Ik snap niet waarom men altijd moet gaan vergelijken met andere films/series?
Want volgens mij kan iets alleen maar sneller gaan tegenvallen na zoiets als BOB en/of Die Untergang...
De ophef en alle commotie over The Pacific met oa dat het de duurste serie ooit gemaakt is was al vreselijk genoeg. Ergens op het Internet lees je:
The story continues! "Waar Band Of Brothers eindigt, begint The Pacific!" Het ware vervolg... en vervolgens lees je dat de productie weer door Steven Spielberg en Tom Hanks gedaan word en dat de serie ongeveer dezelfde opzet als BOB gaat krijgen.
Met deze formule en de Japanse krijger als een waardige tegenstander, dan zou je theoretisch toch gaan denken dat het verhaal nog veel beter in elkaar moet zitten, niet dan?
Met veel lof begin je vervolgens aan de eerste aflevering en wanneer deze afgelopen is, is de eerste gedachte die door je heen gaat:
"Ok, dit was om even warm te draaien, maar volgende week gaan we los..."
Maar de moet en zin om te blijven kijken zakt aan het einde van aflevering vier bijna helemaal weg wanneer inmiddels meer blote borsten de revue gepasseerd zijn, dan de prachtige afleveringen die belooft zijn zoals die van BOB en historisch gezien perfect en zo realistisch mogelijk zijn weergegeven en de kijker als het ware opzuigt en een reis in de tijd laat maken.
Vanaf dat moment laat je de herhaling op vrijdag om 23:20hr schieten en vergeet je ook nog spontaan te kijken naar aflevering 6 (of was het 7?) terwijl je toch gewoon thuis was...
Aflevering 10, (eindelijk) de laatste aflevering...
Deze aflevering zou dus moeten knallen en de overige 9 afleveringen overtreffen, want van de $200 miljoen die ze in deze serie gepompt hebben, is helemaal niks te zien geweest...
karell schreef:nu ik hoor dat de 'voorstukjes' met interviews met de veteranen op tv zijn gewist, worden die verwachtingen toch nog waargemaakt.
Wanneer hij te krijgen is op DVD zal ik hem nog eens kijken, want waarschijnlijk heb ik hierdoor ergens het punt gemist dat mij raken moest en waardoor ik in het verhaal mee kan gaan...
Als ik hem moet vergelijken met een andere film/serie, dan staat hij (voor mij persoonlijk) gelijk aan Saving Private Ryan. Ook een film waar heel veel ophef en commotie over was en waar alle bladen mee vol stonden. De ene na de andere trailer werd op de buis de woonkamer ingeslingerd en iedereen werd lekker gemaakt.
Over de film zelf tenslotte kan ik heel kort zijn. De eerste 20min is een van de beste verfilmingen van een historische slag ooit, maar valt in het niet bij 150min die deze waardeloze film nog zal duren en waarvan de secondes moeizaam en langzaam wegtikken...