The Pacific
- Patrick.S
- Lid
- Contacteer:
Re: The Pacific
Ik heb tot nu toe ook de 2 delen gezien en t.o.v. BoB vind ik het zeer tegenvallen.In BoB maak je tenminste eerst een beetje kennis met de karakters die de serie vormen in The Pacific vind ik dat dat helemaal niet is gebeurd.Ik wil er verde rnog niet teveel over zeggen want ik heb nog maar 2 delen gezien maar ik vind het zeker niet beter dan BoB.En Der Untergang vind ik al helemaal een waanzinnig slechte film maargoed dat is persoonlijk.
Verzamelinteresse:
Brits:43rd Wessex Infantry Division en Guards Armoured division.
Canadees:4th Canadian Armoured Division
US:Armored en Tank Destroyer eenheden en 79th en 90th Infantry Division.
- Charly1975
- Lid
Ben ik dus toch te laat met inschakelen...de volgende keer hoop ik toch wel op tijd te zijn ! Tnx voor de info.Brigadeführer Von Pratt schreef:Het zit idd voor de begin intro
Tom Hanks leidt het geheel als verteller in en er worden archiefbeelden getoond. Hierbij ook veteranen die kort vertellen over hun ervaringen met een bepaalde veldslag of over gebeurtenissen op een eiland. Daar krijg je een duidelijk beeld van 'the real deal' en dan begint de eigenlijke aflevering.
We're fools to make war
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
On our brothers in arms
-
- Lid
Patrick74 schreef:En Der Untergang vind ik al helemaal een waanzinnig slechte film maargoed dat is persoonlijk.
Dat mag je wat mij betreft iets verder uitdiepen, ik heb nog nooit iemand horen beweren dat der untergang niet goed is, laat staan waanzinnig slecht?
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Ohja? Heb dat in ieder geval nog niet gezien.. Heb de trailer van de Pacific gezien en dan komt de serie. Heb al 10 minuten voordat de serie echt zou beginnen al gekeken niks van gezien.Brigadeführer Von Pratt schreef:Het zit idd voor de begin introCharly1975 schreef:Heb je het over The Pacific of over Band of Brothers ? Als je het over The Pacific praat dan mis ik dat zeker bij Veronica ? Zit dat nog vóór het begin intro ? Dan kan het kloppen dat ik het tot nu toe gemist heb Het is me tot 2x 'gelukt' om per toeval op het juiste moment (nou ja in ieder geval intro) in te schakelen omdat ik het vergeten was....tja dementie ontplooit zich soms vroeg....Brigadeführer Von Pratt schreef:Hetgeen mij vooral stoort is dat je in het begin de veteranen hoort spreken over hoe vreselijk het was en welke verschrikkingen dat ze mee hebben gemaakt en dat de serie dat totaal niet lijkt te tonen. Zo spraken ze op een gegeven moment over de constante regen en de modder waar zelfs voertuigen letterlijk in wegzonken en in de serie leken de acteurs dan rond te ploeteren in modder die ik regelmatig hier in Belgenlandje heb tegengekomen.
Tom Hanks leidt het geheel als verteller in en er worden archiefbeelden getoond. Hierbij ook veteranen die kort vertellen over hun ervaringen met een bepaalde veldslag of over gebeurtenissen op een eiland. Daar krijg je een duidelijk beeld van 'the real deal' en dan begint de eigenlijke aflevering.
In ieder geval je weet inderdaad niet gelijk wie wie is. Dat had je bij Band of Brothers wel dat mis ik wel maar misschien dat je later inderdaad krijgt te weten wie wie is. Alleen Leckie weet ik wie het is omdat je hem bijna altijd ziet schrijven en filosofische spreuken heeft.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
- Jan Klaassen
- Lid
Heb nu al twee keer gekeken, maar heb dan ook de pre-intro beelden gemist...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
- Charly1975
- Lid
Ik kijk op Veronica. Is de pré intro (leuk woord) daar nu wel of niet ?
