WO2 op National Geographic Channel vanaf 6 sept. 2009

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
Iman
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2009, 15:30

WO2 op National Geographic Channel vanaf 6 sept. 2009

Bericht door Iman »

WORLD WAR II WEEK, VAN 6 TOT EN MET 11 SEPTEMBER OM 20.00 UUR 2009 op NATIONAL GEOGRAPHIC CHANNEL

Zeventig jaar geleden brak de Tweede Wereldoorlog in Europa uit. In de speciale themaweek die zaterdag 6 september van start gaat gaan we terug in de tijd van 1939 tot 1945. Een oorlog die naties verenigde en verscheurde, waarbij vele doden zijn gevallen en vele heldendaden zijn verricht. De zesdelige serie Apocalypse: World War II
geeft aan de hand van authentieke ingekleurde archiefbeelden de harde realiteit van de oorlog weer. Filmbeelden die door ooggetuigen en soldaten waren opgenomen werden door de autoriteiten ‘ongeschikt’ bevonden voor burgers. Aan het einde van de oorlog werden deze strikt geheim gehouden beelden veilig opgeborgen en vergeten.
zie voor meer informatie http://www.natgeotv.com
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: WO2 op National Geographic Channel vanaf 6 sept. 2009

Bericht door Jurrie »

Lijkt me meer wat voor de kijkerstips in Films & Televisie :).

Greetz,

Jurrie
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: WO2 op National Geographic Channel vanaf 6 sept. 2009

Bericht door Jim »

Iman schreef: geeft aan de hand van authentieke ingekleurde archiefbeelden de harde realiteit van de oorlog weer.
authentieke ingekleurde archiefbeelden. ik heb de reclame gezien en zoals vaker suggereren ze iets meer dan dat het werkelijk is.
De zwart wit beelden zijn athentiek. De inkleuringen zijn eigen creativiteit. Dus gekleurde beelden zijn niet authentiek. Hoewel de suggestie wel gedaan wordt alsof de beelden weer hun orginele kleur hebben teruggekregen. Maar dat kan dus niet als ze orgineel zwart-wit zijn. Van veel kleur kan men weten hoe ze orgineel uit gezien moeten hebben. Maar zo kan men niet alles nagaan. Ongetwijfeld dat ze bepaalde zaken fout ingekleurd zullen hebben.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Panzer5
Lid
Lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 aug 2009, 12:03
Locatie: Leeuwarden

Re: WO2 op National Geographic Channel vanaf 6 sept. 2009

Bericht door Panzer5 »

Jim schreef:
Iman schreef: geeft aan de hand van authentieke ingekleurde archiefbeelden de harde realiteit van de oorlog weer.
authentieke ingekleurde archiefbeelden. ik heb de reclame gezien en zoals vaker suggereren ze iets meer dan dat het werkelijk is.
De zwart wit beelden zijn athentiek. De inkleuringen zijn eigen creativiteit. Dus gekleurde beelden zijn niet authentiek. Hoewel de suggestie wel gedaan wordt alsof de beelden weer hun orginele kleur hebben teruggekregen. Maar dat kan dus niet als ze orgineel zwart-wit zijn. Van veel kleur kan men weten hoe ze orgineel uit gezien moeten hebben. Maar zo kan men niet alles nagaan. Ongetwijfeld dat ze bepaalde zaken fout ingekleurd zullen hebben.
Er zijn wel echte kleurbeelden van die tijd.
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: WO2 op National Geographic Channel vanaf 6 sept. 2009

Bericht door zjopske »

Panzer5 schreef:Er zijn wel echte kleurbeelden van die tijd.
het zou kunnen dat er vroeger in kleuren is gefilmd, maar zoals in je citaat staat zijn het ingekleurde zwart wit beelden.
en destijds zullen kleuren camera`s en de desbetreffende films onbetaalbaar zijn geweest voor bijna iedereen.

Dus de kans dat er echte kleuren video beelden in gebruikt zijn is heel klein.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: WO2 op National Geographic Channel vanaf 6 sept. 2009

Bericht door Westwall »

zjopske schreef:
Panzer5 schreef:Er zijn wel echte kleurbeelden van die tijd.
het zou kunnen dat er vroeger in kleuren is gefilmd, maar zoals in je citaat staat zijn het ingekleurde zwart wit beelden.
en destijds zullen kleuren camera`s en de desbetreffende films onbetaalbaar zijn geweest voor bijna iedereen.

Dus de kans dat er echte kleuren video beelden in gebruikt zijn is heel klein.
Er is in die tijd wel degelijk gefilmd in kleur. Agfa kleuren namelijk (aan de Duitse kant). Ik heb hier zo een stuk of 3 dvd's liggen met allemaal originele beelden uit WOII in kleur.

mvg,
Gebruikersavatar
Panzer5
Lid
Lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 aug 2009, 12:03
Locatie: Leeuwarden

Re: WO2 op National Geographic Channel vanaf 6 sept. 2009

Bericht door Panzer5 »

Ik heb ook nog een dvd 'Hitlers germany in color' ( Moet nog steeds zien :oops: )

Hier een YouTube channel met allemaal originele WO2 kleur beelden:

http://www.youtube.com/user/UnknownWW2InColor
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: WO2 op National Geographic Channel vanaf 6 sept. 2009

Bericht door Jim »

Er bevind zich na aanleiding van mijn vorige berciht een "discussie" over kleuren beelden.
Ik weet dat er orgineel kleuren films en foto's bestaan. (Zie o.a. de kleuren film documentaire "From D-day to Berlin")
Het gaat bij mij erom dat ze orginele zwart- wit films ingekleurd hebben. Met de suggestie dat ze orgineel kleur zijn geweest. En na een tijdje gekeken te hebben. De claim van nooit eerder vertoonde beelden, klopt ook niet helemaal.

Het inkleuren van de film is soms minimaal gedaan,komt echter wel goed over, maar dat zal met de kwaliteit van de beelden te maken hebben.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Jonkerman
Lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 25 jan 2009, 22:36

Re: WO2 op National Geographic Channel vanaf 6 sept. 2009

Bericht door Jonkerman »

Ik denk dat ze dat doen, omdat mensen het prettiger vinden om een kleurenfilm te kijken? Ik in ieder geval ook, maar zwart-wit doet het ook voor mij. :)
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: WO2 op National Geographic Channel vanaf 6 sept. 2009

Bericht door Jim »

Jonkerman schreef:Ik denk dat ze dat doen, omdat mensen het prettiger vinden om een kleurenfilm te kijken? Ik in ieder geval ook, maar zwart-wit doet het ook voor mij. :)
Ik ga ervanuit dat ze dat om die reden doen. Ik kijk ook liever naar kleur.

Waar mij het omgaat is dat ze suggereren de orginele kleuren in de film naar voren te halen. Wat dus niet klopt. Van een groot deel van de uitrusting en materialen kan ze redelijk zeker zijn hoe het eruit zag. Echter o.a. burger materiaal daar hebben ze fantasie moeten gebruiken. Of die betreffende jurk rood blauw of groen was dat kunnen ze niet achterhalen.
En nooit eerder uitgezonde beelden> Genoeg beelden zijn al eerder uitgezonden (zwart -wit). Dus wat voegt deze documentaire uiteindelijk voor echt nieuws aan het geheel toe?
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie