Die Brücke, remake 2009

Films, series en documentaires over WOII
glen666benton
Lid

Die Brücke, remake 2009

Bericht door glen666benton »

Hello, heeft er al iemand de film Die Brücke gezien? Ik bedoel wel de remake van 2009, ik vind de originele met Fritz Wepper veel beter.
Baugnez december
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Die Brücke, remake 2009

Bericht door Kugelblitz »

glen666benton schreef:Hello, heeft er al iemand de film Die Brücke gezien? Ik bedoel wel de remake van 2009, ik vind de originele met Fritz Wepper veel beter.
De remake ken ik niet en ben ik ook niet van plan te kijken, aangezien het origineel zo goed is!
Kan me niet voorstellen dat die versie te verbeteren is...
Misschien wel de beste film naar mijn mening, de sfeer, het materieel, de verhaallijn, perfect! Waarschijnlijk is hij zo goed omdat hij zo snel na het einde van de oorlog opgenomen is.

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
glen666benton
Lid

Ja dat is wel waar, ik geloof dat hij van 1959 is.
Baugnez december
Panzer5
Lid
Lid

Bericht door Panzer5 »

Iemand een idee waar de film te zien is? ( 1959 ) met Engelse/ Nederlandse ondertiteling?
david879
Lid

Bericht door david879 »

Op Youtube stond hij volgens mij...
Panzer5
Lid
Lid

Bericht door Panzer5 »

david879 schreef:Op Youtube stond hij volgens mij...
Ja maar zonder ondertiteling kon ik alleen vinden.
david879
Lid

Bericht door david879 »

Ik had er volgens mij een met engelse
david879
Lid

Bericht door david879 »

Je hebt gelijk ik had die nog in mijn favorieten staan maar film is verwijderd
Panzer5
Lid
Lid

Bericht door Panzer5 »

david879 schreef:Je hebt gelijk ik had die nog in mijn favorieten staan maar film is verwijderd
Jammer...
glen666benton
Lid

Ik heb hem nog op video gezien :)
Baugnez december
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Bericht door Kugelblitz »

Heb hem op dvd geloof ik, maar moet toch ook te downloaden zijn met t*rrents?

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
OliverP
Lid

Bericht door OliverP »

glen666benton schreef:Ja dat is wel waar, ik geloof dat hij van 1959 is.
Nope, zelfs nog korter na de oorlog: 1949.

En is inderdaad via nieuwsgroepen en die andere dingen van het net te plukken. 8)

Herstel, er zijn idd 2 films met dezelfde titel; de één uit 1949 en de ander uit 1959.
jurgen
Lid

Bericht door jurgen »

OliverP schreef:
glen666benton schreef:Ja dat is wel waar, ik geloof dat hij van 1959 is.
Nope, zelfs nog korter na de oorlog: 1949.

En is inderdaad via nieuwsgroepen en die andere dingen van het net te plukken. 8)

Herstel, er zijn idd 2 films met dezelfde titel; de één uit 1949 en de ander uit 1959.
Dan is waarschijnlijke alle uitrusting en bewapening uit de film origineel uit de oorlog?
Niet moeilijk dat je dan een prima film krijgt, zou me niets verbazen moesten de auteurs nog veteranen zijn ook...
OliverP
Lid

Bericht door OliverP »

jurgen schreef: Dan is waarschijnlijke alle uitrusting en bewapening uit de film origineel uit de oorlog?
Niet moeilijk dat je dan een prima film krijgt, zou me niets verbazen moesten de auteurs nog veteranen zijn ook...
Die uit 1949 gaat heel ergens anders over:
Een duits stadje krijgt te maken met een heleboel vluchtelingen uit de oostelijke rijksgebieden. Dit brengt de nodige spanningen met zich mee tot er een grote brand uitbreekt en de handen ineen worden geslagen.

Er zullen dus wellicht een paar veteranen te zien zijn, maar ik denk dat er weinig wapens te zien zijn. :wink:
glen666benton
Lid

- De film werd bekroond met een Academy Award voor de beste buitenlandse film.
- De eindscène in Saving Private Ryan (waar captain Miller sterft) zou gebaseerd zijn op deze film.
- Omdat Duitsland nog geen tanks had zo kort na de oorlog, werden kartonnen tanks gebruikt.
Omschrijving: Slechts 14 jaar hadden de West-Duitsers ervoor nodig om één van de meest trieste gebeurtenissen uit hun oorlogsverleden recht in de ogen te kijken én op film te zetten… het inzetten van kindsoldaten.

In de laatste weken van het Derde Rijk werden er nog massaal tieners uit de Hitlerjeugd, opgehitst door de propaganda, ingezet in nutteloze gevechten. Welkom in de wereld van “Die Brücke” (de brug)!

Acht 16-jarige schooljongens worden -terwijl de hoge heren hun spullen al aan het pakken zijn- enkele dagen voor de Amerikanen hun dorp bereiken, opgeroepen om te gaan vechten voor het vaderland. Ondanks het brekende hart van hun ouders of de woorden van hun wijze schoolleraar, trekken ze er begeesterd op uit. Een commandant die medelijden met ze heeft, geeft hen als opdracht een waardeloze brug te bewaken. Helaas is er in tijden van oorlog geen enkele veilige plek meer...

Het betreft hier een zwart-wit film en dan nog eentje die geen reusachtig budget had, maar toch is het één van de beste anti-oorlogsfilms!

Bernhard Wicki’s film doet erg denken aan “Come and See” door Klimov, dezelfde soms houterige manier van acteren, de aparte enscenering van de gevechtsscènes,... én vooral het beklijvende gevoel als de film voorbij is.

Hoewel het verhaal gebaseerd is op waargebeurde feiten, gaat het hier niet om een geschiedenisles. Deze film is een gevoel, een levensles! De verkrachting van de onschuld en mooie idealen. Jongensogen die stralen bij een “kill”... en even later betraande jongensogen als hun kameraadjes één voor één zelf het leven laten. De mens en de moraal spelen de hoofdrol in deze film, die slechts echt geweld laat zien in de laatste 20 minuten. Toch is hij op geen enkel moment saai. De film weet zelfs met diverse kleine plotwendingen én memorabele scènes (zoals de confrontatie tussen de twee leraren) de aandacht te trekken.

Iets voor de mensen die de “Saving Private Ryan’s” van vandaag de dag beu zijn, zonder aan de eindeloze monologen à la “The Thin Red Line” te willen onderworpen worden!
Baugnez december
Plaats reactie