Schindlers List!

Films, series en documentaires over WOII
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

marloes schreef: Het was een mooie, indrukwekkende en realistische film, gaf redelijk authentiek weer hoe weinig waarde de kampbeulen hechtte aan de levens van gevangenen.
Alleen het einde vond ik niets, echt te emotioneel, te amerikaans, te hollywood.
Dat trok ik net even niet.
En natuurlijk vond ik het zwak dat er niet gewoon originele talen werden gebruikt.
Geen excuses daarvoor, spielberg had het gekunt.
Het einde vond ik ook wel wat overdreven. Ik kan me voorstellen dat Spielberg wilde laten zien dat de overlevenden Schindler bedanken (die ring), maar dat hij ging huilen vond ik wel erg op gevoel spelen. Het leek me niet echt realistisch.

De beste scene uit de film vond ik helemaal het einde, met die steentjes die worden neergelegd. Dat benadrukte mooi dat het echt gebeurd was.
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

YPPY schreef: Het einde vond ik ook wel wat overdreven. Ik kan me voorstellen dat Spielberg wilde laten zien dat de overlevenden Schindler bedanken (die ring), maar dat hij ging huilen vond ik wel erg op gevoel spelen. Het leek me niet echt realistisch.
Dat Schindler de ring kreeg, is gebaseerd op de waarheid maar de toespraak en het emotionele einde komt in het boek volgens mij niet voor en is dus vermoedelijk inderdaad een toevoeging van Hollywood.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
marloes
Lid

Bericht door marloes »

Ik werd een beetje onwel van het einde toen al de acteurs en de overlevenden in een lange stoet steentjes op het graf van schindler gingen leggen.
Enorm melodramatisch, beetje te hollywood.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
jacob
Lid

Bericht door jacob »

tja......de film en het boek zijn niet helemaal te vergelijken,de film is best goed opgezet maar het verhaal wordt wel rooskleuriger voorgestelt dan ut was.

Als je de verschillende boeken en verslagen leest waarin meneer Schindler voorkomt dan krijg je wel een ander beeld van die man.

Ik vind het boek realistischer als je kijkt naar de ware feiten en de film is goed voor een....ehh..good overall picture
marloes
Lid

Bericht door marloes »

jacob schreef:tja......de film en het boek zijn niet helemaal te vergelijken,de film is best goed opgezet maar het verhaal wordt wel rooskleuriger voorgestelt dan ut was.

Als je de verschillende boeken en verslagen leest waarin meneer Schindler voorkomt dan krijg je wel een ander beeld van die man.

Ik vind het boek realistischer als je kijkt naar de ware feiten en de film is goed voor een....ehh..good overall picture
Ja precies.
Ik was trouwens wel onder de indruk van de kampscenes en razzias.
Ik vond die redelijk realistisch, zeker voor een hollywood productie.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Plaats reactie