We're fools to make war
On our brothers in arms
On our brothers in arms
- Patrick.S
- Lid
- Contacteer:
Ja dat zal ik even doen.wie zegt en dat heb ik in deze thread al gelezen dat de film historisch correct is??Welke veteraan heeft geadviseerd dat alles wat in de film te zien is historisch correct is?Dat kan alleen Rochus Misch zijn geweest en dat was een verbindingsman die dus constant (lijkt me) in de verbindingscentrale zat.Waar zit hem die historisch correctheid dan in?En verder word er nog gezegd dat de film Der Untergang nog niet is genoemd omdat deze niet amerikaans zou zijn,ik weet niet wat dat ermee te maken heeft maar ik denk dat bijv een BoB veel dichter bij de werkelijke historie komt dan Der Untergang al was het maar omdat er veel meer veteranen zijn die dat allemaal hebben meegemaakt en hebben kunnen delen met de filmmakers.Natuurlijk zullen Amerikanen het wat dramatiseren is logisch lijkt me dat maakt het nog boeiender.Maargoed ik vind persoonlijk Der Untergang een slechte film wat iemand anders ervan vind is zijn menig.jurgen schreef:Patrick74 schreef:En Der Untergang vind ik al helemaal een waanzinnig slechte film maargoed dat is persoonlijk.
Dat mag je wat mij betreft iets verder uitdiepen, ik heb nog nooit iemand horen beweren dat der untergang niet goed is, laat staan waanzinnig slecht?
Just my two cents
Verzamelinteresse:
- Dreesen
- Lid
Patrick74 schreef:Ik heb tot nu toe ook de 2 delen gezien en t.o.v. BoB vind ik het zeer tegenvallen.In BoB maak je tenminste eerst een beetje kennis met de karakters die de serie vormen in The Pacific vind ik dat dat helemaal niet is gebeurd.Ik wil er verde rnog niet teveel over zeggen want ik heb nog maar 2 delen gezien maar ik vind het zeker niet beter dan BoB.En Der Untergang vind ik al helemaal een waanzinnig slechte film maargoed dat is persoonlijk.
Der Untergang is een van de beste, zoniet de beste oorlogsfilm die er is.
'Berlijn is een historisch mijnenveld'
-
- Lid
Sorry hoor, het is inderdaad jouw mening over de film, alleen ik vind de argumenten die je geeft nergens opslaan. Je gaat uit van de dingen die je weet en een film maak je op de kennis die je hebt. Er is genoeg bekend over de laatste dagen van het Derde Rijk en van Hitler en dat is genoeg om een film als Der Untergang te maken. Je vergeet dat er in de film ook mensen voorkomen die in de bunker hebben gezeten? Oude mensen die daar over vertellen, komt er ook in voor. Waar moet je anders op vertrouwen? Op de fantasie verhalen van Russische/Amerikaanse/Britse veteranen? Nee, die weten er al helemaal niets van af. De film is geen fantasie verhaal v/d regisseur/schrijver, iets wat jij wel ongeveer beweerd.Patrick74 schreef:Ja dat zal ik even doen.wie zegt en dat heb ik in deze thread al gelezen dat de film historisch correct is??Welke veteraan heeft geadviseerd dat alles wat in de film te zien is historisch correct is?Dat kan alleen Rochus Misch zijn geweest en dat was een verbindingsman die dus constant (lijkt me) in de verbindingscentrale zat.Waar zit hem die historisch correctheid dan in?En verder word er nog gezegd dat de film Der Untergang nog niet is genoemd omdat deze niet amerikaans zou zijn,ik weet niet wat dat ermee te maken heeft maar ik denk dat bijv een BoB veel dichter bij de werkelijke historie komt dan Der Untergang al was het maar omdat er veel meer veteranen zijn die dat allemaal hebben meegemaakt en hebben kunnen delen met de filmmakers.Natuurlijk zullen Amerikanen het wat dramatiseren is logisch lijkt me dat maakt het nog boeiender.Maargoed ik vind persoonlijk Der Untergang een slechte film wat iemand anders ervan vind is zijn menig.jurgen schreef:Patrick74 schreef:En Der Untergang vind ik al helemaal een waanzinnig slechte film maargoed dat is persoonlijk.
Just my two cents
Ik denk dat jij je mening beter kunt onderbouwen. Wat jij nu zegt komt voor mij over alsof je de film niet gezien hebt, OF de rest expres tegen spreekt en omdat je daarom geen goede argumenten hebt, je mening onduidelijk onderbouwt. Probeer iets duidelijker te zijn, heel je stuk gaat maar over één ding namelijk.
