The Pacific

Films, series en documentaires over WOII
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Re: The Pacific

Bericht door Von Pratt »

Charly1975 schreef:
omgitsme schreef:Uhm... Meen toch echt dat dit topic ging over The Pacific en niet Der Untergang??
Dat klopt. Gelukkig zijn er admins die hier toezicht houden.

Ik heb vrijdag overigens naar de herhaling gekeken van The Pacific op Veronica en daar is GEEN pré intro: GEEN Tom Hanks en GEEN veteranen aan het woord. Dus Veronica zend blijkbaar niet alles uit.

Dan is dus mijn vraag of er nog meer wordt 'gewist' door Veronica in het kader van de commercie ?
Straf dat ze zoiets wissen :shock:
Ik kijk online en daar zit de intro wel bij, het soort van inleiding door veteranen dat je ook al bij BoB had (hierdoor krijg je trouwens al een goed idee vanwaar de soldaten zich bevinden).
Online kijken of wachten op Dvd's om een beetje meer historische achtergrond te krijgen dus...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
1026640
Lid

Bericht door 1026640 »

kan iemand mij vertellen op welke site ik the pacific online kan kijken. ondertiteling hoeft niet.
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Helaas kunnen we dat hier niet toestaan, omdat ook het verwijzen naar een site waar het materiaal op staat, als illegaal wordt gezien.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Carlo91
Lid

Bericht door Carlo91 »

Ik heb - op minder legale wijzen - de eerste 7 episodes al gezien in HD. Ik moet zeggen, toen ik begon met kijken had ik hele hoge verwachtingen. Dat kwam natuurlijk door de marketing op tv en internet en Band of Brothers die in mijn ogen een meesterwerk is. Aflevering 1 en 2 beginnen meteen goed en doen vermoeden dat dit een top-serie wordt. Echter aflevering 3 en 4 voelen wat mij betreft aan als delen van het totale verhaal die er aan de haren bijgesleept zijn. Een soort van liefdesverhaal in Melbourne (afl. 3) en een saaie en droge aflevering daarna zonder enige vorm van actie of spanning of wat dan ook. Ik zeg niet dat zulke dingen niet mogen voorkomen in zulk soort series maar ik vind het niet terrecht dat daar complete afleveringen aan besteed worden. Dit is natuurlijk geheel persoonlijk. Ook de acteerprestaties laten hier en daar wat de wensen over en krijg je veel minder een band met de karakters dan in Band of Brothers. Dat komt misschien ook wel omdat de algehele opzet van The Pacific aanzienlijk anders is dan van Band of Brothers. The Pacific begint haast meteen met de oorlog en Band of Brothers met de militaire opleiding en de weg naar D-Day. Aan de andere kant, Band of Brothers heeft de lat wel zo hoog gelegd dat de kans vrij aannemelijk was dat The Pacific niet beter of net zo goed zou zijn als zijn voorganger. Begrijp me niet verkeerd, The Pacific is zeker wel een goede serie maar ik ben hier en daar toch wat teleurgesteld.
Martijn95
Lid

Bericht door Martijn95 »

Ik vond de afleveringen wel goed. Er hoeft van mij niet elke aflevering een groot gevecht te zijn.
irish guards
Lid

Bericht door irish guards »

The Pacific was ook gemaakt om te laten zien wat de oorlog met je deed, en het is wat persoonlijker dan bob. Wat ik zeer op prijs stel :)
Bolle
Lid

Bericht door Bolle »

Ik heb nu de volledige serie bekeken van The Pacific.
Ik vond de serie ok, maar niet zo goed als BOB, dit komt vooral omdat alle gevechten op de eilanden wat op elkaar lijken, het is een beetje eentonig, maar dat was de oorlog in de Pacific ook. Terwijl BOB heb je meer variatie, Normandie, Nederland, Bastogne, Carentan, Berchtesgaden. Dit zijn allemaal verschillende settings en decors, veel verschillende personages, terwijl je minder personages hebt in The Pacific.
Het heeft wel een duidelijk beeld van hoe erg dat gedeelte van de oorlog was. Iets waar ik nog nooit echt stil heb bij gestaan,... het werd dus hoog tijd dat er een goeie serie werd rond gemaakt,...
maar zoals gezegd, BOB blijf ik beter vinden! :)
karell
Lid

