denk ik :?

Bedoel je dat een amateuristische productie niet goed kan zijn? of omdat dit "k*t films zijn zijn ze amateuristisch?
,

Saints and soldiers,
Thin red line,
Windtalkers
Eagle has landed
etc zijn voor mij niet mega slecht.
Scoren gewoon 2,5/3 sterren naar mijn mening.
Leuk om 's avonds te kijken.

Gr. Jim
pedulla
Lid

Bericht door pedulla »

Zoveel mensen, zoveel meningen....

Wat mogen we toch blij zijn dat we in vrijheid leven en de vrijheid hebben om onze eigen mening te geven. _/-\o_
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Over The Thin Red Line... Strikt gezien is het een psychologisch oorlogsdrama, en gaat het over de emoties die de GI's voelen temidden van de waanzin die oorlog heet. Geen standaaard piefpafpoef filmpje en de 101st Airborne zit er ook al niet in. Naar mijn idee een steengoede film, hoewel het boek beter is ( lastig te verfilmen wellicht.. ). Gelukkig valt er over smaak te twisten!
Daar is 'ie weer!
Moengoman
Lid

Bericht door Moengoman »

De slechtste oorlogsfilm ooit moet ik nog gaan zien, dus alle titels die in deze draad zijn genoemd maken nog een kans. Maar als ik een titel moet noemen: Saving Private Ryan. Eens kijken.
De openingsscene en de slotscene - aan het graf - alsook de tweede scene, mama krijgt het slechte nieuws - maken me misselijk van zoete sentimentaliteit. We weten het meteen: we krijgen te maken met een stel all-American heroes, die weliswaar mopperen maar toch perfect weten what is the right thing to do. Beuh.
Over de leugenachtigheid van de aanval op het strand is al genoeg geschreven, dat zal ik niet herhalen. Daar is echter een lichtpuntje: een stel gefrustreerde Amerikanen schiet een stel Duitsers dood die zich al hadden overgegeven. Dat is meteen het interessantste deel van de film.
Daarna krijgen we twee uur lopen, praten, meer lopen, nog meer praten. Tenslotte is er een oorlogsscene die weliswaar realistischer en waarheidsgetrouwer is, maar ook minder overdonderend en dus een beetje een anticlimax.
Afijn, SPR zal heus niet de slechtste oorlogsfilm ooit zijn, Spielberg heeft ontegenzeggelijk filmisch talent. Daarom nomineer ik SPR voor de prijs meest overschatte oorlogsfilm ooit. SPR loopt over van onwaarachtigheid. Omdat Schindler's List van dezelfde regisseur is loop ik daar tot nu toe met een grote boog om heen.
Roland
Lid

Bericht door Roland »

Je kunt ook de film niet helemaal begrepen hebben, maar ach dat geeft niet hoor..............
rendevouz with destiny
Plaats reactie