Apocalyps
- yente
- Lid
Apocalyps
er draait nu op Canvas(België) een pracht serie: Apocalyps, de 2e wereldoorlog
Apocalyps. De Tweede Wereldoorlog is een prestigieuze zesdelige documentaire reeks over de Tweede Wereldoorlog. De reeks bestaat integraal uit archiefbeelden, allemaal in kleur en grotendeels onuitgegeven. De serie vertelt op een heel begrijpelijke, aangrijpende en filmische manier het volledige verhaal van de meest onmenselijke, brutale en mondiale oorlog aller tijden.
We zijn getuige van het lot van alle betrokkenen. Zij die in de oorlog gevochten hebben: de soldaten op de slagvelden. De mensen die hem ondergaan hebben: de burgerbevolking die werd gebombardeerd en geterroriseerd. En degenen die hem beraamd, gepland en gevoerd hebben: de politieke en militaire leiders op alle fronten.
Bron: http://programmas.canvas.be/category/apocalyps/
De eerste 2 afleveringen zijn al voorbij, maar dit is de beste documentaire die ik ooit al heb gezien!
Mvg yente
Apocalyps. De Tweede Wereldoorlog is een prestigieuze zesdelige documentaire reeks over de Tweede Wereldoorlog. De reeks bestaat integraal uit archiefbeelden, allemaal in kleur en grotendeels onuitgegeven. De serie vertelt op een heel begrijpelijke, aangrijpende en filmische manier het volledige verhaal van de meest onmenselijke, brutale en mondiale oorlog aller tijden.
We zijn getuige van het lot van alle betrokkenen. Zij die in de oorlog gevochten hebben: de soldaten op de slagvelden. De mensen die hem ondergaan hebben: de burgerbevolking die werd gebombardeerd en geterroriseerd. En degenen die hem beraamd, gepland en gevoerd hebben: de politieke en militaire leiders op alle fronten.
Bron: http://programmas.canvas.be/category/apocalyps/
De eerste 2 afleveringen zijn al voorbij, maar dit is de beste documentaire die ik ooit al heb gezien!
Mvg yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Re: Apocalyps
Dag naamgenoot van mij
Prachtige serie!
Had hem al eerder gezien op National Geographic tijdens WWII week. In het begin van september 2009.
Mooie serie, met hier en daar nooit geziene beelden!
Zeker de moeite waard.
Groetjes

Prachtige serie!
Had hem al eerder gezien op National Geographic tijdens WWII week. In het begin van september 2009.
Mooie serie, met hier en daar nooit geziene beelden!
Zeker de moeite waard.
Groetjes
- Akko
- Lid
Echt een pracht van een serie
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
- yente
- Lid
Ja naamgenoot, een prachtige serie!:)
- LordChaos
- Lid
Heb de 2 afleveringen ook al gezien een opgenomen
Tis prachtig

"Quand les riches se font la guerre, ce sont les pauvres qui meurent." - Jean Paul Sartre
- Stefan
- Lid
Ik heb die afleveringen ook gezien, hier in Limburg kun je Canvas ook gewoon ontvangen.
Hallo,
Net gekeken op Free Record Shop, en hij is te koop : http://www.freerecordshop.be/films/apoc ... 6777930717
Best bekeken oorlogsserie, dus zeker de moeite waard.
Groetjes
Net gekeken op Free Record Shop, en hij is te koop : http://www.freerecordshop.be/films/apoc ... 6777930717
Best bekeken oorlogsserie, dus zeker de moeite waard.
Groetjes
-
- Lid
Afgelopen week het laatste stukje van dat deel gezien. Komende week wil ik het wel helemaal bekijken.
- Stefan
- Lid
Het laatste stuk gaat over het vallen van het Rijk; Ardennenoffensief, Oversteek van de Rijn, Amerikanen ontmoeten de Russen, Slag om Berlijn...Stefan schreef:Dat laatste stukje over Amerikanen tegen Japan??
Hier en daar is er een stukje over de Pacific. Op het laatste worden de atoombommen en de overgave behandeld.
Maar op de Digibox stonden alle aflevering opgenomen.
Mijn ouders zouden de helft hebben ervan verwijderd...

Dus zal ik na tijd de DVD kopen

-
- Lid
Nee, het laatste stukje van het deel dat afgelopen week werd uitgezonden. Het ging over de strijd aan het oostfront.
Hoe bedoel je het laatste stukje van het deel?Pieter F schreef:Nee, het laatste stukje van het deel dat afgelopen week werd uitgezonden. Het ging over de strijd aan het oostfront.
Welk deel bedoel je?
Ik dacht dat je de allerlaatste uitzending bedoelde.
-
- Lid
Afgelopen dinsdag werd op Canvas deel 4 uitgezonden. Tijdens het laatste gedeelte van deze uitzending (ik gok 15 min) ging het over het volgende: "In Afrika nadert Rommel de Egyptische grens en in Rusland staat de Wehrmacht op het punt om Stalingrad in te nemen. ".
Dat gedeelte heb ik toevallig gezien afgelopen dinsdag. Vervolgens heb ik mijzelf voorgenomen om aanstaande dinsdag de tv op tijd aan te zetten zodat ik deel 5 in zijn geheel kan bekijken.
Dat gedeelte heb ik toevallig gezien afgelopen dinsdag. Vervolgens heb ik mijzelf voorgenomen om aanstaande dinsdag de tv op tijd aan te zetten zodat ik deel 5 in zijn geheel kan bekijken.

- yente
- Lid
soms gruwelijke beelden, maar dat maakt het juist zo "prachtig".
Yente
Yente
- Akko
- Lid
Ja zoals yente zegt, er zijn soms gruwelijke beelden bij maar dat maakt dat ook prachtig.
Je ziet dat niet zo veel en zeker nie op filmpjes.
Heb gisteren ook rond stalingrad die lijken gezien.
Echt wel indrukwekkend en erg.
Echt een prachtserie, alles goed uitgelegd enzo, en alle fronten komen aan bod.
Je ziet dat niet zo veel en zeker nie op filmpjes.
Heb gisteren ook rond stalingrad die lijken gezien.
Echt wel indrukwekkend en erg.
Echt een prachtserie, alles goed uitgelegd enzo, en alle fronten komen aan bod.
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.