Bericht door karell »

Heb nu (helemaal legaal :D) t/m de negende aflevering gezien (met uitzondering van aflevering 5, had toen interview met Canadese veteraan). Ik moet zeggen dat ik het een goede serie vind. Mijn verwachtingen waren misschien te hoog (anderhalf jaar geleden had ik al krantenknipsel op prikbord hangen over deze serie, met wanneer die zou worden verwacht), maar nu ik hoor dat de 'voorstukjes' met interviews met de veteranen op tv zijn gewist, worden die verwachtingen toch nog waargemaakt.

De aflevering van afgelopen woensdag (afl. 9) heeft veel indruk op mij gemaakt...mijn focus ligt op ETO en niet op de pacific, maar ik heb toch direct het boek 'de pacific' van Sledge besteld.
teknozin
Lid
Contacteer:

Bericht door teknozin »

Ik snap niet waarom men altijd moet gaan vergelijken met andere films/series?
Want volgens mij kan iets alleen maar sneller gaan tegenvallen na zoiets als BOB en/of Die Untergang...

De ophef en alle commotie over The Pacific met oa dat het de duurste serie ooit gemaakt is was al vreselijk genoeg. Ergens op het Internet lees je: The story continues! "Waar Band Of Brothers eindigt, begint The Pacific!" Het ware vervolg... en vervolgens lees je dat de productie weer door Steven Spielberg en Tom Hanks gedaan word en dat de serie ongeveer dezelfde opzet als BOB gaat krijgen.

Met deze formule en de Japanse krijger als een waardige tegenstander, dan zou je theoretisch toch gaan denken dat het verhaal nog veel beter in elkaar moet zitten, niet dan?

Met veel lof begin je vervolgens aan de eerste aflevering en wanneer deze afgelopen is, is de eerste gedachte die door je heen gaat: "Ok, dit was om even warm te draaien, maar volgende week gaan we los..."

Maar de moet en zin om te blijven kijken zakt aan het einde van aflevering vier bijna helemaal weg wanneer inmiddels meer blote borsten de revue gepasseerd zijn, dan de prachtige afleveringen die belooft zijn zoals die van BOB en historisch gezien perfect en zo realistisch mogelijk zijn weergegeven en de kijker als het ware opzuigt en een reis in de tijd laat maken.

Afbeelding

Vanaf dat moment laat je de herhaling op vrijdag om 23:20hr schieten en vergeet je ook nog spontaan te kijken naar aflevering 6 (of was het 7?) terwijl je toch gewoon thuis was...

Aflevering 10, (eindelijk) de laatste aflevering...
Deze aflevering zou dus moeten knallen en de overige 9 afleveringen overtreffen, want van de $200 miljoen die ze in deze serie gepompt hebben, is helemaal niks te zien geweest...
karell schreef:nu ik hoor dat de 'voorstukjes' met interviews met de veteranen op tv zijn gewist, worden die verwachtingen toch nog waargemaakt.
Wanneer hij te krijgen is op DVD zal ik hem nog eens kijken, want waarschijnlijk heb ik hierdoor ergens het punt gemist dat mij raken moest en waardoor ik in het verhaal mee kan gaan...

Afbeelding

Als ik hem moet vergelijken met een andere film/serie, dan staat hij (voor mij persoonlijk) gelijk aan Saving Private Ryan. Ook een film waar heel veel ophef en commotie over was en waar alle bladen mee vol stonden. De ene na de andere trailer werd op de buis de woonkamer ingeslingerd en iedereen werd lekker gemaakt.

