The Pacific

Films, series en documentaires over WOII
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Re: The Pacific

Bericht door Von Pratt »

aflevering 5: 8.0

Ze zitten halfweg... Laten we hopen dat de hel nog moet losbreken...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Robby101st
Lid

Bericht door Robby101st »

ik zit nog maar op aflevering 2..in de pauze ervan zegmaar haha, maar ik moet zeggen dat door het tijdstip dat ik bijna wel nijg om ze te downloaden.. naja we zien wel
http://www.freewebs.com/robby101st/" onclick="window.open(this.href);return false; voor de restauratie van mijn '42 Willys
wo2-freak
Lid

Bericht door wo2-freak »

Aflevering 1: 7.5
Aflevering 2: 7.0
Aflevering 3: 7.5
Aflevering 4: 7.0
Aflevering 5: 6.3

Gemiddelde tot nu toe: 7.1

BoB: 10.0
Nieuwkomer
Lid
Lid

Bericht door Nieuwkomer »

En waar bazeer je deze cijfers op als ik vragen mag?
Ben vergeten te beginnen met kijken van 2de deel dus ik laat het maar varen, wacht wel tot ze op dvd uit zijn en dan zie ik nog wel of ik ze een keertje koop ;)
Think out of the box!
Opgeheven account 4914

Bericht door Opgeheven account 4914 »

Ik denk dat dit zijn persoonlijke cijfers zijn!
Nieuwkomer
Lid
Lid

Ja dat snap ik, ik ben gewoon benieuwd waar hij dan op let: uniformen, acteer werk, soorten wapens, verhaal, personage's ;)
Think out of the box!
Robby101st
Lid

Bericht door Robby101st »

wordt ook gek van die reclame zeg.. aargh
http://www.freewebs.com/robby101st/" onclick="window.open(this.href);return false; voor de restauratie van mijn '42 Willys
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Mijn score is voornamelijk gericht op de acteerprestaties en de inhoud van het verhaal... Persoonlijk denk ik dat wo2-freak zich daar ook op baseert.
Kleding en wapens lijken mij verder wel goed in orde, maar mijn kennis over de Pacific is te beperkt om daar een goed oordeel over te vellen.
Ik probeer de serie dus te bekijken door de ogen van een gewone kijker die niet veel van WO2 af weet.
En dan merk je dus inderdaad op dat er weinig voeling is met de personages, actie is knap in beeld gebracht maar totaal niet spannend. Hetgeen mij vooral stoort is dat je in het begin de veteranen hoort spreken over hoe vreselijk het was en welke verschrikkingen dat ze mee hebben gemaakt en dat de serie dat totaal niet lijkt te tonen. Zo spraken ze op een gegeven moment over de constante regen en de modder waar zelfs voertuigen letterlijk in wegzonken en in de serie leken de acteurs dan rond te ploeteren in modder die ik regelmatig hier in Belgenlandje heb tegengekomen.
Maar goed, ik blijf kijken, meer uit de hoop dat het nog beter wordt, maar mijn mening van hierboven is natuurlijk puur persoonlijk net zoals de 'score' die ik aan aflevering 5 heb gegeven.
Bekijk hem zelf aandachtig, nu online of televisie of later dvd, en oordeel dan zelf.

The Pacific is alvast geen BoB, maar BoB is ook geen Shindlers list of Das Boot of Der Untergang.
Als jullie begrijpen wat ik bedoel...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Nieuwkomer
Lid
Lid

Ah kijk goed onderbouwde mening :)
Persoonlijk vind ik dus BoB geen 10...zoals je zelf aangeeft is Der untergang of schindlers list veel beter en die komen IMO uit rond een 8,5 a 9.
Maar ieder zijn eigen mening he
Think out of the box!
wo2-freak
Lid

Bericht door wo2-freak »

Nieuwkomer, het is dan ook moeilijker een 10 uur durende serie goed te maken, ipv een 2.5 a 3 uur durende film. Je bent daar ten eerste veel langer mee bezig en het is ook stukken moeilijker (verhaal moet echt goed lopen, weten waar je gebleven was en er zijn meerdere regisseurs). Nou ja, dat is mijn mening tenminste. Schindler's List vind ik wel goed, alleen die film is ook een beetje overgewaardeerd..
Nieuwkomer
Lid
Lid

