film : The eagle has landed

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
gilles
Lid

film : The eagle has landed

Bericht door gilles »

Hallo,
daarjuist zag ik de film "the eagle has landed" in de boekenwinkel voor maar 7,50 euro.Heeft iemand van jullie deze film gezien?Zo ja, wat vonden jullie ervan?

greetz
gilles
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Wel leuk als actiefilm, vooral de beginscène waarin omkeerbare winteruniform te zien zijn :P
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Heb ik pasgeleden gekocht ja,vind er eerlijk gezegd niet zo veel aan.Ook omdat ze allemaal weer engels praten :/
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Het boek is leuker, maar het is al met al wel een aardige film hoor.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
LKP
Lid
Contacteer:

Bericht door LKP »

Dat ze allemaal Engels praten lijkt mij niet zo vreemd, aangezien ze een groot gedeelte van de film 'undercover' zijn in Engeland. De stukken dat ze echter gewoon in Duitsland zijn, hadden ze idd gewoon op z'n Duits moeten doen. Dat is ook één van mijn grootste ergernissen van dit soort films.

Maar al met al vind ik het een vermakelijke film, om op z'n tijd eens te kijken.
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Tis wel aardig, voor 7,50 mwoa.

Tis niet echt een bar goede film, ik word er niet koud of warm van!

Jurrie

PS: ik zou een andere film kopen voor 7,50 + nog een beetje meer;)
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Ik vindt €7,50 een redelijke prijs voor deze film. Veel meer zou ik er niet voor over hebben, maar voor die prijs zal ik hem niet snel laten liggen. Ik zou hem wel kopen.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
marloes
Lid

Bericht door marloes »

Ah welnee!
Het is een klassieker, geniaal, altijd weer leuk om te zien, fyne actuers.
Ja hij is uit 1976 dus gedateerd en voor de jonkies onder ons vast weer wat langzaam of zoo.
Tuurlijk klopt er ook geen hout van maar het is een geinige film.
Moet je gezien hebben, al is het maar om te weten waarom al die sukkels zichzelf Steiner noemen bij online spelletjes spelen ;)
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

BTW, volgens mij issie bij de Free Record Shop nog wat goedkoper!

Jurrie
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Uit het topic: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=755 ... ight=eagle
Shifty schreef:Ik heb gisteren de film 'The Eagle has landed' gezien.
(Detachement duitse Fallshirmjagers die in England gedropt worden om Winston Churchill te ontvoeren).
Is dit echt gebeurd ?
Wat vinden jullie van de film ?

Shifty
Maj.Cain schreef:Ik ken deze film al heeeel wat jaartjes en behoort in mijn top 10 wo2 movies.
Er waren volgens mij wel ooit plannen bedacht om Churchill te ontvoeren of elimineren, naar mijn weten is er nooit een dergelijke operatie in gang gezet.
Tja de film vind ik leuk gemaakt en er spelen goede acteurs in mee!!
Micheal Cain is zowieso 1 van me fav acteurs in oorlogsfilms!!!!! :wink:
Ze droppen uit een C-47 over de kustlijn en worden opgewacht door een Ierse vriend (Donald Sutherland) , de Duitse Fallschirmjeagers hebben over hun eigen uniform Poolse para smock en uitrusting getrokken, dragen ook de grijse baret.
Het is niet een film met super veel actie maar goed genoeg voor mij!!
J.R. Ewing (Larry Haggman)van de jaren 80 serie dallas vervult de rol van U.S.(desk) Officer, was ik nog vergeten..............
antwerpx schreef:Ik vond het ook een aangename film om naar te kijken, ondanks het fictieve verhaal (wat trouwens mooi wordt opgelost op het einde: "Dit mag nooit iemand weten").
Het betrekken van de Ierse kwestie en een strafeenheid vond ik in ieder geval leuke ideeën, dat de Amerikanen het weer eens moesten oplossen iets minder.
johan willaert schreef:Ontspannende film en voor het eerst RANGERS in een film.... met de correcte diamond insignes!!!

Larry Hagman ( :lol: ) voor hij JR werd...en Treat Williams als Capt....

Trouwens, de chauffeur van de Jeep die in het water terecht komt tijdens het vuurgevecht overleed tijdens die opnames.... :?

Johan
Kilroy
Lid

Bericht door Kilroy »

marloes schreef:Ah welnee!
Het is een klassieker, geniaal, altijd weer leuk om te zien, fyne actuers.
Ja hij is uit 1976 dus gedateerd en voor de jonkies onder ons vast weer wat langzaam of zoo.
Tuurlijk klopt er ook geen hout van maar het is een geinige film.
Moet je gezien hebben, al is het maar om te weten waarom al die sukkels zichzelf Steiner noemen bij online spelletjes spelen ;)
Helemaal akkoord...
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
MT
Lid

Bericht door MT »

Ik heb die film gekregen met `De Tweede Wereldoorlog in Woord en Beeld`.
Het was wel een goede film: zeker niet slecht, maar ook niet een film om elke kerstmis te gaan kijken.

Een echt goede klassieker die je meestal voor 5 Euro vindt: All quit on the Western Front
Deceive, then attack.

Looking for a good avatar
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

MT schreef:Ik heb die film gekregen met `De Tweede Wereldoorlog in Woord en Beeld`.
Het was wel een goede film: zeker niet slecht, maar ook niet een film om elke kerstmis te gaan kijken.

Een echt goede klassieker die je meestal voor 5 Euro vindt: All quit on the Western Front
Heb hem ook gezien via die reeks MT :)

Shifty
Magneet
Lid

Bericht door Magneet »

MT schreef: Een echt goede klassieker die je meestal voor 5 Euro vindt: All quit on the Western Front
maar das weer wo1 ;)
Plaats reactie