Over de film zelf tenslotte kan ik heel kort zijn. De eerste 20min is een van de beste verfilmingen van een historische slag ooit, maar valt in het niet bij 150min die deze waardeloze film nog zal duren en waarvan de secondes moeizaam en langzaam wegtikken...

Afbeelding
You can give your heart to Jesus, but your ass belongs to the Core...
2e Morcie Korps Mariniers IFOR1 Bosnia and Herzegovina (1996)
A Wise man does not fear, A Man afraid does not think...
112 (NL/BUL) Pagncie SFOR4 Bosnia and Herzegovina (1998)
Rysher
Lid

Bericht door Rysher »

De gevechten op in de pacific leken nou eenmaal op elkaar. Steeds moesten de Amerikanen weer een nieuw eiland veroveren. Moesten ze de tropen weer in.
De gevechten leken veel op elkaar + de gevechten in de pacific is niet veel bekend over de meeste mensen. Daardoor vinden enkele van jullie de serie waarschijnlijk niet geweldig.
Ik vond de pacific zeer goed! Hoe mensen/soldaten door de oorlog werden aangetast (geestelijk) werd meer naar voren gebracht. Anders weer dan BoB. Weer wat anders dan alleen actie.
The 8th Infantry Division was known as both the "Golden Arrow" and "Pathfinder" division during World War II
wessel
Lid

Bericht door wessel »

Persoonlijk vind ik 'The pacific' op bepaalde vlakken beter en slechter dan 'Band of Brothers'. Ten eerste worden in The Pacific naar mijn gevoel de personages meer uitgediept en krijg je net meer voeling met hen dan met de personages in Band Of Brothers, althans in de film. De getuigenissen van de veteranen in BOB vond ik erg pakkend. Het ontgoogelde me in de serie dan ook enorm dat we niet één Amerikaanse traan te zien krijgen terwijl in The Pacific duidelijk meer de gevoelens van de soldaten naar de voorgrond komen. Ook wordt in The Pacific de thuissituatie van de verschillende personages weergegeven. In BOB had ik het gevoel dat de nadruk meestal op de indrukwekkende actiescenes lag en iets minder op de personages. Dat betekent niet dat ik totaal geen verbondenheid voelde met de personages in BOB.

Wat het acteerwerk betreft, vond ik dat in The Pacific nog niet zo slecht hoewel de cast in BOB als het op acteerwerk aankomt beter is. In The Pacific kon James Badge Dale me toch sterk overtuigen als Robert Leckie. In BOB had je dan weer andere sterke acteurs zoals Damian Lewis, Dexter Fletcher of Ron Livingston.

Ten derde vond ik the Pacific wel vaak wat eentonig worden. Misschien zijn ze met het uitdiepen van de personages en de dramatiek errond wat te ver gegaan. Ik mis in deze serie wel de opzwepende en afwisselende actiesequenties uit BOB.

Ten vierde, wat realisme betreft, werden de soldaten van de 101st in BOB naar mijn mening iets te veel als 'American heroes' afgebeeld. Dit zien we iets minder in The Pacific. In deze serie zien we eindelijk eens wat meer Amerikaanse slachtoffers te zien hoewel dat ook relatief is. De personages in de film voelen iets menselijker aan, omdat we hier meer emoties te zien krijgen en de personages een achtergrond hebben, die tevens ook meegedeeld wordt aan het publiek.

Gemengde gevoelens bij deze reeks. Het hangt er ook vanaf wat je wilt zien. Wil je meer drama dan actie, is the pacific een goede oplossing. Wil je meer actie dan drama, dan moet je naar BOB kijken. Als ik een echte goede film wil zien over de campagne in de Pacific, kijk ik wel naar 'The Thin Red Line'. Voor mij persoonlijk een filmisch meesterstuk over de gevoelens van soldaten in de strijd waar noch BOB noch the pacific tegenop kunnen. Maar dat is wederom mijn mening. :wink:
Plaats reactie