Ik snap wel dat het lastig is enzo, maar een 10 kom op zeg dan zou het een perfecte film moeten zijn met geen miliseconde fout..?
Think out of the box!
Charly1975
Lid

Bericht door Charly1975 »

Gisteren aflevering twee gezien en nog steeds ben ik niet echt enthousiast....ik mis gewoon wat.
Als je alleen maar kijkt omdat de kogels om je oren vliegen ok dan is het misschien leuk om te kijken...maar het komt m.i. gewoon wat tekort. Ik kan het niet precies omschrijven het is gewoon een gevoel.
Ik weet nu wel wie de hoofdpersoon is maar de rest van de karakters zijn nog (te) onbekend. Ook het stukje dat die jongen z'n hartruis is verdwenen zat er ook maar een beetje tussengepropt eigenlijk. Ik weet niet precies of hij nu het broertje is van die soldaat die juist gesneuveld was en dat dan de link moest zijn...daarvoor was aflevering 1 te kort of te onoverzichtelijk.
Op basis van de twee afleveringen ben ik nog niet echt tevreden.

Gezien de reacties van de personen die al verder zijn vallen de overige delen toch ook een beetje tegen. Maar goed....misschien dat ik vanaf aflevering 3 wel enthousiast raak. We zullen zien.
We're fools to make war
On our brothers in arms

(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Charly1975
Lid

Bericht door Charly1975 »

Brigadeführer Von Pratt schreef:Hetgeen mij vooral stoort is dat je in het begin de veteranen hoort spreken over hoe vreselijk het was en welke verschrikkingen dat ze mee hebben gemaakt en dat de serie dat totaal niet lijkt te tonen. Zo spraken ze op een gegeven moment over de constante regen en de modder waar zelfs voertuigen letterlijk in wegzonken en in de serie leken de acteurs dan rond te ploeteren in modder die ik regelmatig hier in Belgenlandje heb tegengekomen.
Heb je het over The Pacific of over Band of Brothers ? Als je het over The Pacific praat dan mis ik dat zeker bij Veronica ? Zit dat nog vóór het begin intro ? Dan kan het kloppen dat ik het tot nu toe gemist heb :wink: Het is me tot 2x 'gelukt' om per toeval op het juiste moment (nou ja in ieder geval intro) in te schakelen omdat ik het vergeten was....tja dementie ontplooit zich soms vroeg....
We're fools to make war
On our brothers in arms

(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
wo2-freak
Lid

Bericht door wo2-freak »

Nieuwkomer schreef:Ik snap wel dat het lastig is enzo, maar een 10 kom op zeg dan zou het een perfecte film moeten zijn met geen miliseconde fout..?
Fouten zijn er altijd, maar als een serie die 600 minuten duurt, maar 5 a 15 minuten fouten vertoont, dan vind ik dat een 10 waard. Er zijn films die duren 90 minuten, waarvan 60 fout. Die krijgen dan een 3.0*
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Charly1975 schreef:
Brigadeführer Von Pratt schreef:Hetgeen mij vooral stoort is dat je in het begin de veteranen hoort spreken over hoe vreselijk het was en welke verschrikkingen dat ze mee hebben gemaakt en dat de serie dat totaal niet lijkt te tonen. Zo spraken ze op een gegeven moment over de constante regen en de modder waar zelfs voertuigen letterlijk in wegzonken en in de serie leken de acteurs dan rond te ploeteren in modder die ik regelmatig hier in Belgenlandje heb tegengekomen.
Heb je het over The Pacific of over Band of Brothers ? Als je het over The Pacific praat dan mis ik dat zeker bij Veronica ? Zit dat nog vóór het begin intro ? Dan kan het kloppen dat ik het tot nu toe gemist heb :wink: Het is me tot 2x 'gelukt' om per toeval op het juiste moment (nou ja in ieder geval intro) in te schakelen omdat ik het vergeten was....tja dementie ontplooit zich soms vroeg....
Het zit idd voor de begin intro :wink:
Tom Hanks leidt het geheel als verteller in en er worden archiefbeelden getoond. Hierbij ook veteranen die kort vertellen over hun ervaringen met een bepaalde veldslag of over gebeurtenissen op een eiland. Daar krijg je een duidelijk beeld van 'the real deal' en dan begint de eigenlijke aflevering.
Plaats reactie