Mooi documentaire over de Bat Bomb. Als ik goed begrijp. Bommen gevuld met Mexicaanse guanovleermuis, dat werd gedropt boven Japan. De bommen werden voorzien met een parachute en wanneer ze werden gedropt, een systeem opent de bommen zodat er een Vleemruizen aanval plaats vond. Iedere vleermuis zou voorzien zijn geweest met een soort brandbom die na een bepaalde tijd in werking ging als de vleermuizen ging "overnachten" in de Japanse woningen.
Bat Bomb
- sniper snoop
- Beste Signature 2010
- Contacteer:
- Charly1975
- Lid
Re: Bat Bomb
Hier had ik dus nog nooit van gehoord ! Bedankt voor het plaatsen, erg interessant. Wie weet was de atoombom niet nodig geweest als deze batbommen waren gebruikt.....maar tja...dat blijft altijd de vraag.
We're fools to make war
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
- sniper snoop
- Beste Signature 2010
- Contacteer:
Ik had ook geen idee. Toen ik me aanmelde op Youtube, zag ik een filmpje met Nazi's secret Weapons. Ik had het filmpje toen al eens gezien en keek of er rechts, in Gerelateerde video's, iets intersant stond dat ik nog niet zag. Toen zag ik het filmpje.Charly1975 schreef:Hier had ik dus nog nooit van gehoord ! Bedankt voor het plaatsen, erg interessant. Wie weet was de atoombom niet nodig geweest als deze batbommen waren gebruikt.....maar tja...dat blijft altijd de vraag.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
- Jan Klaassen
- Lid
Het idee erachter was dat de vleermuizen overal in de steden kleine brandjes te ontketenen. "Omdat veel van de Japanse huizen van hout waren, zou het vuur zich snel verspreiden en de hele stad in as leggen..."
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
- sniper snoop
- Beste Signature 2010
- Contacteer:
En Duiven die Amerikaanse bommen moest begeleiden door met hun snavel het doel aan te tikken. Soort Touchscreen dan. 

"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
- iknowdintoo
- Lid
- Ontvangen: 1 keer
Volgens mij zijn deze napalm-vleermuizen niet gebruikt omdat ze op een gegeven moment ontsnapten op de basis, waarna ze enige hangars in de as legden.. (of zit dit ook in het filmpje? Ik ken het verhaal, heb het filmpje niet gezien)
- zjopske
- Lid
- Contacteer:
Als je het filmpje ziet zijn al je vragen beantwoord. 

Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Deze bommen bestonden uit 3 duiven per bom. De duiven zaten in een harnasje in een controle gedeelte. Duiven werden getraind om op een doel af te gaan die ze via dia's vanuit verschillende hoeken leerden kennen. Via een lens en een doelspiegel konden de duiven het doel zien. Door op het doel spiegel te tikken konden ze de bom , die een bestuurbare staart had, bijsturen. De besturing reageerde pas als 2 duiven hetzelfde commando gaven. Duiven kunnen vele malen sneller reageren dus als besturing best geschikt. Het bleek dat deze bom op 6 meter nauwkeurig kon neerkomen. Geen slechte score lijkt mij.sniper snoop schreef:En Duiven die Amerikaanse bommen moest begeleiden door met hun snavel het doel aan te tikken. Soort Touchscreen dan.
Echter het leger was vanaf het begin al onwillig. De betreffende gedragspsycholoog die het bedacht had, had als goede kennis van Mevrouw Roosevelt de opdracht bij het (onwillige) leger gekregen. Hij gaf gefrustreerd op nadat na een demonstratie de toekijkende officieren moesten lachen.
Een bijkomstigheid was dat deze duiven gevoerd moesten worden op hennep zaad. Anders werden ze te onrustig!

Er was ook een Catbomb bedacht. Een bom die bedoelt was om marine schepen te bombarderen.
Een kat zou in een bestuurbare bom moeten worden geplaatst. De theorie.: Een kat wil graag droge pootjes houden dus zal een bestuurbare naar een marine schip sturen om daar te landen.
Het bleek echter dat katten na gedropt te zijn bewusteloos raakten.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944