- Dreesen
- Lid
De volgende mensen hun getuigenissen komen overeen met de film:
Traudl junge in eerste plaats waar de film is op gebaseerd
Dan enkele namen die in hun boeken hetzelfde vertellen
Rochus Misch
Otto Günche
Linge
Albert Speer
Allemaal grotendeels hetzelfde verhaal. De verklaringen van Linge en Günche staan in: "Het boek Hitler" en dit boek was enkel voor Stalin dus dit kan niemand gelezen hebben, laat staan dat Traudl Junge of andere delen gekopieerd hebben.
Deze film is zeker historisch correct op een paar fouten na zoals alle films.
Wie zegt dat deze film niet correct is, is niet op de hoogte en moet zich eerst wat beter informeren voordat hij uitspraken gaat doen die geen steek hebben.
Persoonlijke smaak in historische films telt niet echt voor mij het is de correctheid en de reconstructie van de realiteit die telt.
Traudl junge in eerste plaats waar de film is op gebaseerd
Dan enkele namen die in hun boeken hetzelfde vertellen
Rochus Misch
Otto Günche
Linge
Albert Speer
Allemaal grotendeels hetzelfde verhaal. De verklaringen van Linge en Günche staan in: "Het boek Hitler" en dit boek was enkel voor Stalin dus dit kan niemand gelezen hebben, laat staan dat Traudl Junge of andere delen gekopieerd hebben.
Deze film is zeker historisch correct op een paar fouten na zoals alle films.
Wie zegt dat deze film niet correct is, is niet op de hoogte en moet zich eerst wat beter informeren voordat hij uitspraken gaat doen die geen steek hebben.
Persoonlijke smaak in historische films telt niet echt voor mij het is de correctheid en de reconstructie van de realiteit die telt.
'Berlijn is een historisch mijnenveld'
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Uhm... Meen toch echt dat dit topic ging over The Pacific en niet Der Untergang??
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
- irish guards
- Lid
Het is een zeer mooie serie!!
Alleen jammer dat het zo laat is
En met de personen: ik heb zelf Bob op dvd en weet dan nog niet wie, wie is.
En ach wij 'Nederlanders' hebben altijd al wat te klagen
Alleen jammer dat het zo laat is
En met de personen: ik heb zelf Bob op dvd en weet dan nog niet wie, wie is.
En ach wij 'Nederlanders' hebben altijd al wat te klagen
- Charly1975
- Lid
Dat klopt. Gelukkig zijn er admins die hier toezicht houden.omgitsme schreef:Uhm... Meen toch echt dat dit topic ging over The Pacific en niet Der Untergang??
Ik heb vrijdag overigens naar de herhaling gekeken van The Pacific op Veronica en daar is GEEN pré intro: GEEN Tom Hanks en GEEN veteranen aan het woord. Dus Veronica zend blijkbaar niet alles uit.
Dan is dus mijn vraag of er nog meer wordt 'gewist' door Veronica in het kader van de commercie ?
We're fools to make war
On our brothers in arms
On our brothers in arms
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Denk inderdaad dat het gewoon is voor de commercie. Wat tja tenslotte is Veronica een commercieeële zender...Charly1975 schreef:Dat klopt. Gelukkig zijn er admins die hier toezicht houden.omgitsme schreef:Uhm... Meen toch echt dat dit topic ging over The Pacific en niet Der Untergang??
Ik heb vrijdag overigens naar de herhaling gekeken van The Pacific op Veronica en daar is GEEN pré intro: GEEN Tom Hanks en GEEN veteranen aan het woord. Dus Veronica zend blijkbaar niet alles uit.
Dan is dus mijn vraag of er nog meer wordt 'gewist' door Veronica in het kader van de commercie ?
- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 15 keer
- Ontvangen: 35 keer
- Contacteer:
Graag vanaf deze post gehoor geven aan de oproep van een aantal oplettende forumers: topic gaat over The Pacific.
Open even een nieuw topic over Der Untergang, of eventueel de combinatie.
Open even een nieuw topic over Der Untergang, of eventueel de combinatie.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator